Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ngn lön är det inte här men fredag är det! Jag älskar verkligen fredagar!
Det har regnat och det får det göra idag bara det är uppehåll till helgen när jag har planerat att sitta utomhus och se på travet.
 
La en beställning på Foodora Market – smidigt att göra bort det innan hemtjänsten kommer. :D Sedan blir det att slappa fram till och mellan Formel 1-träningar.
 
Som väntat blev det inte mycket sömn i natt, vaknat flera gånger och nu väntar jag bara på att klockan ska bli 11 så jag kan ringa och höra hur det är. Helst hade jag åkt direkt in men besökstiden börjar kl 15 och jag vet inte om jag får hämta mamma eller ska packa ihop lite saker och ta med till henne. :sorry:
 
:meh: I vanlig ordning problem med att komma in på arkivet. Den här gången har jag karatesparkat i 50 minuter. Gav upp efter att jag fått världens myrkrypningar i hela benen. Brukar komma in efter ca 30 minuter men jag orkar fan inte med låset längre, faktiskt.
Ringt jourlåssmed. De får ta den kostnaden.
De kommer på lunchen, så lär få leva på knäckebröd utan vare sig smör eller pålägg i dag. :cautious:

Det får bli något smarrigt till middag i stället.
 
Vaknade för en stund sen. Fixat med ekonomin, betalat räkningar och stallhyra. Tur det kommer skatteåterbäring i juni, om jag säger så.

Var i stallet igår igen. Jag är inte där allas så ofta som jag känner att jag borde (lösdrift, helinackordering, lång resväg, tusen undanflykter). Oj vad smal lilla ponny blivit :( Inte så det är sjukligt, men för att vara honom är det extremt..
Han gnäggade när jag ropade på honom, men han gick åt helt fel håll. Inte förrän jag gick mot honom och var kanske femton meter ifrån honom verkade han fatta varifrån min röst kom och vände mot mig istället. Började fundera på demens, visst måste det kunna drabba hästar också?
Eller dålig syn/hörsel? :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 122
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 295
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 981
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 562
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Nybörjarponny!
  • Hö- och halmskörd 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp