Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste hålla med dig där... höll på att gå under ekonomiskt när jag var mammaledig och vi bodde i villa, trots sambo. Sen när jag började jobba igen testade jag att gå ner lite i tid men förlorade bara pengar och blev inte mycket mer ledig heller... :(

Säkert hade vi kunnat omprioritera men jag fattar inte hur folk gör?!
Mycket beror på var i landet man bor.

Jag har inga bekymmer att dra runt mitt hus på A-kassa.
I mina trakter kan man få tag i vettiga hus långt under miljonen. Har man då en vettig kontantinsats och inte behöver låna hela summan så blir månadskostnaden betydligt lägre än att bo i lägenhet.
 
Vad för magiskt ställe bor du på? ;)

Obs, att tänka på - jag har inget körkort :cool:

Just där jag bor är kollektivtrafiken dålig men bor man inne i stan eller strax utanför är det bättre, eller så tar man cykel :D Fortfarande en småstad så låååååååångt ifrån de bostadspriser som är nära storstäderna trots att man väljer att bo i stan eller nästan i.

Det finns ju flera skolor, sjukhus, äldreboenden, äldre som behöver hemvård, flera olika varianter av industrier som därmed kräver folk som gör olika saker, flera banker osv osv osv. Klart det finns jobb.
 
Just där jag bor är kollektivtrafiken dålig men bor man inne i stan eller strax utanför är det bättre, eller så tar man cykel :D Fortfarande en småstad så låååååååångt ifrån de bostadspriser som är nära storstäderna trots att man väljer att bo i stan eller nästan i.

Det finns ju flera skolor, sjukhus, äldreboenden, äldre som behöver hemvård, flera olika varianter av industrier som därmed kräver folk som gör olika saker, flera banker osv osv osv. Klart det finns jobb.
Just för mig personligen så är det inte så självklart med att det finns jobb tyvärr.
Min grava hörselskada gör mig inte lämplig i ett flertal av yrkena du nämner pga det behövs mer eller mindre kommunikation med kunderna. I övrigt så väljer man gärna den som man kan kommunicera flytande med.
Nu kan du såklart ha rätt i att det finns jobb där för mig men jag ville bara tala om att det inte är så självklart för vissa personer :)
 
Just för mig personligen så är det inte så självklart med att det finns jobb tyvärr.
Min grava hörselskada gör mig inte lämplig i ett flertal av yrkena du nämner pga det behövs mer eller mindre kommunikation med kunderna. I övrigt så väljer man gärna den som man kan kommunicera flytande med.
Nu kan du såklart ha rätt i att det finns jobb där för mig men jag ville bara tala om att det inte är så självklart för vissa personer :)

Det förstår jag men jag tror nog det finns gravt hörselskadade som har jobb även i den här delen av landet :)
Jag har t.ex jobb där jag inte har speciellt mycket kommunikation med nån annan än mina kollegor och då oftast via mejl.
 
Det förstår jag men jag tror nog det finns gravt hörselskadade som har jobb även i den här delen av landet :)
Jag har t.ex jobb där jag inte har speciellt mycket kommunikation med nån annan än mina kollegor och då oftast via mejl.
Beror lite på om de är födda med det eller inte 😅 Det gör skillnad.

Just såna jobb vill jag gärna ha men de innebär ofta mera utbildning, men just det ska jag försöka ge mig på nästa år :D
 
Du behöver inte svara om du inte vill, men du klarar dig på den lön du får av det?
Jag skulle gärna vilja jobba mindre jag också men "alla" säger att man ska jobba så mycket som möjligt, annars blir det dålig pension etc etc.. Jag är singel också så det är inte så enkelt heller.
Jag lever ihop med min man. Vi lever på runt 25000 sammanlagt. Vi har ett billigt hus, en bil som är avbetald, jag cyklar till jobb som ligger tre minuter bort, vi har massor av djur hemma och två ponnys inackorderade, vi har streamingtjänster och nya mobiler med abonnemang. Vi kan leva gott på 25.000.
 
Jag blir totalt tokig. Hittade en billig och jättesnygg lampskärm och nu är ringen för stor, någon som har förslag på hur jag kan göra den mindre, med tanke på att den kommer ligga vid lampringen?
 
Jag blir totalt tokig. Hittade en billig och jättesnygg lampskärm och nu är ringen för stor, någon som har förslag på hur jag kan göra den mindre, med tanke på att den kommer ligga vid lampringen?
Löste liknande problem (om jag förstår dig rätt) med en hårsnodd. Den beiga prylen precis under ringen är alltså en hårsnodd.... :)
20200915_164739.jpg
 
Har varit i stallet när travaren skoddes och islänningen verkades. Fullblodet får vänta till nästa gång, det blir för tidigt nu.

Höll även typ lektion för medryttaren och fullblodet. Känns på ett sätt konstigt att jag håller i en träning, men jag tycker att det är roligt och medryttaren verkade få ut något av det. Jag är ju inte utbildad tränare eller liknande, men jag kan iaf rida mina hästar och visa någon grunderna :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 455
Senast: Myrten
·
Mat Hur kryddar ni er kyckling? Jag är så förbannat less på allroundkrydda / salt och peppar... snälla hjälp! När kycklingen är stekt och...
2
Svar
21
· Visningar
1 174
Senast: sjoberga
·
Mat hej jag undrar hur nyttigt thaimat är? det borde väl ändå va rätt nyttigt eftersom de äter d typ varje dag i thailand. och jag menar...
Svar
18
· Visningar
2 139
Senast: Cattis_E
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
524
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp