Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fil med krossad kardemummaskorpa i = riktigt gott :) !
Har duschat och njuter av kvällen.
Lyckades få till en enkel och god pastarätt till kvällsmat, och blev samtidigt av med lite vispad vispgrädde och purjolök som hade legat i kylen ett tag. För övrigt hade jag i bacon och creme fraiche och rörde ihop såsen med tagliatelle. Inte dumt :up: !
Bästa maten - den man uppfinner själv :up:
 
Det intressanta är att jag ju tuppade av några gånger och hamnade på akuten (onödigt). Trots att mitt blodtryck var helt ok när personalen i ambulansen kollade så sa läkaren att det trots det kunde varit blodtrycksfall.

Jag tänker mer på att det finns flera här på buke som har haft stora problem att boka tid hos läkare när de verkligen behöver det och jag som känns ok får tid på mycket kort varsel.
Men du är potentiellt felmedicinerad vilket antagligen lett till ambulansfärder? Det är ju sjukt mycket dyrare för samhället än ett VC-besök. Även om du inte (orkar) bryr dig om din hälsa eller tycker det är okej att du mår skit, så var det där ändå en potentiellt STOR besparing för samhället att få ordning på eventuella blidtrycksfall som kräver ambulans. DET är dyrt. Och onödigt om det beror på felmedicinering. Så ta det från det perspektivet om du inte kan tycka att du är värd att inte tuppa av lite till vardags. :heart

Blir ledsen att läsa hur du tänker om dig själv och din hälsa. Det är varken snällt eller logiskt.
 
Urtikarian har gått bananas, så nu är allt utom ansiktet täckt av mycket kliande utslag 😖 Blir en lång natt men skönt att vara hemma! Katten skäller ut mig med sitt jamande för att jag varit borta och lämnat honom med mamma och pappa i 3 veckor 😅 Mycket missnöjd katt som är tveksam till att förlåta mig 🤣
 
Sitter med huvudvärk och svidande ögon. Idag informerades vi om att vår avdelning ska omorganiseras, efter ett år av atg höra att det inte kommer bli något sådant. Inte nog med det, men de har typ redan delat in oss, med namn, i de nya rollerna. Utan att ha pratat med oss, utan förhandling (men de menar ju att inget är skrivet i sten...) och utan tydlighet i vad de olika rollerna kommer innebära rent praktiskt. Kan väl tillägga att om rollen de tilldelat mig är ens i närheten av den gängse definitionen är det typ så långt ifrån det jag vill göra eller gör idag som man kan komma, och tar bort i princip allt som jag tycker är kul i min nuvarande roll... 🤢😓
Hög igenkänningsfaktor.
 
Jag vet att jag är larvig men börjar redan oroa mig för att det står 0-0 efter en period och finnarna kollapsar mycket runt sitt mål. Vill att Sverige ska peta in en puck. Mardröm om straffläggning.

Katten tittar på hockey med mig. Eller hon går mest fram och tillbaka så jag får kolla runt hennes svans.
 
Vi har haft en tuff vecka. Så nu har vi handlat så det finns pannkakor, chiapudding, jordgubbar, smoothie och omelett till frukost. Storstädat och tvättat så alla kan börja dagen med rena kläder och mysig frukost i morgon. Nu ska jag ladda kaffebryggaren och gå och lägga mig. Hoppas på en lugn och solig helg.
 
Har lagt mig men känns som det kommer dröja tills jag somnar ikväll. Lämnade en ledsen mamma på observation och åkte hem till djuren så de fick mat, vatten och stängt åt hönsen. :(

Har ställt om mobilen så de kan ringa om det blir någon försämring. Känns inte bra att hon är dålig men ändå skönt att jag lyckades övertala henne att jag fick skjutsa in henne idag igen med tanke på att hennes värden är så mycket sämre även om hon inte hade någon feber nu. 😩
 
Vaknade för en stund sen. Fixat med ekonomin, betalat räkningar och stallhyra. Tur det kommer skatteåterbäring i juni, om jag säger så.

Var i stallet igår igen. Jag är inte där allas så ofta som jag känner att jag borde (lösdrift, helinackordering, lång resväg, tusen undanflykter). Oj vad smal lilla ponny blivit :( Inte så det är sjukligt, men för att vara honom är det extremt..
Han gnäggade när jag ropade på honom, men han gick åt helt fel håll. Inte förrän jag gick mot honom och var kanske femton meter ifrån honom verkade han fatta varifrån min röst kom och vände mot mig istället. Började fundera på demens, visst måste det kunna drabba hästar också?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 105
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 283
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 975
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 561
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp