Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har insett att jag är tacksam över att inte leva under medeltiden! Tydligen kunde män uppmuntras till att lägga myrägg i kvinnans bad för att det magiskt skulle få henne att älska honom :rofl:

(Jag har inte har en aning om sanningshalten i detta. Läste det ur ett dokument historialäraren delat med oss och enligt henne ska det dokumentet vara en bra källa, men jag har inte kollat upp den mer än så)
 
Har insett att jag är tacksam över att inte leva under medeltiden! Tydligen kunde män uppmuntras till att lägga myrägg i kvinnans bad för att det magiskt skulle få henne att älska honom :rofl:

(Jag har inte har en aning om sanningshalten i detta. Läste det ur ett dokument historialäraren delat med oss och enligt henne ska det dokumentet vara en bra källa, men jag har inte kollat upp den mer än så)
Haha va!? Aldrig hört!
men vem vet det kanske funkar 😂
 
Haha va!? Aldrig hört!
men vem vet det kanske funkar 😂
Jag hade inte heller hört det tidigare! Men det är ganska mycket från den tiden som låter helt tokigt idag. Antar att de som levde då hade tyckt att vi var minst lika underliga om de fick en text som beskriver oss idag 😂

Kollade nu vad källan heter, om någon skulle vilja kolla upp den. Tillägger igen att jag INTE har kollat upp källan själv utan litar blint på lärarens uttalande om källan.
BBC History magazine, Januari 2018.
Första sidan börjar med "Call the medieval. Sex doctor..."
 
Helt plötsligt rasslade det till på tavelfronten. Har tydligen hittat en ny målgrupp: finans-kidsen! 😅😅
Skönt ändå, man börjar lätt tvivla och tänker att man är ute och seglar när det går lite trögt. Men märkligt ändå att det kan vara dött ett tag och sen hör två spekulanter av sig ang samma tavla inom loppet av 10 min 😅
 
Mitt hasande runt runt börjar arta sig. Känner nu att jag är vansinnigt trött på att hasa runt, småstäda, sitta en stund, äta piller, småstäda och hasa runt så har bestämt mig för att jag använt knät klart i dag. Men klart bättre!

Håller nu tummar för att det är magiskt borta i morgon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 447
Senast: Myrten
·
Mat Hur kryddar ni er kyckling? Jag är så förbannat less på allroundkrydda / salt och peppar... snälla hjälp! När kycklingen är stekt och...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: sjoberga
·
Mat hej jag undrar hur nyttigt thaimat är? det borde väl ändå va rätt nyttigt eftersom de äter d typ varje dag i thailand. och jag menar...
Svar
18
· Visningar
2 131
Senast: Cattis_E
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
520
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp