Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu då? Del XCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
För mig ser det ut som ett helt underbart spahotell :) ! Vilken pool :love: !
Jag har bara bott på hotell en gång i mitt liv. Då var jag 13 år och hemlös så familjen fick bo 2 veckor på ett hotell på Döbelnsgatan i Stockholm.

Det här stället liknar väl mer ett palats. Jag har bästa rummet. Det ligger bredvid köket och är det enda rummet med egen dusch och toa. Sen har jag wi-fi här. Det finns bara nära köket.

Så jag ligger här och slappar idag. I den mån jag orkar broderar jag. Annars ligger jag bara raklång. Kanske tar jag ett dopp i poolen senare.
 
Jag har bara bott på hotell en gång i mitt liv. Då var jag 13 år och hemlös så familjen fick bo 2 veckor på ett hotell på Döbelnsgatan i Stockholm.

Det här stället liknar väl mer ett palats. Jag har bästa rummet. Det ligger bredvid köket och är det enda rummet med egen dusch och toa. Sen har jag wi-fi här. Det finns bara nära köket.

Så jag ligger här och slappar idag. I den mån jag orkar broderar jag. Annars ligger jag bara raklång. Kanske tar jag ett dopp i poolen senare.
Ja, i regel är det ju en trevlig upplevelse att bo på hotell.
 
Sitter uppe och vakar för att se om katten som attackerade min katt återvänder. Min skadade kisse är naturligtvis inne men min andra katt som är större får vara ute, då han håller sig inom synhåll och kan agera vakthund. Vi kommer köpa ett vattengevär om så behövs för att denna katt inte ska gå över vår tomt och attackera vår familj. Min man såg katten sitta på vår altan igårkväll och sprang ut och morrade värre än en björn och då stack den snabbt som katten. :p

Vet du vem som äger den? Prata med ägaren. Jag vet några som 'gått omlott' dvs katterna har fått vara ute olika tider på dygnet. Om den är hemlös kolla med katthem om de kan ta ta in den. Alternativt fånga in och kastrera, kastrater brukar i allmänhet inte vara lika aggressiva och revirbundna som fertila. Otroligt jobbig situation men den kommer inte att lösas permanent om du inte får bort katten på något sätt eller löser det på något annat sätt. Vatten pistol/gevär är inte en lösning på längre tid.
 
Nyss knackade det på dörren. Utanför står en lite sjavigt klädd kvinna som ursäktar att hon stör och frankt frågar om jag tror på Jesus.
När jag svarar nej säger hon att hon inte trodde det och hänvisar till min ljugarbänk på förstubron. Hon säger att jag ska tro på Jesus Kristus.

:rofl: Väldigt intressant koppling mellan ljugarbänk och att man "ska" tro på Jesus. Jag blev tvungen att stilla min nyfikenhet med att Bibel-googla, men jag hittade tyvärr ingenstans där det står "ljugarbänk". Inte något särskilt upplysande ens på ordet "bänk". Men kanske här? Från psalm 101.

"Den som är svekfull
får inte vistas i mitt hus,
den som far med lögn
består inte provet inför mig."

Om man då sätter ut en ljugarbänk utanför dörren, så tänkte hon kanske att där kan de sitta, de onda lögnarna. Utan att få komma in i huset. Eller så tänkte hon bara att Josef var snickare, och att alla som har något som ser snickrat ut därför "ska" tro på Jesus. (Kausaliteten är något haltande i mitt tycke, dock.)
 
Där du är nu verkar dock väldigt likt det de flesta förknippar med hotell. Så passa på och njut och ta tillfället i akt att få en positiv upplevelse i stället.
Jag försöker men känner mig trött. Inte är jag sugen på att umgås med folk heller, även om alla är trevliga. Men jag måste nog fråga ägarinnan vad närmaste öppna restaurang heter för jag får ordna lunch på egen hand idag. De andra åkte till beachen och jag hade inte lust att följa med. En del andra tar nog taxi till byn för att äta senare men vete fasen om jag orkar hänga med. Jag känner mig sjukt osocial idag och orkar knappt prata med någon. Det blev väl en överdos av mingel igår.
 
Jag försöker men känner mig trött. Inte är jag sugen på att umgås med folk heller, även om alla är trevliga. Men jag måste nog fråga ägarinnan vad närmaste öppna restaurang heter för jag får ordna lunch på egen hand idag. De andra åkte till beachen och jag hade inte lust att följa med. En del andra tar nog taxi till byn för att äta senare men vete fasen om jag orkar hänga med. Jag känner mig sjukt osocial idag och orkar knappt prata med någon. Det blev väl en överdos av mingel igår.
Om du inte orkar så förstår jag. Men om du bara inte är sugen så skulle jag rekommendera dig att ändå göra något av det du inte är sugen på. Jag har aldrig varit kliniskt deprimerad men var nyligen i Grekland som jag brukar, men den här resan kantades av sorg. Det gjorde att jag egentligen aldrig var sugen på att göra något, men tvingade mig att göra saker och när jag väl gjorde dem så uppskattade jag dem. Och det kan vara ett sätt att må lite bättre.
 
Äsch, fick inte jobbet jag ville ha. Det gick till någon med mer erfarenhet :down:

Är så trött på nuvarande jobbet! Vill göra nåt helt annat, nåt nytt. Men hur får man nåt nytt när alla kräver erfarenhet...
 
Äsch, fick inte jobbet jag ville ha. Det gick till någon med mer erfarenhet :down:

Är så trött på nuvarande jobbet! Vill göra nåt helt annat, nåt nytt. Men hur får man nåt nytt när alla kräver erfarenhet...
Tråkigt! Du har inte funderat på att utbilda dig till något som garanterat ger jobb?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni några helt vardagliga småsysslor som ni tycker är orimligt jobbiga att utföra? De måste inte ens kännas jobbiga, ni kommer er...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
7 232
Senast: Pinus
·
Samhälle Jag har nog levt under en sten men insåg nyss att min åldersgrupp ska få höjd pensionsålder till 69år… sonens åldersgrupp minst 71år…...
14 15 16
Svar
308
· Visningar
10 114
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Min läkare på företagshälsovården har tabbat sig och skrivit saker i mitt senaste sjukintyg som jag absolut inte vill att min...
Svar
9
· Visningar
921
Senast: cambodia
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 848
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp