Vad gör vi? Del CCXIII

En liten kompis flög in när jag låg och läste och flög många varv i uterummet utan att hitta ut och gav upp och landade. Med en lite nätt knuff ut breddes de imponerande vingarna ut och fortsatte in i kvällshimlen mot de hägrande myggdelikatesserna.
Vilken fin liten kompis :love:

Läste igår något vettigt som man vet men man behöver en påminnelse ibland. Skapa inte ett liv där du längtar efter helg eller ledighet. Då är du på fel väg.
Nu var det något längre än ovan men längta mer på en måndag när veckan ska starta.

Är så glad att jag bytte jobb så jag kunde få bort känslan av ”äntligen helg”. Nu tycker jag det är roligt både fredag och måndag.

Läste igår något vettigt som man vet men man behöver en påminnelse ibland. Skapa inte ett liv där du längtar efter helg eller ledighet. Då är du på fel väg.
Nu var det något längre än ovan men längta mer på en måndag när veckan ska starta.

Är så glad att jag bytte jobb så jag kunde få bort känslan av ”äntligen helg”. Nu tycker jag det är roligt både fredag och måndag.
Själv trivs jag jättebra på mitt jobb men kommer alltid se fram emot ledighet.
Skulle inte jobba en enda dag till om jag inte behövde. Inte på något jobb.
Det betyder inte att jag inte trivs på mitt jobb.

Det sitter en stor geting i persiennen i ett av våra fönster. Den lever. Nu är jag skiträdd att den ska komma in (jag är väldigt rädd för getingar - inte allergisk men när jag väl blir stucken tenderar det att vara typ i nacken vilket har resulterat i typ nackspärr i flera dagar.. Och Lillan tycker att getingar och humlor är kul att jaga = de behöver dödas asap.). Sambon är på jobbet och våra fönster öppnas utåt - och vi bor inte på markplan.

Det sitter en stor geting i persiennen i ett av våra fönster. Den lever. Nu är jag skiträdd att den ska komma in (jag är väldigt rädd för getingar - inte allergisk men när jag väl blir stucken tenderar det att vara typ i nacken vilket har resulterat i typ nackspärr i flera dagar.. Och Lillan tycker att getingar och humlor är kul att jaga = de behöver dödas asap.). Sambon är på jobbet och våra fönster öppnas utåt - och vi bor inte på markplan.
Vågar du ta ett stort glas och sätta den över getingen? Så kan du öppna fönstret sedan.

Själv skulle jag ta en flugsmälla och döda den genast 🙈 du har mina sympatier, jag är rädd för getingar men vet att jag skulle dö av spänningen av att försöka hålla koll på den - mitt kontrollbehov skulle kräva att den tas bort genast.

Dricker te och väntar på en inspektion av lägenheten. Ventilation och rör/avlopp om jag förstått det rätt. Kul när jag bara har bott här i 2 dagar och inte hunnit göra rent ventilatonsdon och annat O_o

Lyssnar på månadsmöte hemma med en hund i knäet och en godis-skål till "frulle" för att jag kan.
Fredagsfeeling

Bifogade filer

• 20250516_080328.webp
    20250516_080328.webp
    118,6 KB · Visningar: 20

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 013
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
609
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 777
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 373

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka