Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
found a crouton underneath a futon", mama said
I couldn't eat it 'cause all my teeth are gone
My personality is based on food now
Take it from Bogdan, he's my veterinarian
His folks are from Croatia
They've been through some shit, man
I seem like such a bitch when I talk about Swedish politics
Or maybe he's Australian
I never really listen when he's talking 'bout himself

When I see my veterinarian, it feels a little scary
And I sleep a weird sleep and I wake up in an area
In the back of a facility the doctors do activities
That involve the trade of rotten teeth of exotic breeds especially
Is Bogdan my enemy?
Does he want the best for me?
What's he doing with my teeth?
Is he taking them to Australia?

His folks have seen some shit
I seem like such a bitch
His folks have seen some shit
I seem like such a bitch
I seem like such a bitch
I seem like such a bitch
I seem like such a bitch (I seem like such a-)

"I found a crouton underneath a futon", mama said
I couldn't eat it 'cause all my teeth are gone
My personality, is based on food now
Take it from Bogdan, he's my veterinarian
His folks are from Croatia
They been through some shit, man
I seem like such a bitch when I talk about Swedish politics

Så bra lyrics ju!
Men måste släppa den..

"Crouton underneath a futon"! 😂

Jahapp, kom hem från jobbet, skulle starta tvättmaskinen, inser att proppen nog gått eftersom det inte verkar finnas någon ström i hela den byggnaden... Jag vet inte var proppskåpet är placerat och hyresvärden är ute på äventyr för stunden. Bra kombo. Om inte hyresvärden är hemma när jag ätit upp min middag ska jag ringa och fråga var proppskåpet är någonstans, så kan jag iaf felsöka själv.

Efter att kristallsjukan börjat avta kom en förkylning, och det har känts som att jag svalt taggtråd hela helgen. Vaknade ändå vid gott mod och när maken tog med barnen till förskolan studsade jag ner för trappen för att säga hejdå, och i ett av stegen klickade det till i nacken och nu har jag haft nackspärr hela dagen som bara tycks bli sämre ju längre tid dagen löper. Sen börjar jag bli redigt sur över att jag inte lyckas lösa en ritning för bygge av skrivbord här hemma.

Det är inte illa, faktiskt inte dåligt alls. Men just nu tillåter jag mig att sura lite. Flyt verkar inte vara i mina kort just nu.

Jag har Äntligen svarat mina kunder som ville att jag skulle ta på mig hundpassning. Det är verkligen så himla jobbigtt att säga nej till folk, och jag skulle älska att ta på mig hundpassning som extra.... men det Går verkligen inte. Jag kan inte trolla fram fler timmar på dygnet. <3

Har precis varit ute och vallat får :rofl: Märkte att hundarna reagerade kraftigt på något utanför fönstret, och när jag tittade ut sprang det runt får på gräsmattan! Det bor alltså får här på gården, men de är normalt sett i hagen. Visade sig att proppen som gått nu även gjorde att strömmen till deras hage slogs av, och vips var de minsta i flocken ute på äventyr.

Hyresvärden hade dock kommit hem, så under tiden hyresvärden fixade mat att locka in fåren med så försökte jag mota dem åt rätt håll. Kunde inte annat än vara glad åt att det inte var så många får, och började genast tänka på @Migo och vallhundarna. Om jag någonsin ska ha egna får av någon anledning, då måste jag ha en vallhund också. Nu var det bara några enstaka får som dessutom är väldigt tama och lätthanterade, men jag såg verkligen framför mig hur snabbt det hade kunnat eskalera åt fel håll om de varit lite mindre tama.

Men, nu är alla får på plats, strömmen fungerar igen och min tvättmaskin är igång. Vi hann dessutom prata om att jag har ganska lite förvaringsutrymme här, och de ska ordna så att jag kan få in en stor frysbox i en av byggnaderna här där jag då kan förvara hundmat. Det kommer bli guld värt. Och inte nog med det, de ska dessutom slakta ett får snart, här hemma på gården, och jag kommer få alla rester som de inte kan ta tillvara på. Det blir även det finfin hundmat. Mer väntas tydligen senare. Alltså. Jag kommer aldrig kunna flytta härifrån.

Har precis varit ute och vallat får :rofl: Märkte att hundarna reagerade kraftigt på något utanför fönstret, och när jag tittade ut sprang det runt får på gräsmattan! Det bor alltså får här på gården, men de är normalt sett i hagen. Visade sig att proppen som gått nu även gjorde att strömmen till deras hage slogs av, och vips var de minsta i flocken ute på äventyr.

Hyresvärden hade dock kommit hem, så under tiden hyresvärden fixade mat att locka in fåren med så försökte jag mota dem åt rätt håll. Kunde inte annat än vara glad åt att det inte var så många får, och började genast tänka på @Migo och vallhundarna. Om jag någonsin ska ha egna får av någon anledning, då måste jag ha en vallhund också. Nu var det bara några enstaka får som dessutom är väldigt tama och lätthanterade, men jag såg verkligen framför mig hur snabbt det hade kunnat eskalera åt fel håll om de varit lite mindre tama.

Men, nu är alla får på plats, strömmen fungerar igen och min tvättmaskin är igång. Vi hann dessutom prata om att jag har ganska lite förvaringsutrymme här, och de ska ordna så att jag kan få in en stor frysbox i en av byggnaderna här där jag då kan förvara hundmat. Det kommer bli guld värt. Och inte nog med det, de ska dessutom slakta ett får snart, här hemma på gården, och jag kommer få alla rester som de inte kan ta tillvara på. Det blir även det finfin hundmat. Mer väntas tydligen senare. Alltså. Jag kommer aldrig kunna flytta härifrån.
Ja, hujeda mig, de kan verkligen konsten att göra precis tvärt emot vad man önskar och vad överlevnadsinstinkten borde säga till dem :rofl:

Detta mötte mig idag efter stallet 😍

Alltså.. på riktigt? ❤️

Bifogade filer

• 20251027_191654.webp
    20251027_191654.webp
    140,2 KB · Visningar: 1 332
Eftersom @Red_Chili lurade in mig i tråden...

Jag var på min andra MR idag. De hittade massa saker på MR i februari, men inget som gick att göra nått åt. "det blir bra med några veckors vila". Det har det ju inte blivit, så nu var det fler bilder som skulle tas.

Håll tummarna att de hittar nått som går att åtgärda, jag vill inte leva resten av mitt liv med såna här smärtor, låga funktion och noll möjlighet till försörjning :cry:

Där har jag mindre erfarenhet, men jag tror dig och lägger till renar. :D
Ena träningskompisen var uppe och hämtade några eftersläntrarlamm på fjället i slutet av september, och fick med sig en ren. Den hade adopterat fåren som sin nya familj, och stod och surade utanför uppsamlingsfållan i flera dagar innan renskötaren kom och hämtade den.

Träningskompisens stackars hund sov gott den kvällen. En ren har långa ben och håller högt tempo - fåren hakade på. Hunden fick springa som en galning för att hålla kontroll på dem de två milen de hade att gå till fållan :rofl::rofl:

Ja, hujeda mig, de kan verkligen konsten att göra precis tvärt emot vad man önskar och vad överlevnadsinstinkten borde säga till dem :rofl:
De här sprang rakt in under en studsmatta, för där var gräset högt och tydligen extra gott. Där kunde de dessutom stå mitt under allting och mumsa, utan att jag kunde nå dem. De såg nästan ut att skratta åt mig :D Sedan kom matte och skakade på en hink med något ännu godare i, så då sprang de hem. Väldigt söta små får.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat