Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har haft lite svårt att släppa jobbet på kvällarna när jag lagt mig vilket jag inte fattar, det är absolut inte något tungt jobb med mycket ansvar och tidigare i mitt liv så har jag inte haft problem med sånt.
Plus så verkar jag ha blivit känsligare med åldern också.
Bah! :mad:
 
Åh...... ett hett skumbad :love: ! Det behöver jag nog också ett idag efter all snålblåst och regn.......

För övrigt är min hund lite likadan, dock inte så benägen att försöka rädda mig. Om han kommer tassandes -och jag ropar på honom från badet - så hör man hur han liksom SMYGER iväg. Icke sa Nicke att han ska riskera att hamna i badet :D !

Ja, det låter onekligen som baddags!

Min hund är smart nog att fatta när hon ka råka hamna i duschen och inte. I normala fall funkar inkallning 100% på henne. Men när hon ska bada så lägger hon sig på sidan helt still. Hon rör inte en muskel.. Utom ögonen som rullar runt där inne i kraniet för att inte råka få ögonkontakt. Gulle! :heart :laugh:
 
Ärligt talat suger det att vara perfektionist. Perfektionist med hästen, jobbet (givetvis vill jag sköta det på bästa sätt men det blir lite för mycket), till och med små totalt betydelselösa saker (!!!!). Kämpar med att släppa efter på den kontrollen för att må bättre. Livet är inte perfekt men kan vara väldigt bra ändå, säkert ännu bättre utan att vara perfektionist 😊. Skönt när man kommer till insikt först bara 😎.

Som idag. Häst vilade i måndags, motionerade henne avsuttet igår så perfektionisten i mig sa att hon "ska/måste" ridas idag och genast blir det snarare nått som måste göras än att det är kul. Såååå bestämde mig för att istället passa på att löshoppa lite grann. Då kom ridsuget så jag kände att jag ville skritta av henne en stund barbacka, kunde visst inte låta bli att galoppera ett varv först bara 😄, så härligt det plötsligt kändes 😍.
 
Nu är stallet klart och jag ska duscha.
Hade egentligen tänkt tvätta håret idag men imorgon förmiddag ska vi ha svettig träning inklusive ligga på golvet så det känns inte lönt :p
 
Alltså jag vet ju var jag kan köpa den (Adlibris har den, billigare än Bokus) men jag har ju köpstopp :D
Oj, förlåt. Läste det, men glömde det :o
Blev intresserad själv och funderade på vad det var för bok, så jag var tvungen att googla. Sen glömde jag bort varför du skrev om den från första början och bara antog att det var för att du inte hittade den :rofl:

Jag borde gå och lägga mig, inget går bra idag 💤
 
Om jag ska fortsätta mitt överanalyserande av min inlämningsuppgift, så kan jag meddela att jag precis fick reda på att typsnitt, typstorlek och radavstånd får vara efter tycke och smak..... :nailbiting: Jag hittade ingen info om formatet - förutom att hela arbetet skulle ligga på 8-12 sidor - men någon annan hade ställt frågan häromdagen.

Ja ja, jag får väl hoppas att Times New Roman, storlek 12 och radavstånd 1,5 funkar...... Jag behöver RAMAR och struktur...... :arghh::D
 
Det finns en fantastiskt bra dokumentär serie om Vietnam av legendaren Ken Burns som, även om den har några år på nacken, definitivt är värd att ses. https://en.wikipedia.org/wiki/The_Vietnam_War_(TV_series)

Edit: Den var tydligen relativt ny, måste blandat ihop den med serien om inbördeskriget
Jepp har sett den två gånger och flera har nämnt den i andra trådar
Tyvärr visade svt en förkortad version
Men jag får väl bli bättre på att läsa engelska böcker helt enkelt
Jag skulle även vilja se serien China Beach
 
Jepp har sett den två gånger och flera har nämnt den i andra trådar
Tyvärr visade svt en förkortad version
Men jag får väl bli bättre på att läsa engelska böcker helt enkelt
Jag skulle även vilja se serien China Beach

Den är bra men ganska ojämn och lite daterad. En annan bra serie jag gillade bättre var Tour of Duty. Kanal 5 visade den sent på natten under några år - köpte den även på dvd men tyvärr var all bra musik borta då (som i titelsekvensen Paint It Black) eftersom de inte köpte rättigheterna till musiken.
 
Om jag ska fortsätta mitt överanalyserande av min inlämningsuppgift, så kan jag meddela att jag precis fick reda på att typsnitt, typstorlek och radavstånd får vara efter tycke och smak..... :nailbiting: Jag hittade ingen info om formatet - förutom att hela arbetet skulle ligga på 8-12 sidor - men någon annan hade ställt frågan häromdagen.

Ja ja, jag får väl hoppas att Times New Roman, storlek 12 och radavstånd 1,5 funkar...... Jag behöver RAMAR och struktur...... :arghh::D
Vi har samma problem nu, men utan sidantal. Däremot så ska arbetet skrivas ut och anslås i foajén, och har man skrivit för mycket måste det kortas ner... :meh:
 
Inte ens Malmö Stadsbibliotek har någonting av författaren. Är en poet/författare som skriver om Vietnamkriget och han har skrivit en bok om sin pluton med uppföljning 30 år senare om vad som hände med dem. Vill haaaaa :arghh:

Lämna inköpsförslag på biblioteket! Det gör jag hela tiden, har aldrig fått något nekat (förutom en ebok som inte längre produceras).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
736
· Visningar
38 516
Senast: Dimmoln
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 871
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 131
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
29
· Visningar
1 205
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp