Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg precis att en känd ridsportsbutik (vet inte om man får skriva namn här) ska ha "sommarevent" med föreläsningar, meet and greet med en barn-influencer, outlet osv. De har skrivit max 50 personer, "först till kvarn" på föreläsningarna, men alltså... Det känns ändå inte särskilt ansvarsfullt tycker jag att anordna ett sånt event i dessa tider :confused:
 
Egentligen skulle jag inte vara i stallet nu på kvällen men hamnade där ändå :angel:

Lite kul när jag och två till stod och prata (vilket jag inte gör så ofta bara sådär allmänt)
Tre trötta människor men desto gladare 😅
Jag tror att det smittar av sig när man glömmer namn och platser. Och jag har inte superbra koll på vadallting heter forfarande efter dessa år här :o
tillslut vart det en enda röra men inga sura miner för det 😂
 
Maken och jag har just kommit hem fran sjukhuset dar han hade en "nerve conduction study" (nerv ledings formaga studie?) i benet han haltar pa. Det var stort interessant, doktorn satte in en nal, som fungerade som en mikrofon (:confused:), har och dar och registrerade nervernas reaktion pa en monitor.

Nu har jag atit fisksoppa och brutit min diet med vin, blabar och hallon. 🙄 Naja. Nasta helg ar langhelg och Independence Day (som vi firar med CNN's jatte show's hjalp) med MASSOR av gott att ata ensamna har hemma ... efter helgen kan jag ta upp diet igen. :cautious: Tror jag hamtar mer hallon och ett glas vin till. :p :D
 
Grattis och bra jobbat till din son! :bow::banana:


Jag fick också mitt besked i måndags. Var tvungen att söka igen eftersom jag ska "gå om" (läsa de kurserna jag inte läst) första året och kom också in.
Det är alltid kul att se att det gick vägen, även om jag redan visste det. Behövde bara söka för att det ska bli rätt i systemet :)

Tack så mycket, jag var så glad att jag skakade igår. Vägen dit har varit riktigt tuff.
Vad roligt ändå att få se det "officiellt" att du är antagen :)
 
CSN har godkänt min ansökan, men det visade sig att det även saknas uppgifter från skolan. Så idag ska jag alltså jaga skolans administratör, ringa barnpsykologen för minste sonen samt få tag på enhetschefen som täcker upp för min chef.

Är det kanske någon här inne som vet om man behöver framförhållning vid avslutning av tjänstledigt? Jag ska återgå till mitt arbete då jag varit tjänstledig för studier, och hur långt innan behöver jag meddela min chef? Ingen är vikarie för mig.
 
Drömt konstigt igen och har jättestarka overklighetskänslor nu :confused:
Jag vet att jag nån gång i natt tänkte att jag skulle behöva ha en dag helt utan måsten så jag kan ta Theralen (ångestdämpande som jag blir totalt däckad av) och sova helt "fritt" från sånt. Kan dock inte minnas att jag tog det i natt, eftersom jag har mycket att göra idag så jag visste att det var en dålig idé. Men jag känner mig som om jag hade gjort det :confused:

Hur som helst, en del av nattens dröm bara måste jag dela med mig av :D Drömde att jag, min bror och vår kusin hade flyttat in i ett stooort hus med massa rum. Bland annat ett spökrum som vi aldrig ens gick in i för det "har dålig vibe" och en övervåning som inte var renoverad sedan förra sekelskiftet. Och så mitt sovrum, som var trasigt i både golv och väggar så man såg ut till ett kallförråd som låg vägg i vägg med mitt rum.
Någonstans i drömmen tog jag också ett bad i badkaret, höll på att drunkna men blev i sista stund uppdragen av min bror som kom in av nån anledning.
Jag skrev, i drömmen, av mig i den här tråden och klagade på huset, mitt rum och min nära-döden-upplevelse, och en användare (vid namn men jag tänker inte outa nån :angel:) svarade med "men ORKA sitta och gnälla på SITT HUS!! :mad:"

Alltså... Lite för mycket Hemnet och bukefalos i vaket tillstånd, eller? :rofl:
 
Jag äter frukost och försöker bestämma mig för om jag ska paddla först och springa sen, eller tvärtom. Det är bättre springväder nu - molnigt och 17 grader. Senare ska det bli lite varmare och sol, men samtidigt ska det blåsa upp. Just nu är det 8 m/s i byarna och senare ska det bli 10 m/s.
 
Jagar barnmottagningen, vill veta vart yngsta sonen är i kö samt när de planerar spirometri för mellanbarnet. Måste sen ringa BUP för läkartid för ett intyg så äldsta sonen får behålla sitt AM-kort samt sitt körkortstillstånd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
77 357
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 162
Senast: Hazel
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
78 79 80
Svar
1 594
· Visningar
52 391
Senast: Gnist
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 090

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp