Vad gör vi nu då? Del XCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det verkar som fighten om Herr JB lättar så smått, jag ska nog ta och ställa mig i kö och se om jag kan få dejta honom ett litet tag men först ska det drickas en cappuccino.
 
Det kan jag tänka mig! 😍 Våran var en engelsk import, en mörkbrun ädel D-ponny med bläs och vita tecken på benen, minns inte riktigt hur högt de sträckte sig. Han kom till ridskolan som femåring och stannade där tills han fick vandra vidare förra året på grund av pålagringar fram. Han var då 20 år gammal.

För att vara on topic så skall jag nog försöka sova lite. :D
Vår fick vandra vidare för tre veckor sedan, 24 år gammal. Ingen aning om hur länge han varit på ridskolan men han var där när jag började där 2004.

Kl
Solen steker redan så jag antar att det blir varmt som sjutton idag. 22 grader.
 
Mitt paket från USA med DHL är fortfarande "en route", och det har det varit sedan den 15 juni.... Inga mer detaljer än så när jag kollar med spårningsnumret. Sidan bara uppdateras med dagens datum och ny tid när jag kollar. Undrar om de helt har tappat bort det..... :confused::mad:
 
Det verkar som fighten om Herr JB lättar så smått, jag ska nog ta och ställa mig i kö och se om jag kan få dejta honom ett litet tag men först ska det drickas en cappuccino.
Nu så sitter jag med en mugg och värmen är på gång igen sen att tidningarna gör fjantiga jättevrål om Spanienvärme när vi ska ha runt +24°C förstår jag inte riktigt :confused:
 
Ni som syr och har er, vet ni hur man får bort sånt där tryck på kläder som finns tex på arbetskläder? Är det ens möjligt? O_o
 
Ni som syr och har er, vet ni hur man får bort sånt där tryck på kläder som finns tex på arbetskläder? Är det ens möjligt? O_o

Har lyckats med sånt där tunt mönsterpapper och strykjärn, sen skrapat försiktigt medans det är varmt
(jobbjacka som jag ville behålla men absolut inte namnet på skitföretaget jag jobbat på :cool: )
 
Har lyckats med sånt där tunt mönsterpapper och strykjärn, sen skrapat försiktigt medans det är varmt
(jobbjacka som jag ville behålla men absolut inte namnet på skitföretaget jag jobbat på :cool: )
Samma här, bra jacka som jag inte vill slänga men vill/får inte ha kvar loggan.
Mönsterpapper? Vad är det?
 
Okej Herr JB ska vi brottas nu? Cappuccinon uppdrucken ( 2 stycken blev det visst :o) och byggarna utanför verkar satsa på att föra ett extremt oväsen så det blir väl bra? :meh:
 
Ni som syr och har er, vet ni hur man får bort sånt där tryck på kläder som finns tex på arbetskläder? Är det ens möjligt? O_o
Inte möjligt skulle jag gissa. När jag gör tryck och det blir fel är det ett helskotta att få bort trots att det är nytt. Vill man dölja trycket är det nog bäst att antingen sätta ett nytt tryck över, eller en tyg applikation.

Edit: nu ser jag att andra lyckats, så testa!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni några helt vardagliga småsysslor som ni tycker är orimligt jobbiga att utföra? De måste inte ens kännas jobbiga, ni kommer er...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
7 105
Senast: Pinus
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 537
Senast: skogaliten
·
Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
465
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
727
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp