Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter ungefär som jag och möbler: "Åh, den soffan var fin... undrar vad den kostar?" O_o O_o O_o *letar vidare*

😂😂
På tal om soffor måste jag snart lägga in mig själv. Har spenderat typ 8 timmar dagligen på att hitta den perfekta soffan eller schäslongen och INGEN av modellerna jag är intresserad av finns för påseende när jag kontaktar butiker/showroom. Inte heller finns några tygprover. Tror att jag inom kort skjuter mig själv.
Börjar nu till och med överväga en grå jävel bara för att ”det passar iallafall till allt” 😑😑😑😑
 
Passade på att handla innan efterkontrollen. När jag kom till bilprovningen och lämnat in bilen upptäckte jag att jag hade gylfen öppen. Jättemycket. Och ena besiktningsteknikern såg väldigt trevlig ut..

När jag skulle betala försökte jag vara trevlig/skoja lite med den andra besiktningsteknikern. Det var tungrott. Tog mig flera minuter av skojfriskhet att läsa av att mannen förmodligen hade autistiska drag. Han såg EXTREMT obekväm ut. Fail.

(Obs. Är ej fördomsfull och tror att man måste vara autist för att inte tycka jag är rolig. Har mycket erfarenhet av personer med npf)

Snabbt därifrån, helt enkelt! Men inget förstör mitt humör idag - har en snygg-dag. Då blir man pepp :bump:
Jag förstår typ aldrig sambons skämt, har autsim
 
Har snöat in på jugendskåp/jugenbokskåp... :cautious:

ÄLSKAR jugend. Finns så många vackra Jugendhus vid mig. Spetsfönster med spröjs med myriader av små färgglada blyinfattade minifönster! Dröm (ja kanske inte att putsa då :angel: )

Kolla detta typ:

35484
 
Jag är slapp och slö idag. Får inget gjort. Fryser dessutom.

Borde - gå ut och göra upp en brasa, dammsuga övervåningen, täcka möblerna i vardagsrummet nu när katterna börjar vistas inne igen. Rödfärga lilla tvättstugan vid bäcken, bara in resten av veden och lusläsa nätet på jakt för jobb.

Men jag slötittar på play istället.
 
Tacksam över sonens snälla kompisar. Dottern sover i sin säng och är bara jag hemma, så kommer ingenstans. Grabbarna har inte kommit hem från skolan än och kompisen erbjöd sig att kolla om de var kvar där. 😊 Extra kul när kompisen har selektiv mutism och inte pratar med andra än de han är väldigt trygg med, men ringde idag och frågade om han kunde vara med sonen. Aldrig hänt innan, bara skickat mess och skrivit om han varit här och vill säga något.
 
Kan du meddela om det är gott så jag vet om jag kan handla där vid tillfälle? :D
Över förväntan! Tycker godiset ofta är rätt gammalt och torrt men detta var riktigt färskt! Kan ha haft tur men ändå. Inte bara massa konstiga godisar heller utan blandat. Och inte dyrare än vanligt heller; 89,90.

Jag handlar ju oftast på CG i Höör, så helt klart värt för mig :D
 
Blev hemma och mår fortfarande illa. Tänkte fortsätta sy på den här korsetten idag, men vetetusan om jag pallar. Har feber och känner mig ynklig. Men orka att slösa helgen på att vara sjuk. 😫

Hade önskat att jag orkade sy fast bakstycket så att den faktiskt går att snöra och inte bara hållas upp. :p
 

Bifogade filer

  • 7CC15591-725C-4377-8FF4-0451DC61840E.jpeg
    7CC15591-725C-4377-8FF4-0451DC61840E.jpeg
    222,8 KB · Visningar: 23
Mitt goda humör försvann...

Entreprenör som försöker "lura" mig. tack för den det var sista gången hen fick jobb av mig. Bara skriva om fakturan men jag blir förbannad när hen saltar saker som vi inte kommit överens om. Jag har inga problem med att vända mig till någon annan det här jobbet tjötade sig denna entreprenör till.

Samt så blev vår chaufför vresig för att han var tvungen att ge sig ut och leverera. Hallå det är ditt jobb. Du är anställd som chaufför och måste det till lastbil är det bara att sätta sig. Han gick runt och gruffa lite.

Suck fredag eftermiddag och det ska börjas..

Nu går jag och hämtar en kall pannkaka med sylt och ser om jag blir lite gladare
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 714
Senast: Breaktown
·
Fordon Gör en spin-off på min egen tråd: Ni som äger bil: hur mycket av er inkomst lägger ni på bil- och transportrelaterade kostnader...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 297
Senast: Viva
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 466
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
21 672
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp