Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite lågmäld idag. Fido har dammsugit och jag pysslar med tvätten.
Drömmer om hemmafrulivet :D
Eller ja, utan kids då. Drömmer kanske mest om pengar nog att välja om jag vill jobba eller inte. Men då ska det ju räcka till ha råd att fylla upp dagarna med roliga saker att göra också :rofl:
 
Det verkar bli en lugn eftermiddag. Eller jag väljer att det får bli så, nu har jag jäktat ihjäl mig på jobbet ett tag och jag känner att jag förtjänar en långsam eftermiddag.
Är ikapp med det mesta, och känner mig lite allmänt trött. Ska ta mig an lite smågrejer och hoppas att inget oförutsett kaosigt sker. :)
 
Jag försöker läsa mig till hur mycket Alimemazin jag kan ta innan läkarbesöket imorgon för att slippa bryta ihop. Max 50 mg som premedicinering verkar gälla enligt FASS, men inte borde 3 kapslar x 20 mg vara någon fara på ett så 'snällt' läkemedel?

Annars får jag ta två kapslar och komplettera med 0,25 ml från de orala dropparna som jag hoppades slippa. :grin:
Jag tar 3 x20 mg på kvällen, ibland 40 mg till. Plus neuroleptika och insomningstablett.
60 mg är inte farligt att ta.
 
För tre år sedan hade jag en eller två vuxna och ett gäng kottevalpar. Ungefär det sötaste jag varit med om! Håller tummarna för att denna är en dräktig hona!
Men åh! 😍 Tror inte jag sett kottebebisar på riktigt liksom. Vad gölligt! Då får du fota!

Vi hade en igelkott som bodde under vår trapp ett gäng år när jag var liten. Mamma hittade den första gången när hon skulle sopa bort en hög löv under trappen och lövhögen plötsligt rörde sig rätt mot henne och hon blev livrädd. 😅 Sen fick den ha sina löv ifred.

Vi hade en jäkligt barsk, militant igelkott i ett stall jag hade häst i. Han jagade oss och bet oss i fötterna om han tyckte vi störde honom där han lufsade runt som om han ägde stallet. 😂
 
Men åh! 😍 Tror inte jag sett kottebebisar på riktigt liksom. Vad gölligt! Då får du fota!

Vi hade en igelkott som bodde under vår trapp ett gäng år när jag var liten. Mamma hittade den första gången när hon skulle sopa bort en hög löv under trappen och lövhögen plötsligt rörde sig rätt mot henne och hon blev livrädd. 😅 Sen fick den ha sina löv ifred.

Vi hade en jäkligt barsk, militant igelkott i ett stall jag hade häst i. Han jagade oss och bet oss i fötterna om han tyckte vi störde honom där han lufsade runt som om han ägde stallet. 😂
Åååh! Igelkottar ändå. 😍

Innan jag flyttade söderut så bodde jag på ett ställe med en massa igelkottar. Var så många att min hund knappt fick gå ut under skymningen då han spårade upp dom och skällde på dom. (Ja, en aning ouppfostrade.. 😅)
Men älskade att kunna se dom traska runt så ofta.
 
Vi har en märklig fågel som bor i ett hål i vårt äppelträd. Jag har hittills bara sett den när den hade flugit iväg en lång bit innan sambo han säga till och peka. Men han har sett den krypa ut. Ser ut som någon and-liknande grej. Undrar om det blir små fågelbebisar sen. Och hur fasen de ska ta sig ut ur trädet sen, ungarna. Men de klarar kanske sånt bra även om hålet går väldigt djupt och hålets öppning är rätt högt upp.. 🤷‍♀️
Ljusade upp massor och tog printscreen samtidig.. begåvat.. 🙄
IMG_5396.jpeg
 
Åååh! Igelkottar ändå. 😍

Innan jag flyttade söderut så bodde jag på ett ställe med en massa igelkottar. Var så många att min hund knappt fick gå ut under skymningen då han spårade upp dom och skällde på dom. (Ja, en aning ouppfostrade.. 😅)
Men älskade att kunna se dom traska runt så ofta.
Ja, eller hur?
De rör sig så gulligt. Liksom klafsar runt med sina roliga fötter och hur de hissar upp hela kroppen när de springer. 😍
Och sen näsan som åker runt så när de sniffar. 😍
 
Tänkte äta lite mellis och sedan fara iväg till stallet. Jag och ägaren ska hjälpas åt att tömköra hästen. Ska tömköra för tränare för första gången med den här hästen på måndag, så känns bra att känna av honom lite mer nu innan.
Det ska iaf bli väldigt roligt att tömköra för tränaren, första målet vi har är att han ska kunna tömköras själv utan att vi ska behöva vara två. 😊
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 005
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 198
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 873
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 551
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Skällande små hundar, ägarnas fel?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp