Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu då? Del XCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte jag skulle handla idag o undvika midsommar ruschen o alla turister/sommarstugeägare, men se det var redan försent,kryllade av folk i byn.
 
Gah - nu har det börjat igen. Samma visa varje år.

Bilar som stannar mitt i vägen och ut kliver en kvinna - ofta i övre medelåldern - ut i en åker för att plocka blommor. Frånsett att det är ganska farligt och skapligt olämpligt att stanna mitt på en rätt tungt trafikerad väg, så är det inte tillåtet att kliva i odlad åker för att plocka blommor. :rage: :rage:

Folk tappar all sans och vett bara för att det snart är midsommar.
 
Gah - nu har det börjat igen. Samma visa varje år.

Bilar som stannar mitt i vägen och ut kliver en kvinna - ofta i övre medelåldern - ut i en åker för att plocka blommor. Frånsett att det är ganska farligt och skapligt olämpligt att stanna mitt på en rätt tungt trafikerad väg, så är det inte tillåtet att kliva i odlad åker för att plocka blommor. :rage::rage:

Folk tappar all sans och vett bara för att det snart är midsommar.

Det är ingen som kommer att klampa in på min åker i år för det finns inga blommor, allt blommade över när det var varmt :D
 
Jag känner mig väldigt midsommar-aktig :p (Tema sommaräng.)

IMG_20180620_171833.jpg
 
Slängt in nästa två lass, duntäcket dundrar runt med tennisbollar - som jag naturligtvis glömde så fick gå en extra runda, lyckades sedan tappa ut flaskan med sköljmedel över halva golvet och slutade med att tappa nycklarna i (tack och lov tomma) soptunnan så fick ligga på mage och försöka fiska fram dem. Måste tvätta en linneskjorta men flera knappar sitter löst, undrar om jag vågar lägga den i maskinen?
 
Satan i gatan vad det blåser. Hade ingen lust att vare sig rida eller longera så jag och granne L gick ut i hagen och lekte rejält med hästarna.

Nu blir det ett bad och jag ser verkligen fram mot att ha sovmorgon imorgon.
 
Skrämde ofrivilligt iväg en liten dunig sädesärla. Föräldern var väldigt orolig och försökte avleda mig.

Den är inte helt flygg än så jag antar sorgset att den kommer att bli kattmat rätt snart. :cry:

Både jag och katten gillar småfåglar, fast på helt olika sätt.
 
Skrämde ofrivilligt iväg en liten dunig sädesärla. Föräldern var väldigt orolig och försökte avleda mig.

Den är inte helt flygg än så jag antar sorgset att den kommer att bli kattmat rätt snart. :cry:

Både jag och katten gillar småfåglar, fast på helt olika sätt.
Usch så tråkigt :( Vi har svalor i stallet och äldsta kullen är så stora så de tränger ut varandra ur boet. Från början var de sex och nu är de fyra, jag vet att grannens katter redan plockat ner ett bo i år :(
 
Skrämde ofrivilligt iväg en liten dunig sädesärla. Föräldern var väldigt orolig och försökte avleda mig.

Den är inte helt flygg än så jag antar sorgset att den kommer att bli kattmat rätt snart. :cry:

Både jag och katten gillar småfåglar, fast på helt olika sätt.
Ha katten inne eller lyft upp ungen på en gren.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni några helt vardagliga småsysslor som ni tycker är orimligt jobbiga att utföra? De måste inte ens kännas jobbiga, ni kommer er...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
7 225
Senast: Pinus
·
Samhälle Jag har nog levt under en sten men insåg nyss att min åldersgrupp ska få höjd pensionsålder till 69år… sonens åldersgrupp minst 71år…...
14 15 16
Svar
308
· Visningar
10 093
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Min läkare på företagshälsovården har tabbat sig och skrivit saker i mitt senaste sjukintyg som jag absolut inte vill att min...
Svar
9
· Visningar
912
Senast: cambodia
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 717
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp