Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
God morgon. Ha en fin alla ❤ dag alla. Själv ligger jag utslagen på operationsbordet. Nu håller vi tummar för att det går att lappar ihop mig igen. För om jag har råd efter sjukvård med dubbla boenden och alla omkostnader så åker jag till rehabcentret Vintersol på Teneriffa 4 v I höst. Jag har tydligen fått brev om att jag blivit beviljad det i veckan. Jag får bekosta resa o betala 100 kr per natt. Vi får se om kurator kan hjälpa mig skapa fram nån fondslant...

Nu ska jag hyperventilera en stund och intala mig att den här dagen går bra.

God morgon och massa lycka till :heart.
 
I natt sov jag bra. Andningen var normal på 10,9 andetag per minut, pulsen låg på 43, beat to beat intervallen låg på 1032, HRV på 116. Värden jag låg på innan jag blev stressad och allt det där :banana: (Ja jag vet, träningsklockor är inte alltid exakta och bla bla, men jag jämför bara datan med min egna data innan, och tar det med en nypa salt.)

Resultatet (och jag skiter i om det är placebo): Rätt taggad på dagen :) Har mycket att se fram emot, braiga kollegan har gjort hemmabakad kladdkaka :d, det är fredag, alla hjärtans dag - så jag ska köpa något gott och något kul till mig själv. Sen får jag köpa något gott till mamma och till katten, det ska bli mysigt.
Det enda lilla hålet i vägen denna dag, är den där intervjun som jag ska på, är sjukt nervös. Ska skriva ut mina listor redan nu så jag inte kan banga på att ha med mig dem :o
 
Jag mötte en älgko med kalv på väg till jobbet! :love:
Bara några undra meter från vårat hus. Första gången jag ser (levande) älg så nära, och då är jag från dalarna :angel:

SÅ EXALTERAD NU! Detta måste vara ett gott tecken.

För några år sedan var jag timvikarie inom hemtjänsten uppe i Kolmården, det var vinter och massa härlig snö och en dag ringde kvinnan vi hade ärende hos (mest bara tillsyn klarade sig bra själv) att kom inte till mig idag för jag har en älgko med kalv i trädgården bakom huset så låt bli att komma hit och jag har mat så jag måste inte gå ut. Först tänkte jag; va?! Alltså jag visste ju att hon INTE var dement men va?! Jodå. Visst var det så, en mäktig syn mitt i samhället må jag säga :love:.
 
SMHI lovade ett par minusgrader inatt så jag gick inte ner och gjorde en brasa till i pannan.

Vaknar på morgonen och är är nästan -8 ute. Suck det är svinkallt inne och jag har knappt nån ved. Några pinnar bara. Så jag får vacker klä på mig och traska ner och tända.

Hade sett fram emot en skön morgon med en tekopp, inte utevistelse innan frukost. Det bara går inte att äta frukost i kökets 17 grader
 
På väg från kiropraktorn. Ländryggen fick lite halvt godkänt, men bröstryggen är mest skit. Föga förvånande. Idag lossades lite grann och även en del i nacken - det blir några återbesök. Nu ska jag hem en liten stund innan det är dags att gå till vc.
 
SMHI lovsdw ett par minusgrader inatt så jag gick inte ner ohc tgjorde en brasa till i pannan.

Vaknar på mogrgonen och er är nästan -8. Suck det är svinkallt inne och jag har knappt nån ved. Några pinnar bara. Så jag får vacker klä på mig och traska ner och tända.

Hade sett fram emot en skön morgon med en tekopp, inte utevistelse innan frukost. Det bara går inte att äta frukost i kökets 17 grader
SMHI har alltid fel :crazy:
 
Fixat middag (jobbar kväll), brasan sprakar och jag har ätit frukost och druckit kaffe :). Frostigt (fem-sex minusgrader) och solen tittar fram :). Dags att börja byta om och starta bilen och låta den isa av så jag kan åka till stallet :).
 
SMHI har alltid fel :crazy:

Inte om de säger att det ska spöregna och jag går ut utan vettiga kläder för den typen av väder...då har de plötsligt väldigt rätt!

(Som när jag red ut i strålande sol, iklädd skinnjacka av bikermodell. Tänkte att det här är ju fint! Jomenvisst, så öppnade sig himlen och släppte ner nån blandning av ösregn och hagel när vi hade iaf nån timme tillbaka till stallet... Och min älskade valack demonstrerade sitt missnöje genom att skritta låååångsamt hemåt med sänkt huvud.. :laugh::arghh:)
 
Testar målningar på strategiska platser i lägenheten:
Har nog bestämt mig för att denna är nog spårad och blir bra i en fet guldram.

3AC35981-77E6-40A9-9B0B-31700B47E809.jpeg
 
Fredag brukar vara långsamma dagar för mig på jobbet men nu med chefens tal igår i bakhuvudet så känns det fel att ta det lugnt. Samtidigt som det inte är så mycket som jag kan hitta på att göra på egen hand.
I eftermiddag ska jag nog dock se om jag kan ta en lånelaptop och sätta mig i ett hörn och se duktig ut :angel: Kanske se över framtida bokningar...
Usch, jag trivs väldigt bra i huset och alla andra som jobbar här så jag skulle gärna vilja fortsätta. Men med andra arbetsuppgifter.
Dock vet chefen det, och hon har redan sagt att det inte finns något.

Om jag känner mig själv rätt så kommer jag att sitta med datorn i natt och ångestkolla på utbildningar utan att hitta något som känns rätt :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 698
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 366
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 724
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 672
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp