Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit på kyrkogården med årets liljekonvaljebukett till mors dag, en viktig tradition. I år var det så svårt att hitta något som inte var överblommat och torrt så jag fick fylla ut blommorna med lite blå och rosa nävor och morgonstjärna från trädgården, och de första utslagna Louise Bugnet-rosorna.

Men det blev fint ändå med liljekonvaljebladen runt om. Prognosen säger några regnskvättar i morgon och senare i veckan, hoppas det stämmer för nu behövs det till växtligheten.
 
Rastat hund, ätit frukost, ena sonen har ringt och grattat och själv har jag ringt min egen mor och grattat. Diskmaskinen är i gång och snart ska jag och spionen träffa S och hans husse för en lunchpromenad.
 
Katten bestämde sig för att hon behövde berätta något för matte. Hela natten tog det :meh: sover med öronproppar pga pissig sömn men hon fixade att väcka mig flera gånger ändå. Till slut stängde jag in henne i badrummet för att få ett par timmars sömn iaf. Tur att hon är söt
 
Tittar på orienteringen. Ska åka och returnera skor samt handla lite mat sedan tänkte jag. Behöver också få i mig någon typ av lunch.
 
Var i stallet fram till lunch. Red ut vid 9.30 och det var ändå riktigt jäkla varmt så svetten rann på mig :wtf: Tur jag kunde svalka mig i poolen när jag kom hem :up:

Nu ligger jag i solstolen på altanen och funderar på om de höga molnen kommer med någon åska eller inte 🤔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 188
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 350
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
71 018
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 566
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp