Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lunchen gjorde susen och jag har avslutat 2 arbetsuppgifter (nåja, den ena var "bara" att anmäla mig till en kurs) och påbörja en tredje. Men nu blev det soppatorsk igen?
Himla svårt att få till något i dag. Vill göra bra men det är som att hjärnan går på sparlåga och zonar ut efter en stund :arghh:
Duktiga flickan och perfektionisten i mig håller på att bli tokiga, de riktigt klöser runt i hjärnan. Men det går inte.

Kanske borde lägga mig extra tidigt i kväll.
 
Hoppas det! Det verkar ju har varit nån som råkat väldigt illa ut.

Verkligen! Sen behöver det ju inte vara ett brott kopplat till det, folk kan ju skada sig väldigt allvarligt i olyckor också och då är det ju inget polisärende hur som helst. Men det klart det är lite skumma omständigheter kring just detta, så hoppas att polisen har knäppt lite bilder och dokumenterat det på adressen. Man vet ju aldrig vilken koppling det kan bli till det i framtiden, om inget aktuellt ärende ligger nu.
 
Jag har fått provsvaret och är iaf inte covid men RS-virus, dvs vanlig förkylning. Har aldrig blivit såhär dålig av en förkylning i vuxen ålder men gissar det är för att jag inte vart förkyld under hela pandemin. Verkar som jag blir hemma hela veckan och missar festen i helgen, lär knappast bli helt frisk tills dess :(

Aja, dricker kaffe iaf och katterna roar mig med att busa :) Lillkatten ser så förvirrad ut över varför hennes attacker bakifrån aldrig funkar på Lilla herrn, tror inte hon kommit på att han medvetet står still och låtsas undersöka något medan svansen far fram och tillbaka sådär lite lockande :rofl:
Skönt att det inte var covid iaf! Ptja sambon är väldigt sällan förkyld men när han väl år det blir han däckad med över 40 grader i feber, man brukar ju säga att vuxna i regel inte får feber vid förkylning men jaaa.
 
Äter lunch efter ärenden och stall. Kallt men fint idag! Vågade till och med rida utanför gården också!

20211013_132546_copy_2250x3000.jpg
 
Verkligen! Sen behöver det ju inte vara ett brott kopplat till det, folk kan ju skada sig väldigt allvarligt i olyckor också och då är det ju inget polisärende hur som helst. Men det klart det är lite skumma omständigheter kring just detta, så hoppas att polisen har knäppt lite bilder och dokumenterat det på adressen. Man vet ju aldrig vilken koppling det kan bli till det i framtiden, om inget aktuellt ärende ligger nu.

Obehagligt! Hoppas det gick bra för inblandade
 
Skönt att det inte var covid iaf! Ptja sambon är väldigt sällan förkyld men när han väl år det blir han däckad med över 40 grader i feber, man brukar ju säga att vuxna i regel inte får feber vid förkylning men jaaa.
Ja, det var väldigt skönt :)

Min bästis är som din sambo, däckar direkt i hög feber vid varje förkylning. Så tveksamt om det stämmer tycker jag 😆 Jag är tvärtom, får visserligen förhöjd temperatur men går aldrig över 37,5 och även om jag får halsont etc så är det sällan riktigt kraftigt. Däremot brukar det vara väldigt långdraget varje gång istället, så är nog egentligen bättre få feber och sen är det över på några dagar 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 246
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 348
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
90
Tjatter Jag ligger ofta på soffan och lyssnar på musikvideos på youtube i datorn. Ibland pausar uppspelningen, eller så är det för mycket reklam...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 305
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp