Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg precis att en känd ridsportsbutik (vet inte om man får skriva namn här) ska ha "sommarevent" med föreläsningar, meet and greet med en barn-influencer, outlet osv. De har skrivit max 50 personer, "först till kvarn" på föreläsningarna, men alltså... Det känns ändå inte särskilt ansvarsfullt tycker jag att anordna ett sånt event i dessa tider :confused:
Har ingen aning om vad du avser. Men - du vet ju inget om hur de arrangerar?

Jag förutsätter naivt att de vidtar lämpliga smittskyddsåtgärder. Det går utmärkt att anordna ansvarsfulla evenemang om man vet vad man gör.
 
Tittar på Fleabag, och dricker nyponte. Lugnt och stillsamt. En halv sekund tittade solen in genom fönstret och jag trodde att det kanske skulle utvecklas till en baddag - med vips så rusade det in en massa semigrå moln och täckte himlen. Så en normal svensk sommardag blir det. :p

Ska iväg på yoga före lunch i alla fall, så att jag har nåt konstruktivt inplanerat.
 
Ja det ska bli intressant! Jag har tur och är först också så jag kan sköta av hästen kvickt och sen titta på resten. Det är en treårig arab, en vuxen häst med oerfaren tömkörare och en islandshäst som ska vara med utöver mig, så det är en spännande blandning!

Älskar när det är sådan blandning på träningar :love: Vi är en salig blandning av hästar/raser och ryttare när vi tränar för Susanne Widner och det är så himla roligt!
 
Börjar bli lite trött på jobbet, det är en del tjafs om arbetsuppgifter och vilken avdelning som ska ta dem, samtidigt som chefen vill att vår lilla enhet (på tre-fyra pers) ska tydligen ta allt som faller mellan stolarna.
Chefens order men samtidigt ... varför kan inte IT-avdelningen ta IT grejerna i konferensrummen nu när den avdelningen finns? :confused::cautious::meh:
Plus att chefen plötsligt sa att vi är ansvariga för posten när vi inte har en endaste hand i kedjan 🙄

Kollade just senaste undersökningen av hur man trivs på jobbet i vår avdelning och jodå, den hade sjunkit ganska rejält 😅
 
Precis hemkommen efter 80 minuter av det här:

D6E0F92F-B36A-47F1-9C75-5EF6830A0295.jpeg


Dock betydligt blåsigare än vad bilden antyder, 11 m/s i byarna enligt väderstationen. Vissa vågor sköljde över hela mig på hemvägen. Igår satt jag och luskade efter snabbare och lättare kajaker, men idag var jag ganska glad över plastpråmen ändå. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 368
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 427
Senast: Hazel
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
65 415
  • Artikel
Hästnyheter Sommaren närmar sig och det blir allt varmare temperaturer på flera håll i landet. Hästar klarar ofta värmen relativt väl men det finns...
Svar
0
· Visningar
81
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp