Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi hade en läcka från badrummet (duschen) i gamla huset. Det FORSADE längs med betongväggen i källaren nedanför. Men det blev ju bara blött när vi använde duschen. Sedan torkade det ju emellan varven. Kanske något sådant hos er också?

Maken duschade nyss, men det är inte blött på golvet nu. Får hålla koll
 
Bor du i hus eller lägenhet?
Lägenhet. Vet att hyresvärden har som policy att stå för sanering så håller på att försöka kontakta dem. (Hoppas de inte gått hit från någon granne egentligen)

Undrar hur en sanering går till, tänkte ringa Anticimex och fråga direkt men de har inte söndagsöppet...
 
Jag är vid liv, vaken och ska dricka kaffe. Nu är det in i kaklet med måleriet, om det ens är övermålningsbart idag efter gårdagen. Känns tvek….

Messade även min polare och bara ”hur mår du, är du kanske lite sliten? Tänkte inför morgondagens roadtrip….”. Vet att hon klubbat i en vecka nu men risken är att hon är pepp som fan oavsett. Dagens ungdom 🙄🙄

ROADTRIPEN ÄR AVBLÅST!!!!! (eller det blir iaf inte nästa v).
Nu kanske jag hinner måla en tavla till i veckan...? :cautious:
 
8A97D372-6CD6-445F-9BB9-42D3DAE854F2.jpeg
 
Jag ligger i soffan och halvsover trots jag nyss druckit kaffe. Fasligt mysigt trots jag har en del att göra så satte alarm på 1 timme till, sen måste jag sätta igång. Ska bära ner lite grejer till förrådet, diska upp och göra matlådor. Det börjar äntligen likna ett hem här :D
 
Äter tidig lunch efter att ha lämnat in labradorgrabben till sin andra hem under förmiddagen. Katterna är nöjda med att slippa honom och brer ut sig soffan. Han är annars väldigt förtjust i Brunettkisse och tvättar henne nogsamt varje dag med eller utan tillåtelse. :cool:

Jag jobbar mycket nu, och försöker att spendera den lilla fritiden som blir över långt bort från datorskärmen. Men hoppas det ska lugna sig lite snart, det brukar bli bättre när terminerna kommit igång och kurserna kommer in i sin rutin.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 574
  • Låst
Tjatter Isis med sin regnbågsleksak. Det kändes lämpligt idag när det är Falun Pride.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
72 063
Senast: Unafraid
·
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
72 638
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag satt vid datorn och lutade mig bakåt. Plötsligt blev jag jätteyr. Jag fick panik och rusade upp. Tänkte att jag behövde ta mig ut ur...
2
Svar
22
· Visningar
1 808
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp