Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min hade nog inte haft några problem med det heller, men jag vill gärna att så lite som möjligt ska vara tvång eller att jag bara sätter henne i situationer utan att hon är bekväm med det.

Hade samma tänk när vi tränade på att åka bur. Tränade länge på att hon självmant ska gå in och tycka det är en positiv sak, i stället för att göra som säkert även det hade funkat och bara putta in henne/stoppa in henne. Nu kastar hon sig in i buren och sitter sen och purrar i den, känns bättre då för matte :D

Ja, jag är världens fjantigaste:angel:
Behöver bara ställa fram buren så lastar katten sig själv :)
har nog den enklaste katten i världen
 
Min hade nog inte haft några problem med det heller, men jag vill gärna att så lite som möjligt ska vara tvång eller att jag bara sätter henne i situationer utan att hon är bekväm med det.

Hade samma tänk när vi tränade på att åka bur. Tränade länge på att hon självmant ska gå in och tycka det är en positiv sak, i stället för att göra som säkert även det hade funkat och bara putta in henne/stoppa in henne. Nu kastar hon sig in i buren och sitter sen och purrar i den, känns bättre då för matte :D

Ja, jag är världens fjantigaste:angel:
Haha
Amalia som jag tog från föräldrarnas lagård, hon var lite speciell. Hon kunde sätta sig i buren, dra igen dörren. Hålla i den med ena tassen medan den andra tassen viftade ut genom dörren och hon skrek hjärtskärade. Instängd - hjälp! :rofl::rofl:
 
Försöker komma på något ställe att skicka in "spontan" jobbansökan till... Får inget napp alls när jag svarar på annonser så tja :grin: Är ju tyvärr inte ensam om att söka jobb just nu heller, känns som om det kan vara svårare än någonsin med tanke på hur många som blivit av med jobb pga pandemin.
 
Kollade lite på en rekryteringsfirmas hemsida som ofta har intressanta jobb (som jag sällan är tillräckligt utbildad för, eller som är på fel ort..). Nu hade de en annons för jobb som kanske kan vara något. Fick snabbt iväg en ansökan iaf och kände att det personliga brevet nog blev mitt bästa hittills. Kom även på hur jag skulle göra mitt CV ännu tydligare. Lite problematiskt ibland när folk inte förstår varför mina erfarenheter är relevanta, men tror att det kom fram bra nu.
 
Fast det är ju alltid nån som får jobbet. Det kan vara du.
Jo, du har rätt. Försöker också tänka att det är troligare att få jobb med en dålig ansökan än med ingen ansökan alls :p Kommer absolut inte sluta svara på annonser om något intressant dyker upp, men tänker att det kanske ökar chanserna att få tag på något bra om jag hittar andra vägar att nå ansvarig personal på olika företag. Känner att jag verkligen måste ha ett nytt jobb nu, men vill samtidigt inte ta vad som helst. Har trots allt fast anställning sedan något år tillbaka och vill inte "slänga bort" det på något som inte blir bättre. Känns dessutom dumt att byta jobb nu när det bara är några få månader kvar till fler semesterveckor. Jag gillar betald semester :angel:
 
Fick äntligen ihop hyllan efter att det blev fel några gånger till :meh: plus att en skruv fastnade och jag har suttit och hamrat och dunkat och svurit. Men nu är den fastskruvad och väntar på att min syster ska komma och hjälpa mig skruva upp den på väggen. Så yay.

Nu ska jag ta en skön dusch och bädda rent.
 
Fick äntligen ihop hyllan efter att det blev fel några gånger till :meh: plus att en skruv fastnade och jag har suttit och hamrat och dunkat och svurit. Men nu är den fastskruvad och väntar på att min syster ska komma och hjälpa mig skruva upp den på väggen. Så yay.

Nu ska jag ta en skön dusch och bädda rent.
Deras instruktioner är inte helt enkla alltid. Man tror det först sen upptäcker man att det visst blev några skruvar över O_o
 
En bra lördag, bara trist med grått jävla väder idag IGEN! Medan älsklingen fick sovmorgon kokade jag tomtegröt och dukade upp frukosten :love: . Efter frukosten blev det stallet och istället för skritt och klättring fick mamma chansen att njuta av min underbara häst ❤ och skritta en sväng medan jag fick en skön promenad 😊. Sen blev det middag tillsammans; lutfisk och vitsås 😋, men sambon ville ha prinsekörv istället 😊. Sen julbakning tillsammans, nu lockar sängen 😴 .
 
Jag äter chips och kollar på Vinterstudion :D Ska kolla en stund till och sen gå upp och lägga mig. 26-åringen, som jobbar imorgon, har redan lagt sig. (Och fryser säkert eftersom jag är den enda värmekällan i sovrummet :rofl: )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 226
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 864
Senast: Scata
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 652
Senast: Wille
·
Fritid Är det någon som har eluppvärmda skosulor? Vilken sort/vilket märke använder ni och hur tycker ni de är? Hur fungerar de? Framförallt...
Svar
7
· Visningar
430
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp