Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stannade hemma från jobbet idag och mamma är lite bättre. :up:

Passade på att köra bort en massa ensilageplast till insamlingen, blev två släp! 😲 Missade förra årets insamling pga jobbet så nu blev det ett släp med vit plast och ett släp med färgad. Skönt att bli av med det men min dumma fot vek sig när jag skulle fylla sista släpet så jag föll handlöst i backen, landade på ena knäet och hann ta emot med händerna men går omkring och har ont i både knä och fotled nu. :cautious:

Blev grillade revben till middag. :d
 
Mutant mynta! (knappt en vecka efter inköp på Willys)

1716406063115.jpeg


=


:nailbiting:
 
Här är det rådjuren som är helt oblyga.
Jag har trampat ner stolp runt trädgårdslandet och satt upp kasserat elband från grannen. Är erbjuden ett aggregat också om det inte räcker :D

De äter ALLT jag odlar. :rage:
Men fy, vad surt! 👎
Jag har typ inte planterat något här av liknande skäl.
Hoppas det räcker med stolp och tråd för dig!

Sambon var över till grannbonden ikväll och hämtade verktyg. Han hade haft flera stora flockar på ca 10-15 hjortar vilandes samtidigt på sina marker idag. Är så oerhört mycket hjort här!
Och jag har inte orkat ordna skydd. Vill inte få det som dig, att det försvinner. 😅
 
Var in till stan en sväng ikväll och bla handlade mygg och fästingsspray till pållan och på vägen hem tog vi den mindre vägen och njöt av synen av blommande rapsfält på bägge sidor om vägen 😍. Förbi den fruktansvärda olycksplatsen i går där tre ungdomar miste livet och det var så påtagligt att se blommor och andra minnessaker 💔; ibland verkar livet så starkt och ibland så skört 💔❤️.
Stannade till vid hagen och njöt av synen av min älskade och så fina guldhäst; som igår var så härlig att rida liksom idag att köra 😍 som betade i hagen med kompisen i den härliga försommarkvällen 🥰.
 
Jobbat en timme. Men nu dags för dusch sen väcka barn. Idag ska jag försöka få en tid på vårdcentralen. 38.2 när jag vaknade och då ska tempen vara som lägst tydligen 🤷‍♀️
 
Sitter på bussen till jobbet nu. Är seg idag. Får passa mig så jag inte somnar på den gula bussen
Det gjorde jag igår morse...
 
Kom hem vid 22 igår och hade lite svårt att somna, så tänkte sova något längre än vanligt idag. 06:00 slog någon granne igång och sågade och hamrade i 3 minuter dock, så nu är jag vaken 😳 typiskt att inte kunna somna om när det ändå blev så kort 😅
 
Åh, besvikelsen! Fick brev från Försäkringskassan i Kivra. Trodde det var ett beslut om sjukersättning, men icke. Det var bara meddelande om utbetalning av föräldrapenning ..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 000
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 184
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 871
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 550
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp