Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min senaste bil köpte jag via Kamux, är supernöjd.
Jo, och det verkar gå jättebra ibland också :) . Men jag blev bara så himla tveksam när jag läste inte bara en massa förfärliga recensioner, men också att det går väldigt dåligt för företaget i stort. Att de förlorar en massa pengar.

Går bra nu. Kramp i båda vaderna i natt. Trots att jag haft stödstrumpor, värme och gjort allt motverkande supernoga innan säng.
Resultatet är att båda vaderna är så korta att jag får hoppa jämfota nerför trappor 😅 med kryckorna I högsta hugg. Folk glodde gaaanska mycket :D

Nu sitter jag i alla fall på tåget till jobbet. En av mina favoritartister har släppt ny skiva så tåget kan gärna gå superlångsamt :love:

Någon på tåget luktar som en liten butik i Kina jag var inne i för att köpa citroner till mitt citronsaften jag knarkade där eftersom jag hade njursten. Jag lyckades med möda förklara för tanten som ägde butiken varför jag köpte citron och inget annat. Fick den bästa kramen jag någonsin fått I hela mitt liv och sen tog hon mitt hår och la det över sitt huvud som att det var hennes hår och skrattade, och vägrade sedan ta betalt för citronerna och gav mig någon form av kaka gjord på röda bönor. Jäklar vad doft kan dra tillbaka minnen i bland.

Har sovit en natt i MIN säng i stugan och sitter nu i min soffa. Så vansinnigt skönt. Tänk att en liten stuga på 25kvm kan kännas som världens lyxkåk. Har dock lite kul åt hur lågt taket är. Sängen är hög(!) och det känns som om jag ligger så extremt högt upp nu, nästan som en loftsäng, men det är ju bara för att taket plötsligt kommer så nära. Det kommer nog ta en liten stund att vänja sig vid det. Det är näääästan så att jag kan ligga på rygg i sängen, sträcka benen rakt upp och nudda taket med tårna (ja, jag var tvungen att prova).

Fysioterapeuten igår tyckte att jag hade gjort lite framsteg men inte var bra nog än, så blir sex veckor med vila och sedan får jag börja promenera lite försiktigt.

Är uppehåll just nu, så tar nog stallet innan det börjar regna igen. Känns fel att gå ut före kaffe dock 😅

Var lite inne på det, men den känns inte så.. lunchigt? Söndagsigt?
Gud vad jag är gnällig och besvärlig :rofl: :bag:

Det kommer nog bli potatisgratäng och nånting till. Kanske. Vi får se. Outsoursar nog till mamma att fixa nåt.
Potatisgratäng är jättegott men jag hade också blivit glad för att bli bjuden på tacos :) . Hade funkat toppen både som lunch och på en söndag för min del. Speciellt om det hade funnits både mjuka och hårda skal och en massa goda tillbehör i olika skålar.

Potatisgratäng är jättegott men jag hade också blivit glad för att bli bjuden på tacos :) . Hade funkat toppen både som lunch och på en söndag för min del. Speciellt om det hade funnits både mjuka och hårda skal och en massa goda tillbehör i olika skålar.
Jag vet att svärfar inte gillar taco. Men på andra sidan gillar han typ ingenting känns det som. Och det är ju inte hans kalas.
Äh, vi får se vad det blir.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka