Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skriver du i ark som nån annan gjort eller skapar du eget?
Någon annan har gjort det. Får något fel om länkar när jag öppnar det som inte går att uppdatera enligt excel. Sen när jag ändrar i flextiderna för måndag ändras samtliga tider i hela excelarket till dessa tider. Försöker jag lägga in tider på en tisdag står det bara +C15 där man ska lägga in tider.

Har försökt lägga in flex sedan januari, sporadiskt sådär. Jag har lätt använt upp 80-90 arbetstimmar till att försöka lägga in flextid 😅 Antingen lyckas jag göra det ännu värre när jag försöker fixa problemet så hela grejen ballar ur eller så händer ingenting.
 
Någon annan har gjort det. Får något fel om länkar när jag öppnar det som inte går att uppdatera enligt excel. Sen när jag ändrar i flextiderna för måndag ändras samtliga tider i hela excelarket till dessa tider. Försöker jag lägga in tider på en tisdag står det bara +C15 där man ska lägga in tider.

Har försökt lägga in flex sedan januari, sporadiskt sådär. Jag har lätt använt upp 80-90 arbetstimmar till att försöka lägga in flextid 😅 Antingen lyckas jag göra det ännu värre när jag försöker fixa problemet så hela grejen ballar ur eller så händer ingenting.
Då har de som skapat det gjort nåt fel
Det skyller jag på när nån annan skapat mallen haha
 
Då har de som skapat det gjort nåt fel
Det skyller jag på när nån annan skapat mallen haha
Det konstiga är att ingen annan verkar haft problem? Fattar verkligen inte varför jag får problem heller, jag gör ingenting utöver det jag bör göra med filen men den beter sig ändå som ett as :cautious:
Får väl fråga min chef vem jag kan fråga om hjälp. Den som gjort mallen är en HR chef med pinne i röven som man inte får kontakta som "vanlig medarbetare" utan honom får man bara ta kontakt med om man är chef. 🤷‍♀️ För nu börjar jag äntligen kapitulera och inse att jag inte kommer att magiskt förstå mig på excel och rätta till felet. :angel:
 
Någon annan har gjort det. Får något fel om länkar när jag öppnar det som inte går att uppdatera enligt excel. Sen när jag ändrar i flextiderna för måndag ändras samtliga tider i hela excelarket till dessa tider. Försöker jag lägga in tider på en tisdag står det bara +C15 där man ska lägga in tider.

Har försökt lägga in flex sedan januari, sporadiskt sådär. Jag har lätt använt upp 80-90 arbetstimmar till att försöka lägga in flextid 😅 Antingen lyckas jag göra det ännu värre när jag försöker fixa problemet så hela grejen ballar ur eller så händer ingenting.
Har du lagt mer än två veckors arbetstid på att försöka rapportera in flextid i ett exceldokument utan att be om hjälp? Det om något låter orimligt..
 
Har du lagt mer än två veckors arbetstid på att försöka rapportera in flextid i ett exceldokument utan att be om hjälp? Det om något låter orimligt..
Jag har bett om hjälp men ingen vet (dåligt med datakunskaper allmänt på mitt jobb, jag är den bland mina närmsta kollegor som är duktigast på datorer/system etc. Dock är jag helt lost när det gäller excel)
Personen som gjort exceldokumentet får jag helt enkelt inte kontakta. Svårt då att få hjälp.
 
Jag har bett om hjälp men ingen vet (dåligt med datakunskaper allmänt på mitt jobb, jag är den bland mina närmsta kollegor som är duktigast på datorer/system etc. Dock är jag helt lost när det gäller excel)
Personen som gjort exceldokumentet får jag helt enkelt inte kontakta. Svårt då att få hjälp.
Men du skrev ju att ingen annan har problem, då skulle väl du bara kunnat bett nån av dina kollegor att lägga in åt dig/titta vad du gör fel. Du skriver ju också att du nu ska prata med din chef - det hade du väl kunnat göra efter att ha provat 1 timme. Blir upprörd å din arbetsgivares vägnar ;) förstår inte heller hur du själv kan ha orkat hålla på med något så ”oviktigt” två veckor utan att ge upp. Har du jättelite att göra på jobbet?
 
Hämtat pappret och äntligen fått in de på Canvas check. Varit till vaccinationsmottagningen för att få min första spruta mot covid och nu tänker jag dricka kaffe. Får se hur de känns ikväll 😅 Regnar och blåser på tvären så får nog fixa åt Trulis med vid lunch, men annars måste jag skriva på min hemtenta.
 
Fått undan en del jobb, sitter annars och dör av pollen. Ska det inte vara mindre sånt när det regnar?

Annars rätt nöjd med vädret, ska inte röra mig från soffan/köket idag, plugga och dricka mängder av te.
Då är det rätt mysigt med smattret på rutorna :)

Nu, frukost! (irakiska bröd hörni, guds gåva till mänskligheten)
 
På jobb,

Nedräkning pågår. Igår hämtade jag ut min nya telefon :D ååh så fin den var. Måste man ge ut sitt nummer till folk? Vet inte ens om sambon ska ha det... :rofl:

Tänk vad tyst och fint när ingen kan nå mig moahahahaha

Telefonen känns lyxig iallafall ikväll ska jag fixa så den blir prio 1

Laddar för att mejla och påminna herr undvikande-chef också.
 
Sitter med amerikankompis och grejar med min flexfil nu. Jag lovar att han är trollkarl!:eek:
Ganska många fel i filen så det är inte konstigt att jag inte fått den att funkar. Han lär mig lite medan han visar vad han gör så får väl räkna in detta i vidareutbildning för jobbet.
Känner faktiskt att jag lär mig lite hur saker är uppbyggda osv :up:

Chefens svar var att jag kan ta lite gratis excelkurser och titta på youtube. Ja, gärna det men jag vill ju liksom bara kunna fixa med min flex så det blir klar någon gång. Sen kollar jag gärna på utbildningsvideor.
Har svårt att se att man ska lära sig excel genom att börja med att försöka rätta i en fil med massa formler och massa fel :p Jag behöver liksom börja från absoluta början.
 
På jobb,

Nedräkning pågår. Igår hämtade jag ut min nya telefon :D ååh så fin den var. Måste man ge ut sitt nummer till folk? Vet inte ens om sambon ska ha det... :rofl:

Tänk vad tyst och fint när ingen kan nå mig moahahahaha

Telefonen känns lyxig iallafall ikväll ska jag fixa så den blir prio 1

Laddar för att mejla och påminna herr undvikande-chef också.

Nä, behåll det för dig själv och få lite lugn och ro du :up: Men det kan vara en fördel om i alla fall din akutkontakt har det inlagt och svarar när det ringer :idea:

Jag la in bl.a min mamma som ICE nummer på jobbtelefonen, men hon hade inte mitt nummer till den eller så. Så när det ringde från den svarade hon inte utan tryckte irriterat bort "telefonförsäljaren" :oNu var det inte akut alls, utan mitt lilla barn som inte kunde låsa upp telefonen utan gjorde det hon hade tillgång till med en låst telefon (jag har därför massor av roliga kort och videor på den också, hon älskar min jobbtelefon :laugh:), vilket bla tydligen var att vid flera separata tillfällen ringa till mormor, som tillslut svarade och fick prata med någon som glatt gick runt och babblade helt obegripligt :rofl:

Men det hade ju varit dumt om det varit något akut :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
264
Senast: Tassa
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
76 852
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
888
Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 462
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp