Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle jobba till senare idag och en av de andra som ska jobba senare är den där kollegan :cautious: Och den andra den som skrattade till förut, vet inte, känns som att han är den som den där kollegan har pratat mest med. Samtidigt också kört med.
Men det är nog för att vi två är yngre än honom, de andra två kollegorna är äldre och de säger han inte åt att göra si eller så.
 
Ryggen känns liiite bättre nu; försöker röra mig lite lagom mycket här hemma. Blåser fan men solen tittar i alla fall fram :). Den goooda lunchen piggade upp; mammas goda kålpudding, potatis och min gräddsås och pressgurka, och så svart vinbärsgele och lingonsylt, mums!
 
Nu fick jag svar på mailet från chefen (där hen skrev att vi skulle prata om det imorgon, dvs hen har inte sett sms:et med sjukanmälningen jag skickade än :banghead:) Och nu skäller jag på mig själv om att jag är alltför känslig.
Samtidigt som jag tänker att om jag är för känslig så är jag väl det då! :mad:
 
Nu fick jag svar på mailet från chefen (där hen skrev att vi skulle prata om det imorgon, dvs hen har inte sett sms:et med sjukanmälningen jag skickade än :banghead:) Och nu skäller jag på mig själv om att jag är alltför känslig.
Samtidigt som jag tänker att om jag är för känslig så är jag väl det då! :mad:
Tycker inte du är för känslig. Det funkar liksom inte att kollegor beter sig som din gjorde/gör. :meh:
 
Goddag yxskaft? Jag fick precis mejl av min tandläkare efter att jag hade försökt boka tid.

Jag: ”Jag kan bara på måndagar. Men vilken måndag som helst går bra - bara det är en måndag”.

Tandläkaren: ”Jag har en ledig tid imorgon, men även en tid fredagen den 14:e. Fungerar det?”.
 
Någon som vill ha en katt billigt? Hör världens kras i köket och katten har lyckats ta sig in och slet ner en bit fläskkarré jag skulle marinera från köksbänken. Fem röda känns det som och hon har lärt sig hur man tar sig in i köket trots att jag stängt.

Naturligtvis gick skålen i tusen bitar (keramik). Undrar hur många skålar/tallrikar som gått åt sedan hon flyttade in? :meh: 🙈
 
Det är inte min dag. Pendeln går inte hela vägen fram i dag. Får gå 7km för att komma fram så jag kan äta och åka till stallet :down:
Finns en buss men den går en gång varannan timme, och den kommer jag missa med 5 minuter, så det går fortare att gå.
Fan oxå.
 
Någon som vill ha en katt billigt? Hör världens kras i köket och katten har lyckats ta sig in och slet ner en bit fläskkarré jag skulle marinera från köksbänken. Fem röda känns det som och hon har lärt sig hur man tar sig in i köket trots att jag stängt.

Naturligtvis gick skålen i tusen bitar (keramik). Undrar hur många skålar/tallrikar som gått åt sedan hon flyttade in? :meh: 🙈

Katter är så evil. :laugh:

Min hund var billig i morse. Jag hade för en gångs skull lyckats sova och hade sovmorgon. I drömmen hör jag hur hon börjar näsvissla, förstadie till pip, känner hur hon vankar runt i sängen. Sen kommer små förstadie till voff, små puffknorrar. Här är jag vaken och försöker ligga still och igonrera för att se om hon lägger av. Känner hur hon sätter sig 10 cm från mitt ansikte och råglor och knorvlar. Här fick jag ge upp. Tänkte att stackaren kanske vill ut/äta/dricka.
Släpade mig ner och släppte ut henne. Hon går runt i sakta mak och snusar och sniffar och gräver lite i några minuter innan jag ber henne kissa.
Alltså ville odjuret bara ha sällskap. Hennes mormor gjorde exakt samma. Så roligt att de är så lika i så mkt trots att de aldrig mötts. 🐶 :love:
 
Har suttit i bilen lite för länge, men har iaf kommit hem från jobbet. Dålig dag, trött och arg fram tills lunch - sen mer uppgiven när det började kännas i huvudet.. Nu trött.
Men, idag bokade jag tid för att pierca örat (efter lön, så det blir precis i slutet av månaden), och jag fick ledigt den dagen (har en bit att åka, plus att jag ska passa på att träffa min närmsta vän när jag ändå ska till rätt stad), yay! :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 568
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 137
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 695
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 600
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp