Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klar med läkarbesöket hos onkologen. Ingen ny cancer syntes på röntgen/datortomografin och läkaren tyckte allt såg och kändes bra också. 🥳💃
Blodvärdena är fortsatt åt helsike. Så nu jagar han på VC för fjärde gången. Fanns ingen tid för blodprov hos VC. Så det löstes direkt på onkologen.
Jag är så glad att jag känner sånt förtroende för läkaren. Han känns trygg, kunnig och inlyssnande. ❤️
Nu ska vi fira med god lunch! 😍
Glad för din skull!

Somnade och sov tillsammans med katten några timmar. Men nu är vi uppe. Misty (labben) har fått sin middag och den serveras där kattskålarna finns. Megara kom förhoppningsfullt ut i köket och försökte knuffa bort Misty :rofl: men det ska mer till än en liten burma att få bort en hungrig labbe.

Får också fylla vattenfontänen ofta eftersom det säger slurp, slurp så är den betydligt tommare än vanligt.

Fö är det 18.5 och 🥶 måste verkligen ta tag i att köpa en luftningsnyckel. Elementen är mer ljumma än varma. Exakt motsatsen till Bollnäs där jag kokade eftersom det var något fel på elementen och de var så heta att jg knappt kunde känna på dem. Jag fick öppna balkongdörren mitt i vintern, i Bollnäs, för att inte dö av värmeslag.

Funderar på hur jag ska göra med mina krukväxter. De är ganska många och jag orkar inte sköta dem längre. Tänker att jag skulle kunna göra samplanteringar i stora krukor, så blir det färre att vattna. Har tex fem krukor med ampellilja som skulle kunna bo ihop i en stor kruka.
Måste bara hitta stora, inte alltför dyra, snygga krukor.

Har hoppat från att vara orimligt sugen på pommes och grillkorv från korvkiosken till biff med bambuskott från kinan. Har en matlåda med bönor och ris.. 🙄

Puh, helt slut efter en mycket rolig konferens! Måste varit den bästar jag nånsin varit på, vi har haft jättetrevligt från början till slut men fy :devil: vad jag är slut på och träningsvärk i benen efter allt travande i trappor och ont i foten, förmodligen överansträngning.

Fy 17 vad jag tappat styrka efter att jag ramlade och slet sönder foten för ett år sedan, noll kondition och benstyrka efter allt hoppande på kryckor. Var tvungen att få hjälp upp efter att jag var dum nog att gå ner på knä i snön. :crazy:

Åkte till hästarna och fyllde på vatten ikväll och gav dem morötter innan jag åkte hem till katterna. Packar upp i morgon, får se om jag orkar laga någon mat ikväll, kan ju göra varma mackor, lagomt jobbigt.

Blev intervjuad av en lokal tidning igår och var faktiskt väldigt nervös för hur det skulle sluta. Hade ångest till och med! Vi är rekommenderade att inte prata med media, men jag fick inga frågor om själva olyckan tack och lov, utan bara om hur jag kände. Så det blev bra ändå. Har aldrig varit med om att vara så jagad av media någon gång tidigare och hoppas verkligen slippa det igen. Imorgon ska jag in till Tekniska igen tidigt på morgonen, så finns nog lite tid att stå och reflektera vid platsen. Många tankar går såklart till min kollega, jag hoppas han inte minns mycket alls av det som hände. För för oss som jobbar/jobbat med honom finns inget annat än akut sjukdom som anledning.
Ofattbart är vad det är! 💔

Sant, men var helt ärligt. Det är liksom meningslöst att ljuga för läkaren. Jag saknar min gamla diabetesläkare. Vid hade kamperat ihop i 20 år. Vi kände varandra utan och innan och han har varit med mig genom bra och dåliga tider.

Sörjde lite över att i samband med att jag fick en ny läkare så hade jag aldrig haft så bra värden. Långverkande ligger bra, hba1c är 5.8. Det är i samband med mat/frukt som topparna kommer. Läkaren sa att jag skulle ta mer snabbverkande i samband med måltider och gärna en liten stund innan, inte när jag väl äter.
HbA1c låter lågt, mäts det på olika sätt? Jag har fått veta att det ska ligga runt ca 30-60 mmol/l. (Beroende på hur länge man haft diabetes). 🤔

Funderar på hur jag ska göra med mina krukväxter. De är ganska många och jag orkar inte sköta dem längre. Tänker att jag skulle kunna göra samplanteringar i stora krukor, så blir det färre att vattna. Har tex fem krukor med ampellilja som skulle kunna bo ihop i en stor kruka.

Synd att vi inte bor närmare annars hade jag gärna befriat dig från en eller två ampelliljor ;)

Ställ ner till katterna, dom brukar kunna lösa ampellilja :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!