Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Handskar provade och godkända :up: dock så undrar jag hur pyttesmå fransmän är. Köpte stl 8-10 år och de var precis lagoma på min 8, snart 9 åring. Hon skulle inte kunna ha dem som 10 åring...
 
Handskar provade och godkända :up: dock så undrar jag hur pyttesmå fransmän är. Köpte stl 8-10 år och de var precis lagoma på min 8, snart 9 åring. Hon skulle inte kunna ha dem som 10 åring...

Franska storlekar brukar vara snåla i min erfarenhet... och finska gigantiska :D Särbon köpte ju ett jaktställ av ett finskt märke i strl L och det var länge sedan han kunde köpa kläder i den storleken :laugh:
 
Är deppig... min kropp har svikit mig igen. Herpesmunsåret jag fick i början av december läkte aldrig helt och blossade upp igen i förrgår. Mina immundämpande mediciner ställer ju till det. Det betyder att jag nu knaprar aciklovir och håller tummarna. Hjälper inte aciklovir får de nog lov att ta bort de immundämpande vilket betyder att jag kommer att få en fullt aktiv Morbus Crohn. De vill att munsåret läker pga risken för en sekundär bakterieinfektion.

Som lök på laxen ger aciklovir njurarna och levern en känga precis som mina ordinarie mediciner (jag har haft förhöjda levervärden i omgångar). Det är faktiskt lite jobbigt att inte få katastroftankar just nu. Min snälla läkare la in extra njur- och leverprover i nästa vecka iaf.

Egentligen vill jag ligga hoprullad i en liten boll och grina men det är ju inte så konstruktivt så det är väl bara att gå ut och hämta ved.

Men fy vad jobbigt! Man blir ju tokig på att vara så maktlös som man är när kroppen bara kaosar. Stor kram till dig! :heart
 
Unnade mig ett bad idag och chillade där med ljudbok, levande ljus, mys och.. en hund som tror jag ska dö. Hon hajar inte riktigt det här med att bada frivilligt.
Varje gång jag duschar står hon beredd utanför duschdörrarna när jag stänger av. När det blir en lite glipa när jag är på väg att öppna stångar hon sig in för att livrädda mig och torka av mig med sin tunga. Varje gång föser jag undan henne med duschskrapan. Men det fortgår iaf varje dag. :laugh:
 
Hästen mycket nöjd med akupunktur :love: Min rygg inte lika nöjd efter att ha stått i stallet i en timme drygt... Dottern ska rida sen, ute på gårdsplanen bara, så jag kan väl sitta på bänken och kika under tiden så vilar jag under tiden. Maken är snäll och hjälper mig med mockningen, packa hö fixar jag hyfsat bra. Gillar inte att be om hjälp gällande hästarna :p
 
Unnade mig ett bad idag och chillade där med ljudbok, levande ljus, mys och.. en hund som tror jag ska dö. Hon hajar inte riktigt det här med att bada frivilligt.
Varje gång jag duschar står hon beredd utanför duschdörrarna när jag stänger av. När det blir en lite glipa när jag är på väg att öppna stångar hon sig in för att livrädda mig och torka av mig med sin tunga. Varje gång föser jag undan henne med duschskrapan. Men det fortgår iaf varje dag. :laugh:
Åh...... ett hett skumbad :love: ! Det behöver jag nog också ett idag efter all snålblåst och regn.......

För övrigt är min hund lite likadan, dock inte så benägen att försöka rädda mig. Om han kommer tassandes -och jag ropar på honom från badet - så hör man hur han liksom SMYGER iväg. Icke sa Nicke att han ska riskera att hamna i badet :D !
 
Inte ens Malmö Stadsbibliotek har någonting av författaren. Är en poet/författare som skriver om Vietnamkriget och han har skrivit en bok om sin pluton med uppföljning 30 år senare om vad som hände med dem. Vill haaaaa :arghh:
Och ingenstans i resten av landet heller via fjärrlån? Är boken väldigt ny, eller varför är den så svårhittad?
 
Inte ens Malmö Stadsbibliotek har någonting av författaren. Är en poet/författare som skriver om Vietnamkriget och han har skrivit en bok om sin pluton med uppföljning 30 år senare om vad som hände med dem. Vill haaaaa :arghh:

Kan du tänka dig att läsa den på engelska? Vad heter författaren?
 
Han använde ett stålblad och en hammare för att dela upp den i grövre bitar och slipade sen de bitarna. De nio största bitarna är Cullinan I-IX som tillhör brittiska kronan. I och II går också under namnen The Great Star of Africa och The Second Star of Africa.

Stora diamanter behöver delas för att kunna få bästa möjliga form för att optimalt reflektera ljus. Det är en konst och ett hantverk att kunna göra det.
Coolt! 🤩 Men svettigt jobb kan jag förstå :D
 
Vi ska ändra lite på vem som tar hand om vad på jobbet och jag känner lite för att hitta något annat :cautious: som om det vore så lätt..! :grin:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
821
· Visningar
43 562
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 035
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 400
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 757

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp