Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollar på trav, vill se Joviality springa. För 5 minuter sen sa de att det är 1:30 kvar till start. Hmmm ... tunnelbaneminuter/tvättmaskinsminuter.
Sen ska jag släpa mig iväg till gymmet. :sorry:

Edit: Jaha det var 1,5 timme till start, inte 1,5 minut ... :laugh:
 
Senast ändrad:
Måste klippa gräset. Börjar blir en liten djungel nästan. Små ekar och gulfibblor och prästkragar överallt. Blommorna sparar jag gärna, men ekarna ska bort. De är lite för många, lite för nära huset
Prata inte om det. Jag mumlar ekologisk trädgård eller annat lämpligt när jag traskar bland gräsen och blommorna. Borde klippt för länge sen men det har varit annat före i prioritering de tider det varit svalt nog att gå utomhus. Vissa ställen får nog trimmern förbereda först.
 
Jag ska ta tag i att göra klart i badrummet, alltså göra rent/torka av alla grejer och flytta in dem i badrummet igen. Det behövde torka upp lite först efter golv-till-tak-rengöringen.
 
Långresa (2 x 2h) och BPH var nog precis på gränsen för min ork.
Hunden är i alla fall utslagen. Fick i princip släpa ut honom för jag tyckte att han behövde gå på toa. Först stod han som en staty nedanför bron. sen lyckades jag få igång honom. Jättekort promenad i slow motion och sen slocknade han igen.

Själv har jag sovit en halvtimme och har flera saker som måste göras så det är väl bara att sätta igång...
27 grader ute. Oooooorka...
 
Prata inte om det. Jag mumlar ekologisk trädgård eller annat lämpligt när jag traskar bland gräsen och blommorna. Borde klippt för länge sen men det har varit annat före i prioritering de tider det varit svalt nog att gå utomhus. Vissa ställen får nog trimmern förbereda först.
Ja samma här. Både med prioritering och trimmer.. Nu regnar det så blir inget klippt idag heller
 
Missade Joviality. :down: Var på gymmet i stället, det var nog bättre än att se på trav. Det var 3 personer på gymmet men 1 gick så det var jätteskönt. Behövde inte vänta alls så blev klar på mindre än en halvtimme. O_o
Nu Elitloppet.
 
Nyss hemkommen från mamma, hon bjöd på grillat och min favorittårta. :d Kombinerar firande av morsdag, min födelsedag och lillebrors födelsedag. Alldeles lagom. 🙂

Jag är helt slut. Förkylningen ger sig verkligen inte och nu är även sonen lite hängig. Hoppas verkligen att han inte blir sjuk nu, just den här veckan är superviktig på jobbet. 😩🙈 Så håll tummarna för att han inte blir sjuk är ni snälla. 🥺
 
Puh, proppmätt.

Hängt ut tvätt och väntar nu på att mitt täcke ska gå klart så kan jag hänga ut det med. Mammas baskade katt har kräkts på det, fast nu är det så varmt att jag sover under ett påslakan och har satt igång golvfläkten för första gången i år. Har klippt gräset fram till torkvindan så jag tar mig dit utan att riskera några fästingar. 👹

Vi har ätit grillat, potatissallad, druckit crémant och sedan festat loss på färska jordgubbar och vaniljglass med krossad choklad. :d Trevlig mors dag men för varmt för min smak.
 
Tittat på trav hela dagen. Senaste åren har jag varit på plats under elitloppshelgen men blev inget iår så fick bli liven idag på tv istället. :D

Nu lär jag väl ta tag i sen där disken som jag undvikit i flera dagar...😅
 
Gör kanelbullemuffins och känner mig plötsligt rätt dålig och fick sätta mig ner. Huvudvärk som vanligt och alldeles matt och yrslig. Funderade på om och vad jag ätit men jag har ju ätit ändå, och inte allt för dåligt, men däremot har jag druckit lite dåligt då jag vilat en del mellan spionrundorna i dag. Bara att dricka med andra ord. Periodvis är jag bra på att dricka, men det brukar bero på att jag är just törstig.

Känner att det ska bli skönt att få sova i natt i alla fall. Hoppas på en svalare natt än den som var, både jag men framför allt spionen ogillade starkt det kvava i natt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 208
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 360
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
71 025
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 569
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp