Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
DSCN1932 (2).JPG

Bara gör att @Scata inte ska tycka illa om Tranan
 
Tittar på billiga (fake) rhinestone halsband till katten... Eh, ja katten är långhårig men det minskar väl inte på hur mycket hon förtjänar att klä sig i "diamanter"? :o:angel:

Har inte klickat på lägg i varukorgen ännu iallafall :bag:
Jag är säker på att @Zinfernia stöttar mig till 100% iallafall! :mad:

1634892985f307d93919adf9541629b29e2230e160_thumbnail_600x.jpg

:angel:
(nej, detta är långt ifrån det glammigaste jag kunde hitta men denna var den jag gillade mest :o)
 
Tittar på Youtubevideos om konst, just nu en om prissättning för beställningsjobb. Intressant eftersom jag ibland leker med tanken på att försöka få in några extra kronor den vägen. Samtidigt så vet jag att jag är ringrostig och att det finns så mycket duktigare personer än mig, så chansen att någon ens skulle vara intresserad känns ju sådär. Likaså att få ordentligt betalt eftersom en hel del tycker att konst inte ska kosta alls. Men drömma kan man väl alltid.
 
Suck, först hoppade katten upp på skrivaren (igen) men den här gången lyckades katt och skrivare hamna på golvet med ett brak. Katt tvättade tassen omsorgsfullt och gick därifrån med svansen rakt upp eftersom det varit planen hela tiden. Skrivaren skriver ut - ibland och något rasslar.

Sedan öppnade jag paketet med min efterlängtade cpu, bara för att upptäcka att lådan var trasig så nu måste jag skicka i retur och sedan köpa en ny. Det diffar 78kr (dvs jag tvingas betala 78 kr mer) mellan retur och ny beställning. En baggis i sig, men gör mig irriterad. Jag som planerat hoppbyggande av dator idag med glädje.

Efter det hoppade Megara in i chassit (som tur var innan moderkortet var på plats) för att provtugga några kablar. När jag lyft bort henne och sedan sprejat komprimerad luft så det förhoppningsvis inte finns några bruna katthår kvar så fick hon ett glädjeutbrott och dundrade runt på mattan så alla mina prydliga högar med skruvar yrde - skruvar har en fantastisk förmåga att försvinna i det här huset. Samlade ihop alla skruvar som inte alls låg i högar som hörde till olika delar av vad som ska skruvas och är säker på att några är borta. :meh:

Jag klagade stilla min nöd och bad Megara att hon skulle sluta röja. Så då låg hon och blängde på mig så hon fick en Dreamies i muta.
 
Fy vad jag har traumatiserat chihuahuan idag... :cry: Först råkade hon slinka ur greppet när jag lastade ur henne ur bilburen, hon landade på sidan på asfalten :bag: Sedan blev det kloklipp och test av nya kloslipen. Hon river verkligen sönder en när klorna är nyklippta. Bara någon sekund med slipen på varje klo efteråt och resultatet blev mycket bättre!

Nu ligger hon och sover helt proppfull med falukorv och annat smaskens :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 871
Senast: pepp
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 910
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 718
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 743
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp