Bukefalos 28 år!

Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
35474
Den här hade mina barn älskat! @tornblomma
 
Ska jag köpa ngt måste det göra barnet smart och allmänbildat! Typ en bok, möjligen pussel. Ligger en bokhandel här bredvid, ska reka om de har barnböcker!
Det är rätt! Men leksaksaffärer brukar också vara bra på sånt! Min syster är lite orolig att jag håller på att göra hennes 7-åring till Rainman :D hela hennes uppväxt har hon fått ”skolgrejer” av mig. Typ, 3D-pussel, pysselböcker om bokstäver, pysselböcker om klockan, faktaböcker, etc. i somras fick hon 4 tjocka sudoku-böcker för barn. Nu ÄLSKAR hon sudoku.
Har även lärt henne att det heter triangel och kvadrat, inte tre- och fyrkant :mad:

3-åriga systersonen är tyvärr inte lika mottaglig, så han fick en riddarrustning i somras. Han leker ju iaf, så alltid något 🤷‍♀️ (vilket inte alla treåringar gör längre! Skrämmande att barn inte klarar av att leka fantasilekar.)
 
Det är rätt! Men leksaksaffärer brukar också vara bra på sånt! Min syster är lite orolig att jag håller på att göra hennes 7-åring till Rainman :D hela hennes uppväxt har hon fått ”skolgrejer” av mig. Typ, 3D-pussel, pysselböcker om bokstäver, pysselböcker om klockan, faktaböcker, etc. i somras fick hon 4 tjocka sudoku-böcker för barn. Nu ÄLSKAR hon sudoku.
Har även lärt henne att det heter triangel och kvadrat, inte tre- och fyrkant :mad:

3-åriga systersonen är tyvärr inte lika mottaglig, så han fick en riddarrustning i somras. Han leker ju iaf, så alltid något 🤷‍♀️ (vilket inte alla treåringar gör längre! Skrämmande att barn inte klarar av att leka fantasilekar.)

Min bror är svinsmart. Typ smart som ”spikar högskoleprovet” och var på väg att bli diplomat. Nu jobbar han inom finans. Han ser typ två-årskontrollen som ett läxförhör och har lärt tvååringen att räkna 🙄😂
Iofs hade jag haft barn hade de ju kunnat allt om stormaktstiden innan de började ettan :angel:

När jag började mellanstadiet spelade vår lärare lite klassisk musik för oss och bad oss skriva ner vad vi kände och tänkte på. Kidsen skrev typ ”jag blir glad, jag tänker på hundar”.
Jag missuppfattade uppgiften och skrev:
Johann Sebastian Bach, opus bla bla d minor

:cautious:
 
Den mitt emot Flustret? :)
Nej det tror jag inte var någon biograf har jag för mig på andra sidan (allmänt dålig koll på Uppsala känner mig bitvis som en turist där :D) Gunterska hovkonditori hette det iaf. Mycket folk trots regning vardag.


Måste göra ett ryck nu och ta tag i fakturor sen ut i stallet och få nånting gjort där. Sen är tanken att det ska vara släktmiddag ikväll nånstans. Funderar om jag ska åka förbi och hälsa på min pappa en snabbis innan om han har tid och möjlighet. Har fortfarande inte bestämt mig
 
Passade på att handla innan efterkontrollen. När jag kom till bilprovningen och lämnat in bilen upptäckte jag att jag hade gylfen öppen. Jättemycket. Och ena besiktningsteknikern såg väldigt trevlig ut..

När jag skulle betala försökte jag vara trevlig/skoja lite med den andra besiktningsteknikern. Det var tungrott. Tog mig flera minuter av skojfriskhet att läsa av att mannen förmodligen hade autistiska drag. Han såg EXTREMT obekväm ut. Fail.

(Obs. Är ej fördomsfull och tror att man måste vara autist för att inte tycka jag är rolig. Har mycket erfarenhet av personer med npf)

Snabbt därifrån, helt enkelt! Men inget förstör mitt humör idag - har en snygg-dag. Då blir man pepp :bump:
 
MAken ringde, han var på väg hem från affären med blötmat till svarta katten. Den var slut och hon hade trakasserat honom sedan i morse om blötmat, typ suttit på ansiktet för att få honom att vakna :rofl:. Torrfoder var :wtf: idag tydligen.
(Vita katten hälsar att blötmat är :wtf::wtf::yuck: )
 
Eftersom 25-åringen var här på lunchen (för att skriva ut schema inför att han kommer tillbaka efter semestern) så gick vi en kort promenad. Dock kunde han ju ha talat om att det är ungefär en miljon grader varmt ute :cautious: Marinblå uniform+värme+alltid varm LadyCovergirl = halvt värmeslag+svettig+äcklig :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag funderade på att lägga in denna inne i Bukefalos 28 år-tråden. Men den passar nog bättre som en egen tråd. Verkar det vettigt eller...
Svar
15
· Visningar
1 061
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag är ofta arg. För att jag inte orkar. Vad gör man? Lägger sig ner och skiter i precis allting? Blir det bättre då? Jag tvivlar. Då...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 437
Senast: Wille
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
14 105
Senast: Breaktown
·
Fordon Gör en spin-off på min egen tråd: Ni som äger bil: hur mycket av er inkomst lägger ni på bil- och transportrelaterade kostnader...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 548
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Valp 2024
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp