Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVII

Vattnar igen. Jag kommer aldrig kunna åka bort mer än några dagar eftersom alla mina blommor kommer dö. Solig och lite blåsig balkong + mindre krukor och lådor gör att det torkar upp väldigt snabbt.
 
Sitter på tåget hem efter en lyckad konferensdag. Panelen gick jättebra och det var riktigt kul! Ser extremt mycket fram emot att komma hem och därmed bli av med min skugga, aka den kollega som åkte med mig på konferensen och har hängt mig i hälarna och frågat en massa irriterande frågor precis hela dagen (obs inte frågor om något jobbrelaterat, det hade jag haft mer överseende med, utan mer av typen "vart ska vi nu?" "vad är klockan?" "när går tåget hem?" "är det den här dörren?" *pekar på en dörr där det klart och tydligt står skyltat till saken vi letar efter*). Känner att jag förtjänar en medalj som har stått ut med hen sedan igår lunch utan att fräsa ifrån. Ibland har jag dock tillåtit mig själv lite sarkasm som coping mechanism... :angel:
 
Fryser och har dragit på mig en tjock collegetröja. Ätit frysta jordgubbar så det kanske är orsaken.
 
Har en hund döpt efter en starkdryck.
Hittade den whiskyn på bolaget och beställde den.

Hämtade idag och passade på att köpa nåt åt mig själv också. Whiskyn ska grannfarbrorn få som tack för all hjälp jag får! Han gillar hunden. Och whisky.
 
Jobbat klart för dagen och väntar på en vän som ska komma förbi för att låna en kamera. Tänkte spela lite piano under tiden och sedan är maken förhoppningsvis klar med middagen. Hungrig!
 
Alltså är man dum som tar bort en vän på fb som nästan är radikal muslim numer?
Känner inte alls igen personen.
Det postas bara om att islam är den enda religionen mm
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 024
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 339
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 258
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 249

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Dra hästsläp med Tesla Y
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp