Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ägnar mig åt lite själavård idag..
Först handla billigt på ett varuhus ute på vischan i Sörmland, sen sushi 😊
 

Bifogade filer

  • received_814784596280982.jpeg
    received_814784596280982.jpeg
    157,2 KB · Visningar: 20
Sjukskrev mig idag o nu har jag ångest.
Men kan inte fokusera, har ingen ork o gråten ligger i halsen hela tiden..
Läkaren sa att vi skulle prata om sjukskrivning men han sa inget om de i tisdags. Han fråga om jag pratat med min chef men de har jag ju gjort 5 gånger redan om alla problem. Chefen själv har sagt att vi inte jobbar som vi ska o att vi inte ens har förutsättningar att göra ett bra jobb.
Men han har inte ändra så mycket på mindre än en vecka (då jag träffade läkaren sist)
Så blev besviken att de inte blev tal alls om sjukskrivning (vill bara ha deltid nån månad så hoppas jag må bättre sen) men fick ett besök med psykolog 29de November.

Jag kan flytta, sälja alla djur, minska på allt jag vill o jag kan säkert byta jobb med men det blir inte bättre.
Att ha en sjuk familj är så jävla jobbigt… att va stark när man precis fått ett samtal att ens älskade syster försökt ta sitt liv IGEN är svårt att hantera.
Jag har gjort de men allt kommer ifatt mig.
Jag saknar hästen nått enormt.. men vet att ja inte klarar av att ha häst
Ring igen och säg hur illa det är!
Släpper du verkligen fram allt när du är hos läkaren?
Hur sover du? Har du nån matlust?
Har de ställt sådana frågor? För de borde de...
 
Sjukskrev mig idag o nu har jag ångest.
Men kan inte fokusera, har ingen ork o gråten ligger i halsen hela tiden..
Läkaren sa att vi skulle prata om sjukskrivning men han sa inget om de i tisdags. Han fråga om jag pratat med min chef men de har jag ju gjort 5 gånger redan om alla problem. Chefen själv har sagt att vi inte jobbar som vi ska o att vi inte ens har förutsättningar att göra ett bra jobb.
Men han har inte ändra så mycket på mindre än en vecka (då jag träffade läkaren sist)
Så blev besviken att de inte blev tal alls om sjukskrivning (vill bara ha deltid nån månad så hoppas jag må bättre sen) men fick ett besök med psykolog 29de November.

Jag kan flytta, sälja alla djur, minska på allt jag vill o jag kan säkert byta jobb med men det blir inte bättre.
Att ha en sjuk familj är så jävla jobbigt… att va stark när man precis fått ett samtal att ens älskade syster försökt ta sitt liv IGEN är svårt att hantera.
Jag har gjort de men allt kommer ifatt mig.
Jag saknar hästen nått enormt.. men vet att ja inte klarar av att ha häst
Och kram förresten.
Jag tycker det räcker med en sjuk mamma så jag förstår dig.
 
Prorektor kom precis ner och öste på med massa beröm för förslag jag skickat kring den stora ombyggnationen om något år. Arkitekten som var med ville ha med mig i någon form av arbetsgrupp för att bestämma hur det kommer bli för att jag tydligen har så bra idéer?
Jag tycke mest jag tänkte logiskt och sedan skrev ner det lite slarvigt. Hade noll tanke på att de på riktigt skulle läsa och ta till sig?

Hursomhelst skulle prorektorn prata med min chef om at stuva om mina arbetsuppgifter så att jag kan vara med och jobba med ombyggnaden. Jag sa att jag tyvärr har fullt upp och liksom inte kan ta på mig ännu mer just nu 🙈
 
Ring igen och säg hur illa det är!
Släpper du verkligen fram allt när du är hos läkaren?
Hur sover du? Har du nån matlust?
Har de ställt sådana frågor? För de borde de...

Ja jag tycker de. Grät o berätta allt, tror jag.
Sover dåligt, ont i magen, gnisslar tänder, ont i huvudet o tryck över bröstet.
Nä de fråga han inte 😕
Men jag sa att jag har svårt att känna glädje. Ledsen o trött
 
Ja jag tycker de. Grät o berätta allt, tror jag.
Sover dåligt, ont i magen, gnisslar tänder, ont i huvudet o tryck över bröstet.
Nä de fråga han inte 😕
Men jag sa att jag har svårt att känna glädje. Ledsen o trött
Be att få en annan läkare?
Jag tog iofs upp sjukskrivning själv med den jag fick sist när det inte gick mer. Men jag har ju lite i min journal sen förut så kanske lättare då 🙈..
 
Bakade saffransgrejjer med havregryn, ägg, banan och lite mjölk i ugnen. Det smakar typ som någon slags risgrynsbakelse? Ska prova att byta ut bananen mot socker och mixa havregrynen bättre till nästa gång, men tror det skulle vara jättegott med glass eller grädde till :)
 
Be att få en annan läkare?
Jag tog iofs upp sjukskrivning själv med den jag fick sist när det inte gick mer. Men jag har ju lite i min journal sen förut så kanske lättare då 🙈..

Har också lite i journalen sen innan. Då fick jag sömntabletter + nån typ av antidepp och sjukskrivning.
Nu blev jag tilldelad denna läkare efter att ha dragit på att ta kontakt alls.
Han sa han skulle ringa tisdag men ringde aldrig o då ringde jag ”kontoret” där var sköterskan tvungen att påpeka att jag bara får 3 samtal med läkare o resten måste min chef godkänna. Så har väl bara ett samtal kvar då…
Min chef har jag bett om numret, berättat om mitt mående, gråtit, och berättat om samtal med läkare men han har inte hört av sig sen dess.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
4 232
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 160
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 017
Senast: Marita73
·
Svar
791
· Visningar
41 745
Senast: Avalbane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp