Vad gör vi? Del XCV

Tog in det stora ytterfiltret i badkaret och rengjorde. Fy fan så mkt skit det var i där:wtf::wtf::turd:. Gjorde rent det ordentligt och tog isär varje del av del. Sedan tillbaka till karet och sätta igång det. Tog ett tag innan det kom igång igen. I morgon ska jag testa min nya slamhävert och städa botten där
Bakar saffransblobbar till oss först. Sedan på tisdag en sats till, till månadsmötet i föreningen. Ska baka lite kolakakor och chokladsnittar också.
 
Pratar i telefon med mamma. Hon avslutar "nu har jag inget mer att prata om". Inte en tanke på att jag kanske hade något jag ville säja. Men jag är van. Hon har helt enkelt noll intresse för mig.
 
Jag har haft en väldigt lugn helg hittills, både idag och igår har jag haft lång sovmorgon. Igår gick jag på Jul på Liseberg med familjen (och massa andra familjer/personer) på kvällen och idag har jag inte lämnat sängen förutom när jag åt frukost, för ca 2 timmar sen. I fredags kväll gjorde jag inget, låg i sängen och tittade på serier och filmer, så skönt :love:
Tänkte att jag skulle göra ingenting resten av dagen också men kom på att det är rätt opassande med tanke på att jag halvt flyttar i veckan och typ bör packa :angel:
 
Åkte till iitalas outlett i Höganäs idag för att kolla på nya tallrikar då vi har lyckats slå sönder en del på sistone. Vi gick in, hittade ett par snygga, vände på den för att kolla priset, ställde tillbaka den och åkte till IKEA istället. Jag är åt helvete för snål för att betala 159kr st för tallrikar. Bara den senaste månaden har vi lyckats slå sönder 3 st så jag är inte beredd att lägga de pengarna när mina barn ska använda dem.

Men nu har jag ett gäng nya tallrikar iaf 😍
 
Jag har så outsägligt tråkigt! Borde passa på att sy lite när jag ändå har mina symaskiner här, men de är inklämda bland flyttkartonger och allt är bara kaos.
Men jag ska ta med maskinerna till Småland, det blir bra. Ska ta med lite tyg också annars har jag ingen nytta av dem.
 
Har precis ätit en väldigt sen lunch. Nu ska jag värma upp mulled wine och vänta på att degen till lussekatterna ska jäsa klart.
 
Sitter och glor på tv och tar ett glas vin.
Har oklart antal tomtar på loftet och en hund i porslin och kitschig mini-julgran under loftet :D

F9C21839-0D7F-4145-946F-9F4064138F31.jpeg
 
Fixat massor i stallet idag och känner mig nöjd.
Mina fötter är däremot oerhört upprörda över att jag gått på dem idag. Gnälliga jävlar!
Försöker få dem lite snällare med piller och elfilt, ska ta och ge dem ett massagebad nu så jag får sova inatt.
 
Drömmer om plastikkirurgi :mad:... Men först ny bil :angel:. Har efter mycket om och men bestämt mig för att det får bli näsan först iom att den är så central, sedan får vi se hur jag känner med uh, resten haha! Längtat efter det här så sjukt mycket i flera år så att det förmodligen blir av nästa år känns helt galet :nailbiting::love: Men jag är faktiskt glad att jag inte opererade mig direkt när jag fyllde 18 för nu cirka 1 år senare så tänker jag väldigt mycket annorlunda :D
 
Dammsugit överallt. Även där det var länge sedan sist. Hade bara tänkt ta några rum men sen gick det av bara farten :p Och fick ett ryck och testade en gammal fönsterputs som låg i ett skåp. Bara på ett fönster och det var mörkt ute så om det blev bra eller inte visar sig sen. Annars har jag använt Yes men hade inte det hemma.

Annars grått och mörkt i princip hela dagen. Även skymning mitt på dagen. Eller ja väldigt oljust iaf. Ska bli skönt när det snart vänder igen.
 
Tog in det stora ytterfiltret i badkaret och rengjorde. Fy fan så mkt skit det var i där:wtf::wtf::turd:. Gjorde rent det ordentligt och tog isär varje del av del. Sedan tillbaka till karet och sätta igång det. Tog ett tag innan det kom igång igen. I morgon ska jag testa min nya slamhävert och städa botten där
Bakar saffransblobbar till oss först. Sedan på tisdag en sats till, till månadsmötet i föreningen. Ska baka lite kolakakor och chokladsnittar också.
Hur många kar har du nu :) ?
 

Liknande trådar

Svar
1 155
· Visningar
62 848
Senast: MJLee
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 688
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 977
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Skäller på andra hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp