Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma igen efter en dag på stan i strålande solsken och riktig sommarvärme. Jag gick loss ordentligt på Stadiums outlet och köpte tre par skor - ett par löparskor (mitt nuvarande par är nära slutet. Nära att det går hål på sulorna + ena skons ovansida, och på insidan är det redan hål på båda. Har haft dem i tre år och gått bra många steg i dem!), ett par vandringsskor (att ha på jobbet) och ett par platta sandaler (som nog kommer att användas både på jobbet och hemma). Planerat och välbehövligt! Och så har vi ätit god sushi 🍣 :)
 
Vidrigt varmt idag 🥵

Fixat lite i trädgårdslandet, men har svårt att fokusera på en uppgift just nu. Sjukt lättdistraherad. Typ:
Skolar om grönkål och inser att några plantor är stora nog att sättas ut i landet, men kragen de ska stå i behöver rensas först. Så rensar lite ogräs, men får syn på en spade och kommer på att jag ska gräva ur lite jord ut en dubbel pallkrage och flytta den övre. Lyfter av pallkrage efter att ha grävt lite och konstaterar att jag borde lägga markduk under innan jag sätter dit pallkragen. Men gräset är så högt att det behöver klippas först. Då jag hämtar gräsklipparen och klipper av, meeen när jag ändå gör det så kan jag lika gärna klippa av den delen tomten. Börjar med det men inser att det blåst ner grenar som behöver flyttas så stänger av madkinen och börjar bära bort grenar. Bara för att inse att det behöver vattnas i krukorna så jag drar fram slangen och gör det och sen är klockan plötsligt lunchtid och solen är tusen grader varm och barnet vill ha mat och jag har liksom inte slutfört någonting alls utan bara påbörjat tjugotre olika saker… :cautious:

Såatteeee. Ja. :grin:
 
Hemma igen efter en dag på stan i strålande solsken och riktig sommarvärme. Jag gick loss ordentligt på Stadiums outlet och köpte tre par skor - ett par löparskor (mitt nuvarande par är nära slutet. Nära att det går hål på sulorna + ena skons ovansida, och på insidan är det redan hål på båda. Har haft dem i tre år och gått bra många steg i dem!), ett par vandringsskor (att ha på jobbet) och ett par platta sandaler (som nog kommer att användas både på jobbet och hemma). Planerat och välbehövligt! Och så har vi ätit god sushi 🍣 :)
Vad köpte du för löparskor?
 
Vidrigt varmt idag 🥵

Fixat lite i trädgårdslandet, men har svårt att fokusera på en uppgift just nu. Sjukt lättdistraherad. Typ:
Skolar om grönkål och inser att några plantor är stora nog att sättas ut i landet, men kragen de ska stå i behöver rensas först. Så rensar lite ogräs, men får syn på en spade och kommer på att jag ska gräva ur lite jord ut en dubbel pallkrage och flytta den övre. Lyfter av pallkrage efter att ha grävt lite och konstaterar att jag borde lägga markduk under innan jag sätter dit pallkragen. Men gräset är så högt att det behöver klippas först. Då jag hämtar gräsklipparen och klipper av, meeen när jag ändå gör det så kan jag lika gärna klippa av den delen tomten. Börjar med det men inser att det blåst ner grenar som behöver flyttas så stänger av madkinen och börjar bära bort grenar. Bara för att inse att det behöver vattnas i krukorna så jag drar fram slangen och gör det och sen är klockan plötsligt lunchtid och solen är tusen grader varm och barnet vill ha mat och jag har liksom inte slutfört någonting alls utan bara påbörjat tjugotre olika saker… :cautious:

Såatteeee. Ja. :grin:
HÖG igenkänningsfaktor :bag:
Men jag fick iallafall ner dahliorna i krukor :angel:
 
Varit ute en sväng till, nu är snart kvällsmaten till sonen klar och sedan blir det att stoppa honom i säng.
Överväger om jag ska slänga ut ”kycklingarna” (mer härjiga tonårshöns..) i en tom kaninbur som tonårsboende innan de får komma in hos de vuxna hönsen. Orkar inte riktigt ha dem inne längre. Vi får se!

Ser fram emot en lugn kväll i soffan sen, är fortfarande långt ifrån frisk så känner mig sliten av dagens bravader och inte minst av värmen. :wtf:
 
Kul dag :) ! Mamma och jag åkte på en favoritloppis och det blev BINGO! De behövde en ny fasadflagga och utanför loppisen hittade jag en helt ny fasadflagga för 60 kr som mamma köpte. Ovanligt tjusig med fina djupa färger, och det visar sig efter googling att det är en fasadflagga som kostar drygt 300 kr :bow: !! Jag hittade en vacker vintageklänning av märket "Helena´s Made in Hawaii, USA". Tror 1980/90-tal. Svart med rosa hibiscusblommor på :heart. Pris? Mycket överkomliga 80 kr :) .
 
Vad gott det lät
Det är det också nu när jag äter! :D Hällde i grädde som var öppnad, tomatpuré och både kalvfond och kantarellfond samt citronkrydda, paprikakrydda, svartpeppar och lökpulver. Jag smakar aldrig av när jag lagar mat utan det blir som det blir och jag smakar ju efteråt så alltid en överraskning hur min mat blir :D Fullt ätbar "snabbmat". Behövde ju göra lite matlådor och det blir några sådana också.

i morgon blir det nog tonfiskröra (tonfisk nerrörd i creme fraiche och lite kryddor) och en sallad med ägg och ost. Och så får jag komma på något annat till middag som generar matlådor till frysen. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 180
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 347
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
71 017
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 566
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp