Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
F916573B-9D0B-475B-983E-824A473F5927.jpeg


Lite mer rättvisande.
 
Konstaterar att vi inte behöver vattna något i dag heller. Inte för att vi brukar vattna så mkt mer än tomaterna på altanen men ändå.
 
Behövde du verkligen stå där hela tiden? Varför?
Hålet är precis över vår källare, på en parkering där det åker mycket bilar, barn springer runt, folk cyklar, lösa hundar mm.
Jag kunde väl ha gått därifrån men efter att ha grabbat tag i en treåring som sprang rakt mot hålet (det låg en leksaksbil i, en sån där barn åker på) kände jag att jag inte riktigt kunde släppa det.

Dessutom, om en bil gått igenom hade kanske källaren blivit totalförstörd. Vi har haft översvämning i källaren flertalet gånger det här året, och jag börjar misstänka att det har med det här hålet att göra :cautious:
 
Hålet är precis över vår källare, på en parkering där det åker mycket bilar, barn springer runt, folk cyklar, lösa hundar mm.
Jag kunde väl ha gått därifrån men efter att ha grabbat tag i en treåring som sprang rakt mot hålet (det låg en leksaksbil i, en sån där barn åker på) kände jag att jag inte riktigt kunde släppa det.

Dessutom, om en bil gått igenom hade kanske källaren blivit totalförstörd. Vi har haft översvämning i källaren flertalet gånger det här året, och jag börjar misstänka att det har med det här hålet att göra :cautious:
Det låter som ett gigantiskt hål? Hur som helst, otroligt tålmodigt av dig, det tror jag få ställt upp på, hyresvärden tyckte uppenbarligen inte det var brådskande. Jag hade nog försökt markera ut hålet med något för att uppmärksamma andra på det men inte stått där flera timmar.
Vågat att låta treåring leka fritt på parkering med massa bilar btw (förstår att det inte var din treåring, mest förvånad..)
 
:banana:Äntligen är kaklet på plats! Nu väntar vi bara på kakelkillen, han skulle komma den här veckan... Inte vet jag men enligt min kalender är det fredag i morgon? :cautious:

Försöker röja ordning på kontoret, det blev ju lite mer än planerat så jag måste få någon struktur i det hela. :crazy:
 
Det låter som ett gigantiskt hål? Hur som helst, otroligt tålmodigt av dig, det tror jag få ställt upp på, hyresvärden tyckte uppenbarligen inte det var brådskande. Jag hade nog försökt markera ut hålet med något för att uppmärksamma andra på det men inte stått där flera timmar.
Vågat att låta treåring leka fritt på parkering med massa bilar btw (förstår att det inte var din treåring, mest förvånad..)
Är väl en meter i diameter, och kanske 1,5 djup. Det var ca 2 dm i diameter när jag upptäckte det. Försökte ställa den där leksaksbilen över, och det var då det öppnade sig ännu större. Man ser att själva hålet är mycket större i diameter, och det är typ en dm tjock asfalt som håller marken uppe. :nailbiting:
Jag hittade ingenting! Vanligtvis är vårt grovsoprum fullt av bråte - men nu var det helt tomt.
Mamman med 3åringen höll på med mobilen, men hon blev nog rätt skärrad så man kan hoppas att hon har lite mer koll på sitt barn i fortsättningen.

Men nu har hyresvärden ställt upp koner och grejat, så jag hoppas det löser sig.
 
Det märks att det är semestertider nu, det är mer eller mindre tomt på kontoret. Jag har (som vanligt? :D) inget att göra och varken handledaren eller enhetschefen är här. De är nog på lunch och borde komma tillbaka när som helst. Ingen av dem har någon idé om vad jag kan göra idag, så har de inte kommit på något när de kommer tillbaka lär de skicka hem mig :)

Enhetschefen pratade med min mamma igår på telefon och sa att hon var jättenöjd med hur jag har uppfört mig. Hon sa även att jag ska få ett papper som säger att jag varit här i sommar och att jag är välkommen tillbaka nästa sommar om jag vill :love: Sen skämtade hon och sa att hon skulle kunna jobba halvtid hela året så kan jag komma några veckor på sommaren och jobba ikapp :rofl: :p
 
Är väl en meter i diameter, och kanske 1,5 djup. Det var ca 2 dm i diameter när jag upptäckte det. Försökte ställa den där leksaksbilen över, och det var då det öppnade sig ännu större. Man ser att själva hålet är mycket större i diameter, och det är typ en dm tjock asfalt som håller marken uppe. :nailbiting:
Jag hittade ingenting! Vanligtvis är vårt grovsoprum fullt av bråte - men nu var det helt tomt.
Mamman med 3åringen höll på med mobilen, men hon blev nog rätt skärrad så man kan hoppas att hon har lite mer koll på sitt barn i fortsättningen.

Men nu har hyresvärden ställt upp koner och grejat, så jag hoppas det löser sig.
Något likt detta var det första jag tänkte på när du sa slukhål;
DBC5CFB8-1A50-41AD-81EA-AAE392DDE719.jpeg

:nailbiting:

(Bilden är lånad från google)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 385
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 428
Senast: Hazel
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
65 461
  • Artikel
Hästnyheter Sommaren närmar sig och det blir allt varmare temperaturer på flera håll i landet. Hästar klarar ofta värmen relativt väl men det finns...
Svar
0
· Visningar
81
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Gräs i näshålan?
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp