Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma från diabetesläkare. Mitt blodtryck är lite högt (det togs bort i samband med att jag låg på sjukhus) så nu ska jag börja äta mindre dos av vad jag tagit tidigare och kolla blodtrycket morgon och kväll. Hade inte lika bra bs värden som förra gången, men skyllde på sepsis ;) Fick order att ta mer snabbverkande i samband med måltider/frukt. Långverkande insulinet såg bra ut.

Brr, nu är det riktigt kallt och jag ser inte fram emot att gå promenader med en glad labbe som vägrar att bajsa när hon ska. Iaf blir det en del steg på räknaren för att se det positivt.

Hemma från diabetesläkare. Mitt blodtryck är lite högt (det togs bort i samband med att jag låg på sjukhus) så nu ska jag börja äta mindre dos av vad jag tagit tidigare och kolla blodtrycket morgon och kväll. Hade inte lika bra bs värden som förra gången, men skyllde på sepsis ;) Fick order att ta mer snabbverkande i samband med måltider/frukt. Långverkande insulinet såg bra ut.

Brr, nu är det riktigt kallt och jag ser inte fram emot att gå promenader med en glad labbe som vägrar att bajsa när hon ska. Iaf blir det en del steg på räknaren för att se det positivt.
Jag funderar faktiskt hur ärlig du är mot läkare? Sepsis var väldigt länge sen du hade.

Jag funderar faktiskt hur ärlig du är mot läkare? Sepsis var väldigt länge sen du hade.

Sant, men var helt ärligt. Det är liksom meningslöst att ljuga för läkaren. Jag saknar min gamla diabetesläkare. Vid hade kamperat ihop i 20 år. Vi kände varandra utan och innan och han har varit med mig genom bra och dåliga tider.

Sörjde lite över att i samband med att jag fick en ny läkare så hade jag aldrig haft så bra värden. Långverkande ligger bra, hba1c är 5.8. Det är i samband med mat/frukt som topparna kommer. Läkaren sa att jag skulle ta mer snabbverkande i samband med måltider och gärna en liten stund innan, inte när jag väl äter.

Har en glad löpande labbetik hemma. Tack och lov blöder hon inte, men däremot är hon otroligt jobbig tydligen. Stark som en björn är hon också. Hon är nog lite av en throwback till de tider labbar var arbetshundar upp i Labrador/Newfoundland. Med min arm och vädret, inte för att hon har ett dugg emot det, tvärtom, så blir det kanske inte så långa promenader även om hon verkligen skulle behöva det. Ute på landet går hon ute i trädgården, cyklar och går på vandring i skogen. Hon avskyr att vara i Stockholm.

Klar med läkarbesöket hos onkologen. Ingen ny cancer syntes på röntgen/datortomografin och läkaren tyckte allt såg och kändes bra också. 🥳💃
Blodvärdena är fortsatt åt helsike. Så nu jagar han på VC för fjärde gången. Fanns ingen tid för blodprov hos VC. Så det löstes direkt på onkologen.
Jag är så glad att jag känner sånt förtroende för läkaren. Han känns trygg, kunnig och inlyssnande. ❤️
Nu ska vi fira med god lunch! 😍

Klar med läkarbesöket hos onkologen. Ingen ny cancer syntes på röntgen/datortomografin och läkaren tyckte allt såg och kändes bra också. 🥳💃
Blodvärdena är fortsatt åt helsike. Så nu jagar han på VC för fjärde gången. Fanns ingen tid för blodprov hos VC. Så det löstes direkt på onkologen.
Jag är så glad att jag känner sånt förtroende för läkaren. Han känns trygg, kunnig och inlyssnande. ❤️

Härliga nyheter! :heart

Blev lite kallt en stund ikväll - ner till 7,5 minus- och nu är nog änna magen igång igen; typ hungrigare än vanligt nu ju 😆, kaaaan också ha råkat äta ett katrinplommon- eller flera- för många 🤫.
Edit. Tydligen inte! Måste varit rejält stopp!

Åt lunch för en stund sen- är ändå vrålhungrig typ. Asså magen måste ha blitt lite- inte så lite- tom nu efter att förstoppningen släppt och skiten kommit bort, tvi vale! Nu börjar jag åtminstone må bättre igen, tack och lov 🙏.

Funderar seriöst på att åka hem. Skulle åkt på informationsträff men måste hämta på förskolan så det blev inget möte för mig den här gången.
Lika glad för det är jag.

Så nu tänker jag nog åka hem. Spara lite jobb till imorgon.

Underbart ❤️

Varit på lunch med en "vän" inom citationstecken för mer en bekant som jag tror försöker stöta på mig. Jag pratar enbart om vad för roligt jag och min sambo ska hitta på osv. Nu klarar jag mig nog ½-1 år till innan hen vill träffas igen. Känns elakt att skriva men håller på och avpolletterar denna människa utan att hamna i en konflikt.

God lunch och vägrade bli bjuden utan betala var för sig.

Passade på att stanna til på second hand på vägen och hittade 2 fantastiska ljusstakar och Adventsljusstakar för ljus för jättebillig peng. Mina gamla Adventsstakar lever tyvärr på sista versen så glad för inköpen.

Nu är jag hemma och jobbar lite innan jag ska iväg och vaccinera mig :)

Migränanfall i går och epilepsianfall i dag. Vilken start på denna veckan. Förändringen som görs i min epilepsimedicinering är inte stor, men den verkar märkas, men kanske är det den ihop med allt annat senaste veckorna som gör det lite ostadigt för mig nu.

Och här sitter jag som vanligt under filten och filosoferar och fryser. Te har jag i alla fall nu. Ser inte fram emot att gå ut med hundarna om en stund, men spionen gör nog, antagligen lika glad som vanligt! Kyla är livet enligt honom. Tillåt mig att tvivla. Han till och med väckte mig i natt och sa att han var nödig. Lögnare, han pinkade på några träd och tyckte vi skulle gå på långpromenad. Jag meddelade min besvikelse över att ha blivit bedragen och att man inte är vaken på natten om det inte är nödsituationer... Men han kände inte vare sig skyldig eller missnöjd över sig tilltag till att få vädra minus ute mitt i natta! Vilken liten råtta han är ibland! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39