Tar en liten paus, men ska strax upp och måla igen. Behövde hämta maskeringstejp och var hungrig så det blev till att komma ner en stund
!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Helt säker? Har haft fraktur i armen x2 och höften x1 och det gick utmärkt att röra på armen i alla möjliga vinklar. Gick även utmärkt att halvspringa efter hästen med hjärtat i halsgropen med spricka i höftenPå vägen till pappa för att passa hund snubblade jag över en dramaten och föll i tunnelbanadörren och låg direkt i dörren. Som tur var var det några som tryckte på larmknappen och jag fick hjälp och sätta mig. Har nu rejält ont i huvudet, nacken och axeln. Ingen fraktur eftersom jag kan röra på allt. Bara mjukdelarna. Suck. Så typiskt mig.
Helt säker? Har haft fraktur i armen x2 och höften x1 och det gick utmärkt att röra på armen i alla möjliga vinklar. Gick även utmärkt att halvspringa efter hästen med hjärtat i halsgropen med spricka i höften
Ta hand om dig!![]()
Inte nog med förkyld, fick mens idag med. Det suuuuger på riktigt att vara bumpo idagVaknade rejält dyngförkyld idag. Det suger ju mtp att, det verkar bli en magiskt vacker höstdag idag.
Jag har ju både gått, dykartränat och ridit med ett brutet ben. Klart det gjorde ont men jag visste inte om att det brutet förrän jag åkte till akuten ett par dagar efter jag ramlat av. Jag trodde det skulle göra ännu ondare att bryta ett ben. Det fick jag igen med råge sedan när jag bröt revbenen, två ggr.Det gör inte särskilt ont när jag sitter stilla. Men rejält när jag rör mig. Blir det inte bättre om några dagar får det bli VC. Har snart klippkort där![]()
En bil som inte gått igenom besiktning får faktiskt inte köras. Endast kortast väg till verkstadBesiktade slitvargen i morse och fick två anmärkningar... Nu har vi köpt del till ena felet, det andra felet behöver vi beställa del till. Ändå skönt att bilen får köras med under tiden åtminstone, vi klarar oss inte riktigt med bara en bil här ute på landet![]()
Även jag har gjort en massa med olika frakturer. Är det inte helt av utan bara sprickor så kan man ju röra sig etc. Så det kan helt klart vara fraktur även om man kan röra sig etc.Det gör inte särskilt ont när jag sitter stilla. Men rejält när jag rör mig. Blir det inte bättre om några dagar får det bli VC. Har snart klippkort där![]()
Nja, vissa fel får man fortsätta köra med, men måste besikta om inom 30 dagar.En bil som inte gått igenom besiktning får faktiskt inte köras. Endast kortast väg till verkstad
De flesta fel ger ju inte körförbud - "bara" ombesiktning inom en månad.En bil som inte gått igenom besiktning får faktiskt inte köras. Endast kortast väg till verkstad
Får man ombesiktning får bilen faktiskt endast köras kortaste väg till verkstaden. Står till å med på besiktningsprotokollet. Sen att ingen gör så ör en helt annan sak.De flesta fel ger ju inte körförbud - "bara" ombesiktning inom en månad.
Nope, vid värt att veta absolut men inte ombesiktning. Sen struntar folk i det dockNja, vissa fel får man fortsätta köra med, men måste besikta om inom 30 dagar.![]()
Så står det inte på mitt iaf.Får man ombesiktning får bilen faktiskt endast köras kortaste väg till verkstaden. Står till å med på besiktningsprotokollet. Sen att ingen gör så ör en helt annan sak.
Polisen gillar att ge böter vid användning av bilen iaf till jobbet var icke godkänt"Mer än nödvändigt" tror jag formuleringen är. Vad det innebär kan man ju diskutera