Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är det du tycker gått snett?

Jag har haft en lång period av "yrkeslivskris" och varit väldigt frustrerad ett bra tag nu.
Man behöver inte göra karriär, en del av oss är inte skapta för det.
Så länge jobbet innebär att göra något som känns okej i en arbetsmiljö som är okej så lever jag ut mina drömmar på fritiden istället. ;)

Svarade på det lite senare i tråden.

Men.. varför antar alla att jag vill göra karriär? :D Jag vill bara ha ett stimulerande arbete så att jag inte ruttnar dagarna i ända. Det vore så fantastiskt att få känna lust inför det man gör 40 h i veckan.
 
Svarade på det lite senare i tråden.

Men.. varför antar alla att jag vill göra karriär? :D Jag vill bara ha ett stimulerande arbete så att jag inte ruttnar dagarna i ända. Det vore så fantastiskt att få känna lust inför det man gör 40 h i veckan.
Ja det är väl inte så mycket begärt. Jag skulle nog ha svårt att jobba med något som känns stagnerat och icke utvecklande.
”karriär” eller inte handlar det om så mycket tid, energi och kunskap mm som man lägger i sitt arbete och utan utveckling skulle det vara svårt att behålla samma driv år ut och år in.
 
Svarade på det lite senare i tråden.

Men.. varför antar alla att jag vill göra karriär? :D Jag vill bara ha ett stimulerande arbete så att jag inte ruttnar dagarna i ända. Det vore så fantastiskt att få känna lust inför det man gör 40 h i veckan.
Menar du att jag behöver komma ihåg och kolla att ingen annan frågat dig liknande också :angel:

Tråkigt att vara understimulerad. Men fortsätt att försöka!
En dag är det din tur att ta dig vidare.
Finns det inga poster inom din bransch där du tror du skulle utmanas mer än nu heller, som alternativ tillfälligt tänkte jag?
 
Wow var det så enkelt :eek:! Och här har jag gått runt och mått dåligt helt i onödan :banghead:
Bukereklamen levererar igen 👍
24966F31-1770-4750-ABF9-758897727DFF.png

24966F31-1770-4750-ABF9-758897727DFF.png
 
Jag har alltså bästa hästen och samtidigt den mest dumma brunstiga märr som finns. :meh:

Efter att hon gapat mig rakt i örat efter jag tog in henne och knappt kunde hålla fokus ingen kompisen gick ut från ridhuset så blev det ett jättefint pass där övergångar flöt så fint..

Sedan gick hon in och började slå rumpan mot väggen igen.
 
Svarade på det lite senare i tråden.

Men.. varför antar alla att jag vill göra karriär? :D Jag vill bara ha ett stimulerande arbete så att jag inte ruttnar dagarna i ända. Det vore så fantastiskt att få känna lust inför det man gör 40 h i veckan.
För att du ville väl bli chef tidigare? :)
 
För att du ville väl bli chef tidigare? :)

Min chef har haft en sån tjänst på tal och det är intressant. Jag ser dock inte riktigt kopplingen till att göra karriär, eller det är i varje fall inte så jag tänker. Jag tänker att ny tjänst skulle innebära att jag får lära mig nya saker. Chef har jag aldrig varit, så det skulle innebära att få testa nytt och lära mig nytt vilket då blir stimulerande i sig. Sen är det massa saker på mitt jobb som jag gärna skulle se händer, som jag i dagsläget inte har befogenheter att driva. Skulle jag ha en chefstjänst så skulle jag ha större handlingsutrymme och frihet vilket skulle öppna upp för både kreativitet och utmaning. Men chef för chefandets skull, eller karriär för karriärandets skull.. nje, det passar jag. Tjänst som är kul och stimulerande oavsett om det är ett steg uppåt, nedåt eller åt sidan - gärna!
 
Varje gång jag blir skötare på en häst drabbas jag av något sorts shoppingberoende. Jag har inte råd just nu och hästen är ett år. ETT ÅR!!

Jag har bestämt att hennes färg är röd. Och någon gång ska vi ju på utställning. Och hon måste ju lära sig att ha på sig saker och… :angel:
 
Menar du att jag behöver komma ihåg och kolla att ingen annan frågat dig liknande också :angel:

Tråkigt att vara understimulerad. Men fortsätt att försöka!
En dag är det din tur att ta dig vidare.
Finns det inga poster inom din bransch där du tror du skulle utmanas mer än nu heller, som alternativ tillfälligt tänkte jag?

Nej såklart inte, jag är mest intresserad av antagandet i sig. Att man är frustrerad och låst i sitt yrkesliv och att det då på något vis skulle ha koppling till att göra karriär. Jag kan inte tänka mig nåt tristare än att bara klättra utan mening, men jag saknar utveckling och lust.

Vi har diskussion på jobbet just nu om att omorganisera och jag driver på en del frågor ganska hårt. En äldre kollega sa då att hon inte är så ”ung och hungrig” längre och inte känner att hon behöver ”visa framfötterna”. Jag förstod att det var lite en hint mot mig. Jag anser mig dock vara varken ung eller hungrig i jobbsammanhang men jag ska ju sitta vid det där skrivbordet 8 h om dagen och då är det roligare om det sker utveckling, vi blir bättre och lyckas bättre. Så jag tolkade hennes reaktion lite på samma sätt, att hon såg mig som karriärlysten. Jag kanske tolkar karriär lite annorlunda än andra men jag är i alla fall väldigt ointresserad av saken i sig. Men man kan ju ha driv, engagemang och vilja utvecklas på grund av andra anledningar :) Typ, känna att det är lite roligt när man ändå ska hänga där en del.
 
Jag vill bara ha ett stimulerande arbete så att jag inte ruttnar dagarna i ända. Det vore så fantastiskt att få känna lust inför det man gör 40 h i veckan.
Åh gud, det skulle jag också vilja känna. Eller iaf känna att det fanns någon som helst mening med det hela.

(Som tur är så har jag åkt på uppgiften att sköta ankomstscanning av paket och allt kring det. Gillar all pakethantering, samt tidningar som folk prenumererar på, då vet man att man iaf jobbar med något som folk uppskattar att få, till skillnad från adresserad reklam :meh: )
 
Har precis lagt mig och har för typ 4e dagen i rad klarat av att inte äta något efter kl 20. Vanligtvis äter jag godis (choklad eller glass) även efter det, yep, varje dag. Det påverkar sömnen såklart och allmänna måendet, men det har varit sådär så länge nu att jag inte riktigt minns hur det kan vara annars. Nu börjar jag komma in i rutin av att lägga mig något tidigare, känna mig lugnare vid läggdags och på något sätt känna mig lugnare på morgonen också. Det är inte som om det löser alla världens problem, absolut inte, men det gör helt klart saker och ting bättre och enklare.

Så, jag har iaf bestämt nu för att fortsätta såhär. Dag innan arbetsdag så blir det inget ätbart öht efter kl 20, med undantag för om jag faktiskt är hungrig, då kan jag ta lite fil eller något annat enkelt men matigt. Är inte ute efter någon bantningskur eller diet eller så, utan vill bara må bra.
 
Blev plötsligt en regnskur ikväll och två regnbågar men de bleknade bort nästan direkt 🌈😍. Var ju så trist väder imorse när sambon gick upp och jag har ju semester sååå valde att somna om, skönt! Men sen i eftermiddags blev det vackert precis lagom till jag skulle rida 😍. Hindret på en halvmeter stod kvar på ridbanan så passade på att börja där (max fem språng då jag red I bomlösa sadeln) och såå skoj det var om än lite ringrostigt! Sen en ridtur; fick bli genom poppelskogen även idag och njuta av doften :love:.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 374
Senast: Glimra
·
Hemmet Vi har förvaring under vår säng i form av lösa lådor som skjuts in under sängen. Dessa är rätt stora men katterna kan ändå öppna dem och...
Svar
3
· Visningar
350
Senast: Pilot
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 476
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
657

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp