Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Brukar ofta ändra om/göra egna recept när jag bakar. Så även idag.
Men min hjärna är typ som en burk sylt numer.
Så jag duttade på lite typ knäckigt ”tosca-aktigt” jox fast gjort på havre/cocos etc innan kakan var gräddad alls. Kan meddela att det ser ut som en kladdig skärgård där inne i ugnen. Det sjönk.. 🙄😂

Brukar ofta ändra om/göra egna recept när jag bakar. Så även idag.
Men min hjärna är typ som en burk sylt numer.
Så jag duttade på lite typ knäckigt ”tosca-aktigt” jox fast gjort på havre/cocos etc innan kakan var gräddad alls. Kan meddela att det ser ut som en kladdig skärgård där inne i ugnen. Det sjönk.. 🙄😂
Jag tror min dotter beskriver ”kladdig skärgård” som extremt lyckat bak.

Försöker göra lussebullar men penslade nu med sockerlag innan de vilar när det skulle varit sockerlag efter ugnen och ägg just innan ugnen... Tror inte detta är min optimala helg :p
Hittade en påse pitabröd som var bäst före igår när jag letade kaveln dock, bra men vet inte om jag har något vettigt att ha i :confused:

• Gilla
Reactions: Sel
Kan man toppa sockerlagsdränkta lussebullar med ägg? Ja... Det borde väl fortfarande vara det bästa men kanske inte lägga på ännu ett sockerlager efter ugnen?

Bakar aldrig bullar. Jävligt tveksamt att min maskin vill göra det igen heller:nailbiting:
Jag hade nog hoppat ägget och penslat en gång till med sockerlagen efter tiden i ugnen. Men ägg funkar säkert också. Och är långt ifrån säker 🙈

Jag hade nog hoppat ägget och penslat en gång till med sockerlagen efter tiden i ugnen. Men ägg funkar säkert också. Och är långt ifrån säker 🙈
Hmmmmm... Svårt detta:confused::laugh: det värsta är att det är rätt höga krav på denna sats också men själva bullarna är ju int direkt vackra redan innan och väldigt varierande i storlek:crazy:

Vill stressbaka något mer rimligt men har fullt på alla ytor också! Puh... Och en ev trasig maskin.

Kan man toppa sockerlagsdränkta lussebullar med ägg? Ja... Det borde väl fortfarande vara det bästa men kanske inte lägga på ännu ett sockerlager efter ugnen?

Bakar aldrig bullar. Jävligt tveksamt att min maskin vill göra det igen heller:nailbiting:
Straffet för att du penslar sådant med sockerlag! ;)

Det är lycka! Sonen fick hem sin nya speldator i måndags, han var lycklig, och sa "du tycker säkert att jag är fjantig som är så glad men..." han kom inte längre än så innan jag avbröt med "näääää, inte ett endaste dugg!!!" <3
Jag får låna sonens gamla Xbox S
Sen att det inte finns mariokart på den suger ju men kanske andra roliga spel
Jag är coolast på skolan enligt eleverna som spelar Xbox
Jag vet dock inte om jag håller med

Det har ändrat sig rejält i Sverige sedan du jobbade här. Det som hände dig är definitivt en arbetsplatsolycka och hade företaget i fråga inte tagit något liknande på allvar hade de brutit mot lagen.

En kollega till särbon gjorde något liknande dig (dvs halkade och slog sig rejält). De fick göra om den delen av arbetsplatsen för att göra den säkrare.
Fast samtidigt kan man ju klanta sig överallt, ibland blir det lite analt kan jag känna.
I det här fallet - Ja, absolut. Jag är inte den första som fallit illa där, men när jag fick skriva upp en olycksrapport för att jag klämt fingret i en toadörr kände jag att det var rätt onödigt trots att fingret blev skadat. Vad ska de göra åt saken liksom, hänga upp draperier?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39