Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu då? Del XCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Växlande molnighet var det ja :angel::D

20180620_182515.jpg
 
Puh. Fel med tvättmaskinen trodde jag, ingen centrifugering. Visade sig efter att ha försökt några gånger att jag bara behövde ta ut hälften av tvätten för att det skulle funka :meh: Tog bara 40 minuter. Nu ligger jag rejält efter i schemat
 
Mötte 3 små barn so campade utanför ridhuset. De var så söta och rara och fick klappa hästen etc. Hur gulliga som helst!
Sen när jag kom hem möttes jag av ännu ett främmande barn, typ 10 år, som stalkade mig och hunden på en runda och försökte konstant hålla på med hunden trots att jag sa ifrån iom att hunden blir rädd och kan bitas. Sen skulle ungen in i mitt hus och kolla trots att jag sagt att jag inte har tid med det för jag ska jobba. Till slut föste jag handgripligen ut barnet och stängde dörren. :devil:
 
Ha katten inne eller lyft upp ungen på en gren.
Svåradministrerat,. Katten är inte så lätt att hålla reda på. Det är mer han som håller reda på mig.

Han var hemma igår och sov inne och gick ut i morse. Sedan dess har jag inte sett till honom. Han kommer när han bestämt sig för att komma. Ibland ligger han inne flera dagar, sedan är han ute.
Händer att han kommer hem och luktar av främmande parfym eller sklöjmedel.
Bästa sättet att få in honom är dåligt väder. Dock svårt att beställa.
 
Idag har jag fått lära mig att städa en bastu som just blivit avslagen är jävligt varmt och att telefonkön till kirurgen blir full på mindre än 10 minuter .Har storstädat hela anläggningen idag och kört bort allt som inte ska vara där .Förut när man öppnade dörren till städrummet så höll man på att bli anfallen av div hinkar sopborstar och vattenslangar och annan städutrustning men nu är det bra plats och bara det som används som är inne där .Känns skönt att ha anläggningen i fint skick .Har fått höra av många badande att så rent har det nästan aldrig varit då kommunen skötte om det .
 
Nu börjar jag försöka ladda om för ledigt, när kollegorna suger mer energi än barnen så undrar man lite. Sista ordinarie personal drog utan att ens säga hej då, det var den som jag tyckte verkade vettigast av dem. :cautious: Jag tackade vänligt men bestämt nej när de ville att jag skulle komma in och jobba i morgon och nästa vecka. :up:
 
Men hjälp vad gör jag nu??? Satt på rengöring av maskinerna och ser nu att tvättiden är slut? :nailbiting:
 
I morgon slutar jag 12 då jag arbetat övertid .Och börjar igen strax före kl 20 så man har lite tid att göra något på .Känns som att man bara jobbar och sover då jag börjar 7 slutar 15 och börjar igen 20 och slutar mellan 21,30-22 kanske ändå senare om det jävlas
 
Väldigt trevlig och mysig personalfest, blev det :) . Vädret höll sig fint. Varmt och mysigt, om än lite blåsigt. Det kom någon liten skur, men vi satt under tak så det gjorde inget. Maten (grillbuffé) var riklig och mumsig och underhållningen rolig. Bland att ett musikquiz där man skulle komma på artist och låt. Men med en twist, och det var att alla låtar spelades av ett finskt coverband. Jag LOVAR att Madonna's Like a Virgin låter HELT annorlunda när en finsk kille sjunger låten till toner av något lite tangoaktigt :D . Inte helt enkelt att klura ut!
 
Jag vet varför jag sagt upp mig. Flera gånger om till och med. Jag ångrar mig inte en sekund. :meh:
Men det har spöregnat hela kvällen :bow: och nu har jag busat och pussat på hästarna i hagen :love: så nu känns det lite bättre igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni några helt vardagliga småsysslor som ni tycker är orimligt jobbiga att utföra? De måste inte ens kännas jobbiga, ni kommer er...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
7 225
Senast: Pinus
·
Samhälle Jag har nog levt under en sten men insåg nyss att min åldersgrupp ska få höjd pensionsålder till 69år… sonens åldersgrupp minst 71år…...
14 15 16
Svar
308
· Visningar
10 093
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Min läkare på företagshälsovården har tabbat sig och skrivit saker i mitt senaste sjukintyg som jag absolut inte vill att min...
Svar
9
· Visningar
912
Senast: cambodia
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 717
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp