Haft en hemsk dag. Mensvärken gav med sig, men magkatarren har varit värre än på väldigt länge. Rejält ont och kallsvettas. Hoppas att kvällen blir bättre.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Glad för din skull!Klar med läkarbesöket hos onkologen. Ingen ny cancer syntes på röntgen/datortomografin och läkaren tyckte allt såg och kändes bra också.
Blodvärdena är fortsatt åt helsike. Så nu jagar han på VC för fjärde gången. Fanns ingen tid för blodprov hos VC. Så det löstes direkt på onkologen.
Jag är så glad att jag känner sånt förtroende för läkaren. Han känns trygg, kunnig och inlyssnande.
Nu ska vi fira med god lunch!![]()
Tack snälla!Glad för din skull!
Ja, tack så mkt!Underbart![]()
HbA1c låter lågt, mäts det på olika sätt? Jag har fått veta att det ska ligga runt ca 30-60 mmol/l. (Beroende på hur länge man haft diabetes).Sant, men var helt ärligt. Det är liksom meningslöst att ljuga för läkaren. Jag saknar min gamla diabetesläkare. Vid hade kamperat ihop i 20 år. Vi kände varandra utan och innan och han har varit med mig genom bra och dåliga tider.
Sörjde lite över att i samband med att jag fick en ny läkare så hade jag aldrig haft så bra värden. Långverkande ligger bra, hba1c är 5.8. Det är i samband med mat/frukt som topparna kommer. Läkaren sa att jag skulle ta mer snabbverkande i samband med måltider och gärna en liten stund innan, inte när jag väl äter.
Funderar på hur jag ska göra med mina krukväxter. De är ganska många och jag orkar inte sköta dem längre. Tänker att jag skulle kunna göra samplanteringar i stora krukor, så blir det färre att vattna. Har tex fem krukor med ampellilja som skulle kunna bo ihop i en stor kruka.
Måste bara hitta stora, inte alltför dyra, snygga krukor.
Ställ ner till katterna, dom brukar kunna lösa ampelliljaFunderar på hur jag ska göra med mina krukväxter. De är ganska många och jag orkar inte sköta dem längre. Tänker att jag skulle kunna göra samplanteringar i stora krukor, så blir det färre att vattna. Har tex fem krukor med ampellilja som skulle kunna bo ihop i en stor kruka.
Måste bara hitta stora, inte alltför dyra, snygga krukor.