Vad gör vi nu då? Del XCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag bakar bröd.
Nyss knackade det på dörren. Utanför står en lite sjavigt klädd kvinna som ursäktar att hon stör och frankt frågar om jag tror på Jesus.
När jag svarar nej säger hon att hon inte trodde det och hänvisar till min ljugarbänk på förstubron. Hon säger att jag ska tro på Jesus Kristus.

Känner att det är för stort och komplicerat att diskutera gudstro stående på en förstubro med en deg på bakbordet, så jag säger att vi nog inte har så mycket att tala om. Hon tackar för sig och cyklar iväg på sin cykel, med ett stort paket inlindat i en filt.

Så många frågor och så få svar.
Vad har min ljugarbänk med min ateism att göra? Finns det någon som börjar tro på en jesus för att en främmande människa säger åt en?
 
Jisses, tre tonårstjejer och en jättehund "äkta renrasig långhårsschäfer..." :cautious: Hunden verkar dock löjligt snäll men jag är ändå lite fundersam över föräldrar som tycker att det är lämpligt att skicka iväg dem hem till en familj de inte känner. :D
 
Jag bakar bröd.
Nyss knackade det på dörren. Utanför står en lite sjavigt klädd kvinna som ursäktar att hon stör och frankt frågar om jag tror på Jesus.
När jag svarar nej säger hon att hon inte trodde det och hänvisar till min ljugarbänk på förstubron. Hon säger att jag ska tro på Jesus Kristus.

Känner att det är för stort och komplicerat att diskutera gudstro stående på en förstubro med en deg på bakbordet, så jag säger att vi nog inte har så mycket att tala om. Hon tackar för sig och cyklar iväg på sin cykel, med ett stort paket inlindat i en filt.

Så många frågor och så få svar.
Vad har min ljugarbänk med min ateism att göra? Finns det någon som börjar tro på en jesus för att en främmande människa säger åt en?
Hmm så många frågor så få svar...
Och är det en tillfällighet att just detta inlägget blev nr 666...

...och var 17 är egentligen en ljugarbänk :cool:?
 
Väntar på att en "handy man" ska komma och fixa mina felanmälningar i lägenheten och så försöker jag ta reda på när jag kan hämta min nya säng :cautious:
 
Hmm så många frågor så få svar...
Och är det en tillfällighet att just detta inlägget blev nr 666...

...och var 17 är egentligen en ljugarbänk :cool:?
En ljugarbänk är en bänk man bara ska sitta på. Inte med bord till eller annan inredning. Bara sitta och prata. Sitta och ljuga. Bildgoogling ger bra svar :)

Tidigare ägare har slagit fast funktionen extra tydligt med en liten skylt där det står just ljugarbänk :rofl:
Har inte orkat skruva bort den.

googlar du kan du gärna få svara på hur du tolkar sambandet ljugarbänk och gudstro :idea:
:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni några helt vardagliga småsysslor som ni tycker är orimligt jobbiga att utföra? De måste inte ens kännas jobbiga, ni kommer er...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
7 105
Senast: Pinus
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 537
Senast: skogaliten
·
Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
465
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
727
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Köpa hus
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp