Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kniv nästa gång? Mindre risk att slinta? :idea:

Det ar sa svart att fa av bara det gula och inte det vita under med kniv. Osthyveln ar klart bast ... men jag ska kopa en till "zester" eftersom jag inte kan hitta den jag har.

Jag tycker fortfarande det låter lite farligt... Men så har jag inget minne av att nånsin stött på en citron med mjukt skal så :D

Jag har alltid nagra farska citroner och lime hemma ... da finns det ofta nagon som har passerat sitt "best before" datum.
 
Det ar sa svart att fa av bara det gula och inte det vita under med kniv. Osthyveln ar klart bast ... men jag ska kopa en till "zester" eftersom jag inte kan hitta den jag har.



Jag har alltid nagra farska citroner och lime hemma ... da finns det ofta nagon som har passerat sitt "best before" datum.
Fast om du först skär av skinnet med det gula och sedan lägger det på skärbrädan, håller fast och skär av det vita?
 
Fast om du först skär av skinnet med det gula och sedan lägger det på skärbrädan, håller fast och skär av det vita?

Hur skulle jag kunna skara sa himla tunnt pa fri hand? 😳 Bilden fran en artikle "all about lemons" beskriver det som "storre citroner med tjockare skin" och jag vill inte ha nagot vitt, bara det gula skalet. Jag har dock bestallt en ny "super vass" zester. :p

Article-All-About-Lemons-Intext1.jpg
 
Nu har jag kört matt-tvätten två gånger genom lägenheten och jag hade glömt
A: hur mycket jag hatar heltäckningsmattor och hur jävla äckliga de är! 😱😱😱:arghh:
B: hur mycket maskinen lever om. Min stackars kisse är helt tramuatiserad! (shiban var mest förgrönad över att jag flyttade på hennes beanbag)
 
Hur skulle jag kunna skara sa himla tunnt pa fri hand? 😳 Bilden fran en artikle "all about lemons" beskriver det som "storre citroner med tjockare skin" och jag vill inte ha nagot vitt, bara det gula skalet. Jag har dock bestallt en ny "super vass" zester. :p

Visa bifogad fil 79405
Jag förklarade dåligt, men om du skär loss skalet från citronen, men vita och allt och sedan lägger det mot skärbrädan, håller fast och skär ifrån dig med en vass kniv, så får du lättare loss bara det gula som du kan finstrimla. Tänk dig att du filéar en fisk, eller skär tunna skivor från en laxfilé?
 
Jag förklarade dåligt, men om du skär loss skalet från citronen, men vita och allt och sedan lägger det mot skärbrädan, håller fast och skär ifrån dig med en vass kniv, så får du lättare loss bara det gula som du kan finstrimla. Tänk dig att du filéar en fisk, eller skär tunna skivor från en laxfilé?

Du har inte sett mig hantera mina vassa knivar :cautious: Inte en chance att jag skulle ens forsoka, jag kan inte ens skara min gravade lax jamt och riktigt tunnt i 2-3 mm tjockt ... Jag tror inte riktigt pa att skara lite mjuka citronskal 1mm tjockt.
 
Jag knådade en deg till tunnbröd imorgon, medelst träslev. Försökte variera med vänster hand, då höll jag på att kasta degen på min mor. Sen upptäckte jag att jag fått en blåsa i högerhanden också :D

recept onskas ... jag har nu skaffat gluten free mjol och ska prova baka hart brod och langtar efter tunnbrod
 
Äter ostkaka 😂 En av få saker jag är riktigt svag för.

Lite nervös/ångest inför första riktiga planering samtal med handledare imorgon. Dåligt självförtroende delux. Bara försökt känna in barngruppen den här veckan och bilda mig en uppfattning överlag. Åh de är så svårt 🙈
 
Visa bifogad fil 79391Alltså hämtade även mitt nya körkort. Fotot jag tog direkt efter att jag blev utskriven från sjukan. Ser faktiskt inte ut som Onkel Fester som jag gjorde på den där stora skärmen (tryckte ok på kortet pga chock).
MEN jag ser ut som en kvinnlig seriemördare i en psykologisk brittisk thriller. Eller hur @cambodia ?? Du känns som en person som skulle kunna avgöra detta. Tänker att jag kommer bli castad till nästa omgång av Scott och Bailey?
(Min granne tycker att jag ser ut som en ”små-kåt nekrofil”).
Inte alls.
snarare som mån med sug i blicken.
Lär charma varenda snut som begär leg
 
Du har inte sett mig hantera mina vassa knivar :cautious: Inte en chance att jag skulle ens forsoka, jag kan inte ens skara min gravade lax jamt och riktigt tunnt i 2-3 mm tjockt ... Jag tror inte riktigt pa att skara lite mjuka citronskal 1mm tjockt.
Okey ... om du skalar citronen, lägger skalet på brädan med vitan uppåt och tar en sked som du raspar av det vita med? Sen kan du skära/hacka det gula? I väntan på ditt nya zestjärn. :)
 
Visa bifogad fil 79391Alltså hämtade även mitt nya körkort. Fotot jag tog direkt efter att jag blev utskriven från sjukan. Ser faktiskt inte ut som Onkel Fester som jag gjorde på den där stora skärmen (tryckte ok på kortet pga chock).
MEN jag ser ut som en kvinnlig seriemördare i en psykologisk brittisk thriller. Eller hur @cambodia ?? Du känns som en person som skulle kunna avgöra detta. Tänker att jag kommer bli castad till nästa omgång av Scott och Bailey?
(Min granne tycker att jag ser ut som en ”små-kåt nekrofil”).
Tycker man kan casta dig i en hårdkot thriller som fransk motstånd soldat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 409
Senast: pepp
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 848
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 695
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 329
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp