Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick upp minnen på FB...semesterresa med pappa. Fy sjutton så jag saknar honom 💔 .
Går det nånsin över? Förmodligen inte, men man lär sig väl leva med det mer för varje år. Helt sjukt det är mer än sju år sen han gick bort nu. Och här ligger jag i sängen, har gjort leenden åt minnet av resan, samtidigt som tårarna börjar rinna av saknad.
 
Fick upp minnen på FB...semesterresa med pappa. Fy sjutton så jag saknar honom 💔 .
Går det nånsin över? Förmodligen inte, men man lär sig väl leva med det mer för varje år. Helt sjukt det är mer än sju år sen han gick bort nu. Och här ligger jag i sängen, har gjort leenden åt minnet av resan, samtidigt som tårarna börjar rinna av saknad.
Det går aldrig över, men det är väl det där leendet tillsammans med tårarna som är skillnaden mellan ny, rå sorg, och saknad. :heart
 
Fick upp minnen på FB...semesterresa med pappa. Fy sjutton så jag saknar honom 💔 .
Går det nånsin över? Förmodligen inte, men man lär sig väl leva med det mer för varje år. Helt sjukt det är mer än sju år sen han gick bort nu. Och här ligger jag i sängen, har gjort leenden åt minnet av resan, samtidigt som tårarna börjar rinna av saknad.
I takt med att sorgen minskar så ökar saknaden istället 💔 I höst är det 14 år sen min pappa dog och jag saknar honom så jävla jävla mycket ❤️
 
Jag älskar rödvin. Tyvärr gör inte kroppen detsamma. :arghh: Emellanåt jag kan inte ens dricka ett par glas rödvin utan att antingen få ett migränanfall strax efteråt eller hjärtklappning under natten.
Samma här.... men ibland fuskar jag. Då brukar jag även passa på att äta goda lagrade ostar till.

Och sedan kräks jag.

Har fått tabletter mot illamående av neurologen. Det har faktiskt gjort en jäkla skillnad på mitt mående dagen efter.
 
Har bara kräkts vid ett tillfälle bakfull. Då hade jag dock käkat surströmming en masse. Kan ha varit livets äckligaste moment. Surströmmings-spya. Smaka på ordet. FY FAAAAAAAAAAN 🤢

Edit: Hade iofs även avslutat natten med att blanda surströmmingsspad med snaps till en ”sängfösare”. Klassar fortfarande detta som livets sämsta idé
Det där var nog det äckligaste jag läst medan jag käkar frukost. Någonsin. Har aldrig ätit surströmming och meddelar bestämt att jag inte tar saker som luktar så jävligt så nära min mun. Har känt doften och stannat där. Hur kommer man ens på tanken att blanda spadet till en drink?! 🤢 😂
 
Ska pilla i mig lite frukost snabbt innan grabbarna grus vill ut 🐴💨 Idag behöver vi städa med.men säger jag de försvinner sambon snabbare en jag hinner blicka så håller tyst om de tills jag kommer hem 🤣
 
Klockan 10:15 pm och jag ar nastan pa vag i sang. vinet urdrucket ... men jag tanker pa att fylla pa glaset. Jag oppnade en flaska for runt 500 - 600 kr och det ar GOTT vin. Kanske kan jag till och med hitta nagra chips och dips.:sneaky:
I dag fick jag tredje covid sprutan och om jag inte mar bra i morgon beror det helt klart pa sprutan. For inte kan det vara vinet och chipsen.:p
 
Sover normalt sett ca 6 timmar per natt. Nu blev det 10 timmar ungefär. Herregud vad trött man blir av att vara iväg på tävling! Men så glad att det faktiskt gick att sova ordentligt efteråt iaf.

Om någon timme är det dags för tvättstuga. Tänkte att det var smart att boka in det för att tvinga sig vara hemma och ta det lite mer lugnt. Behöver verkligen vila.
 
Klockan 10:15 pm och jag ar nastan pa vag i sang. vinet urdrucket ... men jag tanker pa att fylla pa glaset. Jag oppnade en flaska for runt 500 - 600 kr och det ar GOTT vin. Kanske kan jag till och med hitta nagra chips och dips.:sneaky:
I dag fick jag tredje covid sprutan och om jag inte mar bra i morgon beror det helt klart pa sprutan. For inte kan det vara vinet och chipsen.:p
Har dom börjat ge tre stycken i USA?
 
Igår när jag åkte från jobbet så hoppade det in 2 flaskor Rosè i baksätet, bara från ingenstans? Jajja tänkte jag, fint väder ute, ingen karl hemma och eftermiddagsjobb på söndag, jag offrar mig och tar nåt glas vin på kvällskvisten och njuter av en ljudbok.

Jojo, slokcande på soffan kl 17, nån timme senare bytte jag tills sängen och vaknade kl 5 imorse. Var nog lite trött :laugh:
 
Skönt att Sverige tydligen, äntligen, börjar få ut sina lokalanställda i Kabul och förhoppningsvis även de som arbetat för Sverige i någon kapacitet i Afghanistan. Alla vet vad talibanerna gör med dem de ser som förrädare.

Om jag skämts som svensk så är det hur ambassaden övergav de lokalanställda och bara fick arslet ur med de utsända svenskarna. Som antagligen inte löpte lika stor risk från talibanerna ärligt.
Jag har en bekant som jobbar på UD. Han har i princip bott på jobbet senaste veckan. Tillbaka till jobbet hela kvällen efter att hämta barn, på jobbet hela helgen, osv. Så de sliter verkligen allt de kan för att försöka få hem folk.
 
Jag har en bekant som jobbar på UD. Han har i princip bott på jobbet senaste veckan. Tillbaka till jobbet hela kvällen efter att hämta barn, på jobbet hela helgen, osv. Så de sliter verkligen allt de kan för att försöka få hem folk.

Jag tänker också att man ska vara försiktig med att tolka mediernas budskap i en akut kris. UD har ingen möjlighet att bedriva någon full transparens i den här typen av frågor om vilka som jobbar med vad, hur mycket och hur det organiseras och prioriteras. Så journalisternas vinklar blir oemotsagda till stor del, och risken är då att de antas ligga nära sanningen.

Jag väntar med att skämmas som svensk. Har alldeles för lite information och vet också att det finns personer som jobbar högprioriterat med det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 316
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 934
  • Låst
Tjatter Isis med sin regnbågsleksak. Det kändes lämpligt idag när det är Falun Pride.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
72 825
Senast: Unafraid
·
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
73 046
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp