Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska på kurs nästa vecka och ska ha en hotellnatt. Eftersom jag är som jag är så ville jag dubbelkolla att min bokning är korrekt då den först hade två nätter inbokade. Nu ringde jag hotellet och det fanns mycket riktigt bara en natt, men det var fel natt! 😳

Fick ringa resebyrån som sköter bokningarna och de hade fått bekräftelse att rätt natt var bokad men de skulle kontakta hotellet och kolla för säkerhets skulle och återkomma. Mycket riktigt, fel natt var bokad men som tur var kunde de rätta till det och det fanns ett(!) ledigt rum. Personen ifråga var lite nyfiken hur jag kommit på att fel rum var bokat så jag förklarade att eftersom det blev fel först vill jag vara säker på att allt var rätt nu så jag inte kom ner dit och inte hade något hotellrum.

Hade kunnat blivit ett väldigt mycket irriterat inlägg i störiga-tråden på tisdag annars. 😄

Tog bilen på en tur eftersom batteriet klagade, hade på musik och sjöng för full hals vilket fick mig på fantastiskt bra humör. Stannade hos hästen på vägen hem och hängde med honom i solen en timme. Nu har jag ätit supergoda enchiladas som jag gjorde igår med purjolök, blomkål, svarta bönor och majs. Tänkte spela piano om en liten stund, men först vilar jag med en kopp te. Fin dag idag!

Sitter och väntar på att bli uppringd för ett väldigt viktigt samtal. Lite nervös. Min kallelse sa 14:30 men det verkar dra ut på tiden... Försöker jobba medan jag väntar, går sådär.
Dom ringde tillslut. Skönt att jag hinner hämta barnen så att det inte drog ut för mycket på tiden. Nu kan jag bara hoppas att mitt samtal (ett vittnesmål) hjälper i det aktuella målet...

Vill inte låta negativ men exakt detta hände mig för 6 månader sedan. Försökte på alla tänkbara sätt att förnya mitt bank ID hemifrån Spanien men det var helt stört omöjligt så jag fick flyga till Sverige, signera ett papper och flyga hem igen… Det var dock Handelsbanken så kanske inte gäller för dig.

Jag är rädd att ditt enda alternativ är just att besöka banken. I Sverige. Det var mitt. Passet fungerade inte när jag skulle förnya mitt bank-id, dosan råkade jag spärra för jag kunde inte koden och enda alternativet var att besöka banken. Löste det med att ta bank-id på Nordea som jag också har och det gick. Men har du bara en bank så...
Kan lugna @Sel med att jag förnyade mitt Bank-ID i våras utan att behöva åka till Sverige. Det var förvisso en ganska krånglig process, men med vissa banker (jag har Icabanken) funkar det! I mitt fall skickade de, efter en hel del om och men, ut en ny dosa som jag kunde logga in på internetbanken med och därefter skapa ett nytt Bank-ID.

Kaffepausar i ännu en hektisk arbetsdag och försöker att inte låta tröttheten ta över. Har varit så hopplöst trött de senaste dagarna, trots 9-10 timmars bra sömn per natt! Får väl vara tacksam över att inte ha känt såhär förrän nu, det brukar komma en omgång varje höst men ofta tidigare än såhär. Ja ja, bara drygt tre veckor kvar till jullov!

Hämtade precis min bil på verkstaden. Det var ingen fukt i bromsvätskan som stället som servade den påstod. Så jävla irriterande att behöva betala för något onödigt. Det andra stället skulle dessutom ta mer betalt.

En bilsäljare ringde idag. Varför är det så svårt att förstå instruktioner? Om jag vill ha automat så vill jag. Inte ”men….”.

Beställde en ny anteckningsbok, tänkte att jag provar b5. Den är ENORM
1000002279.webp

Kan lugna @Sel med att jag förnyade mitt Bank-ID i våras utan att behöva åka till Sverige. Det var förvisso en ganska krånglig process, men med vissa banker (jag har Icabanken) funkar det! I mitt fall skickade de, efter en hel del om och men, ut en ny dosa som jag kunde logga in på internetbanken med och därefter skapa ett nytt Bank-ID.
Det låter ju lovande! De brukar generellt inte vara helt omöjliga. Mor och far har en egen kontaktperson på banken hemma också och det har flera gånger funkat att de gått in och pratat med henne så har hon fixat. :) En ny dosa vore i alla fall bra att ha.

Bra med en coach som pushar på. Behövde ta tag i träningen igen. Liiiie halsriv (sambon har haft nått pyttelitet nyp) o varit snuvig, dock inte färgat. Men eftersom vilopulsen är normal tog jag ett litet pass, rätt skönt ändå efteråt :). Bra med en som faktiskt stöttar på!

Två lediga dagar; igår läste jag himla mycket- behövde och ville få komma ikapp bokbingot här- avkopplande och skönt! Stallet såklart båda dagarna varav lite barbackaskritt idag och promenad och sen bara stanna upp och gosa med hästarna lite i hagen när jag fyllde på vatten ❤️.

Börjar bli less på detta med mat. Brukar vara inspirerad till matlagning, men just nu känns det mest betungande. Ingen aning vad jag ska äta till middag igen.
Är sådär i perioder här med. Dock har jag nu en coach så får en hel del recept där. Men är du vegetarian bara eller vegan? Det senare har jag dålig koll på men. Krämig citronpasta, krämig ostsås med pasta, grön ärtsoppa med pepparrotsgräddfil, pinsapizza med chevre, rödbetor, ruccola och honung. Är några förslag :)

Dom kan säga att Alvedon hjälper lika bra som Ipren. Dom kan säga att två Ipren inte hjälper bättre än en. Men när jag får synbortfall och migränvarning så är det banne mig två Ipren som räddar mig.
Gick 30 min för tidigt från jobbet (egentligen inte för jag hade inte haft rast) och skyndade mig till ica och tog två direkt. Nu känns det så gött, som bomull.
Ska snart lägga mig och mysa i sängen.

Är sådär i perioder här med. Dock har jag nu en coach så får en hel del recept där. Men är du vegetarian bara eller vegan? Det senare har jag dålig koll på men. Krämig citronpasta, krämig ostsås med pasta, grön ärtsoppa med pepparrotsgräddfil, pinsapizza med chevre, rödbetor, ruccola och honung. Är några förslag :)
Tack för tipsen!
Jag är väl vegetarian numera, men äter mest veganskt.

Gjorde en ordentlig koll hemma och insåg att jag hade vegokorv i frysen, så var ned och köpte makaroner och havremjölk och ska göra stuvade makaroner till.
Comfort food.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn