Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVII

Nu har jag ringt jobbet och informerat att jag är på akuten. Skulle löst av kollegan kl 07 och har larmet ställt på 05:15, men känns inte som någon större vits med att åka hem nu och hinna sova två timmar.

Läkaren var inne nyss. Foten ska röntgas för att utesluta stressfraktur men det är lite skumt att hon har feber.
Ja, det var nog bra att ringa jobbet ja.
Feber kan ju ha många orsaker men kanske inte just stressfraktur.
Feber och smärta tillsammans får mig att tänka tex inflammatoriskt, men jag är verkligen inte läkare. Så jag lämnar åt dem att ställa diagnos.
Hoppas ni fär bra hjälp och att du får komma hem och sova snart.
 
Ja, det var nog bra att ringa jobbet ja.
Feber kan ju ha många orsaker men kanske inte just stressfraktur.
Feber och smärta tillsammans får mig att tänka tex inflammatoriskt, men jag är verkligen inte läkare. Så jag lämnar åt dem att ställa diagnos.
Hoppas ni fär bra hjälp och att du får komma hem och sova snart.
Ja, det skulle vara skönt att åka hem snart. 🥱
 
Förstår det. Jag längtar också efter min säng, men jag slipper i alla fall vara på sjukhus.
Ja, nu har läkaren varit inne igen och klämt lite men skulle konsultera en kollega. Mamma kan fortfarande inte stödja på foten så det känns långsökt att hon skulle kunna följa med hem även om jag blir hemma idag.
 
Ja, nu har läkaren varit inne igen och klämt lite men skulle konsultera en kollega. Mamma kan fortfarande inte stödja på foten så det känns långsökt att hon skulle kunna följa med hem även om jag blir hemma idag.
Det kanske kan hända att de försöker om det kan tänkas gå att ta sig fram med kryckor?
Men jag hoppas de hittar vad det är och att de kan lindra smärtan nu istället.
 
Det kanske kan hända att de försöker om det kan tänkas gå att ta sig fram med kryckor?
Men jag hoppas de hittar vad det är och att de kan lindra smärtan nu istället.
Hon går i vanliga fall med kryckor men hon kan inte hoppa på ett ben. Nu är vi hemma iaf, de ansåg att de inte kunde göra så mycket mer just nu, tog lite fler prover och hon fick sedan åka rullstol till bilen och hjälp att ta sig in. Väl hemma så höll jag på frysa ihjäl medan jag väntade på att hon väldigt sakta och under stor möda tog sig från bilen och sedan upp för trappan hem.

Nu ska vi lägga oss och sova lite för att i morgon åka tillbaka till akuten och få svar på proverna och se om de kan göra något. 😴
 
Hon går i vanliga fall med kryckor men hon kan inte hoppa på ett ben. Nu är vi hemma iaf, de ansåg att de inte kunde göra så mycket mer just nu, tog lite fler prover och hon fick sedan åka rullstol till bilen och hjälp att ta sig in. Väl hemma så höll jag på frysa ihjäl medan jag väntade på att hon väldigt sakta och under stor möda tog sig från bilen och sedan upp för trappan hem.

Nu ska vi lägga oss och sova lite för att i morgon åka tillbaka till akuten och få svar på proverna och se om de kan göra något. 😴
Hoppas ni får lite välbehövlig sömn nu.
 
Borde ha sovit som en stock efter att ha vaknat så tidigt i går men icke.
Nu är kaffet intaget och det är bara att ladda för ytterligare en intensiv dag på jobbet.
 
Undrar varför min hyresvärd inte lagt ut min lägenhet på Boplats Syd , ska ha visning om en vecka. Kommer mitt kontrollbehov klara av att inte maila om detta inon kort? Oklart 😅
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 026
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 357
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 261
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 249

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp