Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i fåtöljen med en sovande bebis i knät. Mysigt men min arm börjar somna.. Dessutom börjar jag bli kissnödig.

Idag ska vi hem till mina föräldrar och grilla. Mysigt det med.

Måste klippa gräset. Börjar blir en liten djungel nästan. Små ekar och gulfibblor och prästkragar överallt. Blommorna sparar jag gärna, men ekarna ska bort. De är lite för många, lite för nära huset
 
Kaffe och filmmys. Funderar på att ta en lugn dag och låta barnen hoppa över deras parkourträning. Beräknas komma åska och regn runt lunch också.
 
En ensam duva har flyttat in i stallet sedan en vecka och är sällskaplig och går runt och kollar boxarna, lite för orädd för sitt eget bästa känns det som.

IMG_6743.jpeg
 
Fick gå och lämna en sak på Macken.
Nu sitter jag i soffan med en stor blåsa under framfoten.
Hur ska jag lösa allt promenerande denna vecka som kommer tro
 
Har klickat hem en kuvertväska med en massa strass på. Ska på bröllop om knappt tre veckor, och måste ha med mig mobilen (pga månadskort/biljett för kollektivtrafiken) utan att gå och hålla i den (brudparet har uttryckligen bett om att mobiler och kameror inte ska vara synliga, då de hyr in en fotograf för det hela). Hoppas att den blir fin!
 
Min katt har en del till övers, önskar jag kunde skicka till er :rofl:

Jag har en överenergisk åttaåring så jag avstår gärna från det erbjudandet :meh::laugh:

Har tränat, städat köket eftersom ett barn råkade tappa sin skål med flingor i golvet, styrt upp konflikter och diskat. Nu är det en liten paus med kaffe och choklad för att sen dammsuga köket och fortsätta tvätta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 203
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 356
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
71 021
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 568
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Hund rädd i ny bil
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp