Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har precis tänkt tanken jag borde skaffa en till katt, en nr 3 :o Tur att fler djur inte blir aktuellt förrän nästa år eller året efter det. Planen är egentligen en hund nästa gång då jag vill ha en promenadkompis men får väl se vad det blir i slutändan :p
.... Skulle det inte vara för jobb och ekonomin skulle jag ha ett minizoo hemma :angel:
Haha jag med kanske. Nu har vi 2 katter och ett litet akvarium. Har nog inte haft så här få djur sen innan tonåren.
 
Läser journalanteckningen från förra fredagens möte (när vi fick veta att jag har autism 2)…
Psykologen har skrivit att jag har sagt att jag tänker döda mig själv men att jag aldrig skulle våga göra det. Det är verkligen helt fel! Vi pratade ingenting om självmord eller depression och jag har absolut inte sagt något sånt.


(Mamma ska ringa dem och påpeka att det som står där inte stämmer)
 
Intensiv dag igår. Upp kl 3.30 för att göra sig och hästen iordning för att åka till kliniken på återbesök. Var där runt kl 8 och fick åka hem igen vid 11, då var han kollad och behandlad. Hemma vid 14.30, ställa in hästen och fixa hö, halm och vatten till honom och ta in de andra två för att hålla sällskap några timmar. Sen slänga i sig ett par smörgåsar och åka till ridskolan med ungarna. Den ena red kl 17 och den andra kl 18 så vi var hemma närmare 19.30 igen. Maken hade stekt hamburgare så vi åt direkt och efter var det att fixa hästarna och ungarna för kvällen, duscha och lägga sig. Låg i sängen vid 22, lyssnade klart en podd som jag tillslut somnade till.

Känner mig bakfull idag 😅 Inte roligt när kl ringde 5.45 i morse. Men men, bara att hinka kaffe och jobba på, det är ändå fredag.
 
Har sjukanmält mig från jobbet idag - cue dåligt samvete, men herrejösses vad jag har fått springa på toaletten inatt. Det känns inte lämpligt att vara runt och städa folks tekoppar och toaletter och grejer när man har dåligt i magen själv. Ehum.
 
Hade tänkt åka till Blomsterlandet idag och köpa lite krukor att ha ute. Blev en inventering i förrådet istället så verkar som jag klarar mig långt på dom jag redan har.

Så nu blir det lite Ikea-montering och sen ska jag nog försöka flytta ut mitt lilla växthus och flytta ut paprika/chilisar. Dom ska även få större krukor.

Får se hur många jag får plats med. Räknat ihop till ca 20 st, tog sig visst bättre än vad jag trodde bland fröna. Behöver inte 6/7 st av samma sort, så ska se om jag kan adoptera bort några.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 880
Senast: Glimra
·
Hemmet Vi har förvaring under vår säng i form av lösa lådor som skjuts in under sängen. Dessa är rätt stora men katterna kan ändå öppna dem och...
Svar
3
· Visningar
366
Senast: Pilot
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 254
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
673

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp