Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ooh vad skoj, det är lite sånt som jag nosar runt på också 😃 Är det mycket att läsa?
Det beror på hur lätt man har för sig. Jag har ganska lätt för att ta till mig infon och jag lägger ner nästan 40 h/v, även om vi inte är schemalagda så mycket. Men det är ju väldigt varierat och mycket exkursioner bla.
 
God morgon. Ha en fin alla ❤ dag alla. Själv ligger jag utslagen på operationsbordet. Nu håller vi tummar för att det går att lappar ihop mig igen. För om jag har råd efter sjukvård med dubbla boenden och alla omkostnader så åker jag till rehabcentret Vintersol på Teneriffa 4 v I höst. Jag har tydligen fått brev om att jag blivit beviljad det i veckan. Jag får bekosta resa o betala 100 kr per natt. Vi får se om kurator kan hjälpa mig skapa fram nån fondslant...

Nu ska jag hyperventilera en stund och intala mig att den här dagen går bra.
 
Har precis ätit frukost. Snart dags att gå till jobbet. Idag lär vi kunna sluta tidigt, jag kör troligen min favoritrunda, det ska vara sol och jag har sovit jättemycket(!) inatt. Känns som om det kan bli en bra dag det här. Får se om jag avslutar det hela med att klättra eller om jag sover massor en natt till för att vara riktigt pigg och förhoppningsvis kunna klättra bättre. Ibland när jag är för trött så blir det mest frustrerande att klättra. Då kan jag se hur olika saker ska klättras, veta precis hur jag ska göra, och sedan känna hur kroppen inte lyder öht. Med lite mer energi brukar det sällan vara något problem.
 
God morgon. Ha en fin alla ❤ dag alla. Själv ligger jag utslagen på operationsbordet. Nu håller vi tummar för att det går att lappar ihop mig igen. För om jag har råd efter sjukvård med dubbla boenden och alla omkostnader så åker jag till rehabcentret Vintersol på Teneriffa 4 v I höst. Jag har tydligen fått brev om att jag blivit beviljad det i veckan. Jag får bekosta resa o betala 100 kr per natt. Vi får se om kurator kan hjälpa mig skapa fram nån fondslant...

Nu ska jag hyperventilera en stund och intala mig att den här dagen går bra.
Lycka till! Det går säkert bra med allt :)
 
God morgon. Ha en fin alla ❤ dag alla. Själv ligger jag utslagen på operationsbordet. Nu håller vi tummar för att det går att lappar ihop mig igen. För om jag har råd efter sjukvård med dubbla boenden och alla omkostnader så åker jag till rehabcentret Vintersol på Teneriffa 4 v I höst. Jag har tydligen fått brev om att jag blivit beviljad det i veckan. Jag får bekosta resa o betala 100 kr per natt. Vi får se om kurator kan hjälpa mig skapa fram nån fondslant...

Nu ska jag hyperventilera en stund och intala mig att den här dagen går bra.
Håller tummarna för dig! ❤
 
Jag har ätit en försiktig frukost - känner fortfarande av migränen men det gick bra (den eskalerade till vad jag själv kallar "migrän" snarare än "migränkänning" igår kväll. Stark smärta, illamående, yr osv. Jag slocknade strax innan kl 20 och sov nästan hela natten.). Hoppas att jag klarar av alla vårdbesöken efter kiropraktorn..
Jag tänker att jag ska försöka prata med läkaren om att prova nån medicin mot migrän, kanske finns det nån som åtminstone kan ta udden av de känningar som jag har i princip varje arbetsdag så att det vardagliga kan funka lite bättre. Om det finns nåt som kan lindra men ändå funka att jobba etc på (annars är det ju ingen större vits, känner jag). Fast jag är lite rädd för en massa biverkningar som jag sett och hört andra få av dem.. Men det kanske ändå kan vara värt att prova nån åtminstone, har provat nån i början men det var ju 2016 (noll effekt, precis som andra receptfria värktabletter).. Jag tror inte riktigt på det, eftersom jag ser min migrän som ett symptom, men ändå.

Nu ska jag plocka undan den rena disken och ställa mig i duschen.
 
Klädde mig, gick på dass, tvättade fejset och gick ner till källaren för att fylla en vattenhink och gå ut till hästarna och kaninerna. Inser när jag kommer ut i mörkret (har lampor på gården men mörkare än inne) att nåt är fel. Då har jag glömt ta på glasögonen 😂 Har sällan glasögon eftersom jag använder linser men nu vilar jag lite från linser ett par dagar. Tyckte det va suddigt men det är inte ovanligt att det är det en stund efter jag fått i linserna och jag är väldigt trött😂 Märktes väldigt väl när jag kom ut däremot så fick gå in och hämta då för att inte slå ihjäl mig😅
 
På jobb. Vi kom upp och iväg trots oerhört skön varm säng att ligga kvar i. Imorgon är det jag och sambon som tar sovmorgon.

Ska snart iväg på 2 kundbesök och det ska bli riktigt spännande/skoj faktiskt. Blir nog en bra dag detta :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 073
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 577
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 808
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 171

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp