Bukefalos 28 år!

Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar på kaminer men det är knepigt att komma fram till något.
Den förra går inte att rädda och ur värmesynpunt är den inte heller bra. Men vad kan passa in där?
Kan en modern kamin funka eller förstör det hela utseendet?
Tittat även på nytillverkade i äldre stil och de är SVINDYRA.
Kanske en kakelugn?

Nej detta är svårt. Skulle även vilja kunna se elden.

Tittat även på färger. Skulle köpt igår från ett byggnadsvårdsbutik men fastnade i köer och hann således inte så långt (var påväg till släktmiddag).
Hittade nu ett annat företag som säljer i liknande kulörer (tanken är färger som var vanliga under 1800-talet till en bit in på 1900-talet) och de går ju inte att få tag på i de stora byggvaruhusen.
Gå med i nån grupp på facebook? T.ex. Vi som använder vedspis.

Blocket har ofta annonser med kaminer.

Byggvaruhusen är antagligen sämre ställen att leta på.
 
Det finns säkert lämpliga hästar annars även i Skåne. Tänkte annars om det var häromkring då har jag annars just en sådan ”bombsäker” - perfekt häst för både tanter och barn :D
Kan man köra på den med en gaffeltruck och den bryr sig inte? Eller få panikångest och skrika efter mamma utan att den hetsar upp sig? Och skulle aldrig få för sig att ta egna initiativ utan gör bara precis som den blir tillsagd? Men om man glömmer styra ordentligt så fortsätter den ändå lägga en volt?

I så fall är jag på! :D Har nämligen blivit livrädd för hästar. Inte typ ”spänner mig lite om hästen bockar”, utan dödsrädd.
 
Kan man köra på den med en gaffeltruck och den bryr sig inte? Eller få panikångest och skrika efter mamma utan att den hetsar upp sig? Och skulle aldrig få för sig att ta egna initiativ utan gör bara precis som den blir tillsagd? Men om man glömmer styra ordentligt så fortsätter den ändå lägga en volt?

I så fall är jag på! :D Har nämligen blivit livrädd för hästar. Inte typ ”spänner mig lite om hästen bockar”, utan dödsrädd.
Oj! Riktigt sååå bombsäker vet jag inte om någon häst är utan att vara fullständigt lobotomerad.
Men absolut att det finns hästar (även om de inte växer på träd) som verkligen är idealiska för just rädda människor. Hur känner du? Kan det vara ett steg att börja borsta och pyssla med en snäll ponny/häst och utan krav gå vidare när du känner att du är redo?
 
Kan man köra på den med en gaffeltruck och den bryr sig inte? Eller få panikångest och skrika efter mamma utan att den hetsar upp sig? Och skulle aldrig få för sig att ta egna initiativ utan gör bara precis som den blir tillsagd? Men om man glömmer styra ordentligt så fortsätter den ändå lägga en volt?

I så fall är jag på! :D Har nämligen blivit livrädd för hästar. Inte typ ”spänner mig lite om hästen bockar”, utan dödsrädd.

Vi hade en sån! Blev överskottad av plogbilen och reagerade inte ens. Fastnade i skaklar liggande när en vagn välte och låg stilla tills ngn befriade honom.
En gång ramlade han ner i en bäckfåra pga jordskred. Gick omöjligt att få upp, var som kvicksand och bara halsen stack upp. Fick lämna honom och springa till en granne efter traktor. När vi kom tillbaka hade han lugnt betat av gräset i en cirkel runt sig så långt han nådde 😅
 
Oj! Riktigt sååå bombsäker vet jag inte om någon häst är utan att vara fullständigt lobotomerad.
Men absolut att det finns hästar (även om de inte växer på träd) som verkligen är idealiska för just rädda människor. Hur känner du? Kan det vara ett steg att börja borsta och pyssla med en snäll ponny/häst och utan krav gå vidare när du känner att du är redo?
Okej, riktigt så hjärndöd kanske inte är nödvändigt :angel: men ridskolehäst-snäll. Dvs blir inte spänd av att jag blir det. Alla hästar runt mig är av den känsliga typen.

Tänk dig en riktigt nervig, tittig, svårriden unghäst som kastar sig, dansar i stallgången, kan inte vara ensam, osv. Men som har goda ridkvaliteter. Och var den behöver för slags ryttare för att mår bra och bli lugn och riktigt fin.
Fast tvärtom. Jag är hästen.

Lite så känner jag. Jag KAN rida och har fått goda vitsord för känsla och sånt. Men är så jävla rädd.
 
Jävla helvetescancer 😠. Har ingen morbror längre 💔. Men jag hoppas och tror att han har återförenats med de han saknade och kan besöka oss när han vill ❤. Hade en trevlig kväll (bestämt sedan innan) med några kollegor igår; var skönt att skingra tankarna och morbror hade inte velat att "lilla fröken" deppar när man kan ha det festligt ❤.

Beklagar förlusten :heart Morbror var säkert glad över att du gick ut :love:
 
Okej, riktigt så hjärndöd kanske inte är nödvändigt :angel: men ridskolehäst-snäll. Dvs blir inte spänd av att jag blir det. Alla hästar runt mig är av den känsliga typen.

Tänk dig en riktigt nervig, tittig, svårriden unghäst som kastar sig, dansar i stallgången, kan inte vara ensam, osv. Men som har goda ridkvaliteter. Och var den behöver för slags ryttare för att mår bra och bli lugn och riktigt fin.
Fast tvärtom. Jag är hästen.

Lite så känner jag. Jag KAN rida och har fått goda vitsord för känsla och sånt. Men är så jävla rädd.
Hoppas du kan hitta något lämpligt i närheten! All lycka till!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag funderade på att lägga in denna inne i Bukefalos 28 år-tråden. Men den passar nog bättre som en egen tråd. Verkar det vettigt eller...
Svar
15
· Visningar
1 059
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag är ofta arg. För att jag inte orkar. Vad gör man? Lägger sig ner och skiter i precis allting? Blir det bättre då? Jag tvivlar. Då...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 436
Senast: Wille
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
14 099
Senast: Breaktown
·
Fordon Gör en spin-off på min egen tråd: Ni som äger bil: hur mycket av er inkomst lägger ni på bil- och transportrelaterade kostnader...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 544
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Gräsklippare häst
  • Stora shoppingtråden II
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp