Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVII

Fatrar verkligen inte jämförelsen?

Slå så smärta uppstår är väl en helt annan sak än att blöta ner?
Katter som går ur blir blöta o.m det kommer en skur.
plus att katter kan behöva bada ibland. Och blir blöta.

.

Båda är bestraffningar, och de flesta katter avskyr vatten, därav att man använder det som bestraffning. De flesta katter avskyr att bli badade även om undantag finns så är det inte något de upplever som positivt eller att tvingas vara ute och bli blöt när det regnar. Att höja händerna, smälla med pisken och skrika på en häst är väl inte något man gör trots att det kan behövas för att hästen ska lära sig lyda piskan under andra förhållanden?

Men blir OT nu, så släpper det.
 
Städar för fullt, för jag ska för första gången på evigheter få besök från någon som jag inte riktigt vill avslöja för exakt hur mycket crazy plantlady jag är och därmed behöver de 98 liken på balkongen avlägsnas. :angel: :rofl:

(Hur mycket catlady jag är vet han redan, och det är nog snarare någon form av bonus i sammanhanget... :angel:)

Har tydligen 2,5 fluffig katt extra under sängen också. Fattar inte varför jag skaffade ett långhår. :rofl:
 
Enligt maken gör vi det av någon anledning.. Det måste registreras i Finland och det är inte gjort än. Tydligen kan det ta tid.
Det där låter ju helt galet. Då hade jag inte vågat sälja till någon i Finland! Vad händer om bilen är med om en olycka? Om den får parkeringsböter? Är ni ansvariga då :nailbiting: ???
 
Aha nu vet jag varför det var näst intill omöjligt att betala på "mitt" Willys!

Axfood har ett tekniskt problem vilket gör att det inte går att betala med blip på vissa Willys och Hemköp-butiker.

– Det ska fungera att betala med kort och kontanter, säger Magnus Törnblom, presschef Axfood.

Axfood jobbar på att lösa problemet och säger att det inte rör sig om en it-attack.


Jo, det GICK till slut att betala med kort, men bara ett av mina två accepterades. Köerna var superlånga. För en gångs skulle hade jag faktiskt några hundralappar i kontanter, men behövde aldrig använda dem.
 
Det där låter ju helt galet. Då hade jag inte vågat sälja till någon i Finland! Vad händer om bilen är med om en olycka? Om den får parkeringsböter? Är ni ansvariga då :nailbiting: ???
Ingen aning. Tycker det verkar konstigt, men det är vad Transportstyrelsen sagt till oss. Och enligt finska motsvarigheten kan det ta flera månader innan deras handläggning är klar..
 
Aha nu vet jag varför det var näst intill omöjligt att betala på "mitt" Willys!

Axfood har ett tekniskt problem vilket gör att det inte går att betala med blip på vissa Willys och Hemköp-butiker.

– Det ska fungera att betala med kort och kontanter, säger Magnus Törnblom, presschef Axfood.

Axfood jobbar på att lösa problemet och säger att det inte rör sig om en it-attack.


Jo, det GICK till slut att betala med kort, men bara ett av mina två accepterades. Köerna var superlånga. För en gångs skulle hade jag faktiskt några hundralappar i kontanter, men behövde aldrig använda dem.
Gick inte att betala på macken här med kort.
Beloppet drogs men kortköp nekades stod det
Antar att det studsar tillbaka sen då jag till slut swishade
 
Så trist match. Men skönt att vara ute en stund.
Nu ska jag läsa tills jag somnar. Älskar Kristina Ohlsson!
IMG_8266.jpeg
 
Nu ska det inte köpas någon mer glass i sommar. Uppenbarligen kan jag inte ha det hemma. Förutom lite sorbet för att hjälpa till om jag kraschar.

Nyttigt liv är min nya melodi. Gummibanden fungerar uppenbarligen inte. Så ska komma igång med att inköpa ett gymkort. Förhoppningsvis är det inte en av de där fashionabla gymmen (STC?) där man får komplex.
 
Varför är det så lite dag kvar efter jobbet? Hade behövt fortsätta röjandet på gården och börja gå igenom kartongerna i källaren för att (förhoppningsvis) frigöra några till flytten. Men istället kom jag hem typ halv sju och har just ätit middag. En av alltfler nackdelar med att bo 6 mil enkel väg från kontoret...
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 016
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 246
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 254
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 249

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp