Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del XCV

Varför ska folk pracka på en luciafirande..
Tycker det är tröttsamt, tråkigt och är ren tortyr om det är barn som "sjunger". Nej det är inte sött, mer än kanske för närmast sörjande.

Samma med julsånger på varenda radiokanal. Som att det inte vore tröttsamt normalt, så blir det sååå tröttsamt när en som jag bor i norra australien och det är 30 grader varmt. Julstämning? Nej, inte i år heller...
 
Sitter på vc och väntar på bm, började blåsa och snöa när jag gick hit och jag tog dumt nog ingen mössa. Typiskt också.
 
Jaha, ändrade julplaner. Verkar som att maken är ledig trots allt och då vill han åka till sin familj (kan jag förstå, vi har firat med min de senaste två jularna). Jag vill inte! Vill vara här och träffa mina syskon, vi ses så sällan. Min bror ser jag typ bara till jul och kanske några födelsedagar.. Det går att räkna på en hand hur ofta vi ses.
Tycker att vi "firar jul" med makens familj i helgen när vi ändå är uppe och ska på konsert ihop med dem. Vi träffade dem för julbord förra helgen.

Jag blev en aning bitter nu kände jag.
Bäst att spä ut det med lite kaffe.
 
Jaha, ändrade julplaner. Verkar som att maken är ledig trots allt och då vill han åka till sin familj (kan jag förstå, vi har firat med min de senaste två jularna). Jag vill inte! Vill vara här och träffa mina syskon, vi ses så sällan. Min bror ser jag typ bara till jul och kanske några födelsedagar.. Det går att räkna på en hand hur ofta vi ses.
Tycker att vi "firar jul" med makens familj i helgen när vi ändå är uppe och ska på konsert ihop med dem. Vi träffade dem för julbord förra helgen.

Jag blev en aning bitter nu kände jag.
Bäst att spä ut det med lite kaffe.
Fira med din familj, låt maken fira med sin och åk upp som du tänkt innan då?
 
Fira med din familj, låt maken fira med sin och åk upp som du tänkt innan då?

Ja, det kommer förmodligen bli så. Jag tycker vi träffar hans familj så pass ofta att det räcker. Vi har trots allt ätit middag där varje söndag senaste två åren. Ok, nu bor vi hos mina föräldrar och träffar dem dagligen, men inte mina syskon! De bor många mil bort.
Jaja, vi får diskutera det när han kommer hem. Han blir nog lite putt om jag inte följer med till jul. Men då får han bli det!

Det är verkligen dags för det där kaffet nu.
 
Har byxor i en storlek som jag hela tiden tappar. Provade ett par i en annan butik i en mindre storlek. Inte en chans att få dem på mig. Ska åka till den andra butiken och prova samma modell i en mindre storlek också.

Lyckades hitta två överdelar också innan jag dog av svett. Nu kan jag kasta två tröjor som har fått hål.

Jag vill verkligen inte vara så illa klädd, men jag orkar inte prova en massa kläder.
 
Sitter på tåget på väg hem. Har varit inne i London hela dagen och köpt julklappar och lunchat. Ska bara köpa teaterbiljetter till mina föräldrar och sedan är jag klar för i år, skönt!

Eller jag hade tänkt smita in på hööks när jag är i Sverige och köpa julklappar till mig själv och hästen :p
 
Verkar snarare sämre än bättre idag. Trots lugn dag är helt slut. Haft luciafirande, så söta barn och hästar :love: första gången och det blev lyckat så får bli nått nästa år igen.
Tidigarebidag såg jag en cykel och tänkte att vem 17 cycklar ens när det är snö. Den stod parkerad mot min transport som jag inte har kunnat ställa inne i år för det är fullt med balar där :meh:. Men så knackar det på dörren och det visar sig vara mamma som cyklat från stationen för att hon tyckte det lät som att jag inte mådde nått vidare. Vilken mamma jag har ändå :heart
 
Varit till apoteket och hämtat min Apodos.
Sedan iväg till Vuxenhab för ett första besök där. Blev givande iaf. Hen skulle gå på min Biståndshandläggare på Kommunen, så det blir någon ordning på BS och sedan KP. Pratade i nästan 1½ timme
Sedan hem och käka middag.
Städa hos landisarna, de fick en dusch och nya grönsaker också. De äter som hästar - och skiter som hästar... :wtf::turd:
Sedan städat ett kar och byta lite vatten där. Bytte vatten i ett annat kar med.
I morgon em får det bli det stora pumpracet...:wtf:
Inga döda fiskar idag iaf :bow:
 
Varit till apoteket och hämtat min Apodos.
Sedan iväg till Vuxenhab för ett första besök där. Blev givande iaf. Hen skulle gå på min Biståndshandläggare på Kommunen, så det blir någon ordning på BS och sedan KP. Pratade i nästan 1½ timme
Sedan hem och käka middag.
Städa hos landisarna, de fick en dusch och nya grönsaker också. De äter som hästar - och skiter som hästar... :wtf::turd:
Sedan städat ett kar och byta lite vatten där. Bytte vatten i ett annat kar med.
I morgon em får det bli det stora pumpracet...:wtf:
Inga döda fiskar idag iaf :bow:
Vi förlorade en dalmatinmolly igår och misstänker att en blå platy har dött också, ska vara 4 men vi hittar bara 3
 
Varit till apoteket och hämtat min Apodos.
Sedan iväg till Vuxenhab för ett första besök där. Blev givande iaf. Hen skulle gå på min Biståndshandläggare på Kommunen, så det blir någon ordning på BS och sedan KP. Pratade i nästan 1½ timme
Sedan hem och käka middag.
Städa hos landisarna, de fick en dusch och nya grönsaker också. De äter som hästar - och skiter som hästar... :wtf::turd:
Sedan städat ett kar och byta lite vatten där. Bytte vatten i ett annat kar med.
I morgon em får det bli det stora pumpracet...:wtf:
Inga döda fiskar idag iaf :bow:

Men åh vad skönt att höra att det var ett bra besök på Vuxenhab! :banana: Nu ska det väl ändå blir ordning på BS och KP :up:
 

Liknande trådar

Svar
1 209
· Visningar
65 836
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 749
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 089
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp