Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVII

Slagits lite med min jobbdator som överraskade med en BSOD i dag. Nu är det ordning på den.
Ska se vad jag ska tackla i dag. Har ingen superlust att vimsa runt så mycket så ska försöka befinna mig på kontoret och fokusera på en grej så mycket det bara går.

I kväll blir det vårruset. Ska kämpa för en PB, och efter det har jag väldigt mycket mindre grejer privat att stressa över än det varit de senaste månaderna. Det ska bli riktigt skönt! Äntligen få varva ner ordentligt efter kaosjobbet liksom :p
 
Mamma sover och jag har utfodrat fyrfotingar och släppt ut hönsen. Varit i kontakt med jobbet och informerat att hon ska in igen i morgon för uppföljning men om hon mår bättre idag så räknar jag med att kunna jobba och skjutsa in henne efter jobbet. Är hon som igår/i natt så kan jag inte lämna henne själv.
 
Nyligen hemkommen. Passade på och handla lite på vägen hem när jag ändå var ute och for. Så nu äter jag en sen frukost.

Fick en så trevlig start på dagen. Såg en björn när jag körde nu på morgonen. 🤩
Första gången jag ser en i det fria. Slår nog tom bävern som satt på en bro när jag kom åkandes för några år sedan. :D
 
När tvättmaskinen är klar ska jag flytta tvätten till torktumlaren och sen sätta mig på trädäcket. Har vattnat både ute och inne så jag kan pausa en stund.
Sen ska jag laga mat men det blir nog ikväll.
 
Har just blivit klar hos tandläkaren. Han är sambos kompis och jäkligt rolig. Han skojade tex om att han nog glömde bort vilken tand och vad han gjorde och ”nu blev det fel här, var ju andra tanden” med mig som nu iaf inte är SÅ rädd mer. Så jag har sur-knipit ihop ögonen och kallat honom skitstövel och sen sagt att ”Kanske min sambo glömmer bort hur man behandlar nästa gång du får behandling”.
”Är det ett hot alltså? Vrida nacken av mig?”
Med stora oskyldiga bambi-ögon:
”Nja, JAG vet ju inte om kanske blir akut jätteglömsk..” 🤷‍♀️😅
Nu sitter jag i väntrummet och hör hur sambo inne i behandlingsrum hotar med att dra tandläkarens tennisarmbåge i slowmotion nästa gång efter tandis skämtat brutalt. 😅
Inte riktigt den vibe det brukar vara hos tandläkaren. 😂
 
Vet vilka som klarar sig längst om det blir krig…
 

Bifogade filer

  • IMG_0461.jpeg
    IMG_0461.jpeg
    313,2 KB · Visningar: 42
Nu försöker sambo ge svar på tal med bedövning och sluddrar. Så tandis frågar om vem som kört hit oss IOM att sambo verkar full som inte ens kan prata normalt. När sambo svarar upp hotar han med att bedöva så att han inte kan prata på en vecka. ”Kan vara skönt för din fina sambo om du blir tyst ibland”. 😅
 
På jobb men huvudet är någon annanstans. Så seg idag.

Skulle egentligen inte direkt jobbat idag men blev så ändå. Är inne och täcker upp under lunchen bara så ska inte klaga men jag vete tusan vad jag gör här idag. Blir spännande att sen imorgon vad jag pysslat med :D
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 025
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 353
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 260
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 249

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp